VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let

O elektromobily je stále velmi malý zájem, mimo jiné kvůli omezené šíři jejich schopností vzhledem k ceně. Volkswagen to chce změnit, model ID.3 R má být jízdně zajímavý a relativně dostupný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let

12.9.2019 | Petr Prokopec

VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O elektromobily je stále velmi malý zájem, mimo jiné kvůli omezené šíři jejich schopností vzhledem k ceně. Volkswagen to chce změnit, model ID.3 R má být jízdně zajímavý a relativně dostupný.

O debutu elektrického Volkswagenu ID.3 na frankfurtském autosalonu se mluví již několik měsíců v řadě. Německá automobilka nás navíc po celou tu dobu zásobovala fotografiemi i fakty, načež mohl být v hesenské metropoli překvapen leda právě přiletivší E.T. Je ale třeba podotknout, že jedno tajemství VW nakonec pod pokličkou zachovat dokázal. Ve Frankfurtu automobilka naznačila, že kromě tří prozatímních variant máme do budoucna čekat také provedení, které probudí zájem i v těch, kterým dnes elektrická auta nic neříkají.

Totiž, elektromobil jako ID.3 může být řešením pro někoho, kdo ráno bez špetky nadšení sedne v Průhonicích do auta, dojede na Pankrác a odpoledne se zase vrátí domů, pro takového člověka je nakonec řešením skoro jakékoli auto. Pokud se ale někdo v automobilech vyžívá, pak jej elektromobily stěží osloví - zejména kvůli limitů akumulátorů dnes není možné se za byť jen za vzdáleně podobnou cenu dostat k autu, které by zvládlo něco jako třeba VW Golf R. Právě to ale chtějí Němci změnit.

„Pokud pro značku R existuje nějaká budoucnost, pak musí být elektrická. Je to velmi jednoduché. Nestane se to ale v příštím roce, protože nejprve musíme definovat, co vlastně R v elektrickém světě znamená,“ uvedl na autosalonu prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann. Momentálně jsou takové modely spojeny s výkonným spalovacím ústrojím, nicméně v nejbližší budoucnosti se dočkají i plug-in hybridního pohonu (Touareg R). Na ryzí elektrifikaci tak řada přijde až poté.

„Dnes, pokud se podíváte na elektromobily s vysokým výkonem, pak zjistíte, že v jejich případě jde o kompromis, kdy platíte velkou daň v podobě malého dojezdu. My bychom měli být schopni vyvinout něco smysluplného do pěti let,“ dodal dále Stackmann. Tím jen upřesnil, že ID.3 R by mělo dorazit do roku 2024.

Je to zajímavý záměr, je ale třeba říci, že VW čeká ještě dlouhá cesta, jak ukazují parametry čerstvě představené novinky. Ta nabídne hned tři různé pakety baterií. Základ se 45 kWh má zvládnout dojezd 330 km, zatímco střed posune díky 58 kWh danou vzdálenost na 420 km. A vrcholné provedení pak má vystačit kapacita 77 kWh na 550 km.

Lišit se nebudou pouze baterie, ale také hnací ústrojí. Základ pohání elektromotor roztáčející zadní kola 150 koňmi, zatímco dvě výše postavené varianty dostanou do vínku 204 koní. Točivý moment 310 Nm je ale již shodný ve všech třech případech. Shodná je pak i nízká maximálka 160 km/h, ovšem pouze pro základ a střed nabídky. Jak na tom je ale vrchol a jaké jsou časy potřebné pro akceleraci, to prozatím Volkswagen nezveřejnil.

Daleko více se německá automobilka zabývá praktickou stránkou věci, což jen podtrhuje výše zmíněné limity z pohledu lidí toužících po především zajímavém autě. Základ dostal do vínku techniku, která standardně umožňuje dobíjení příkonem 50 kW. U stojanu proto strávíte opravdu hodně času, pokud si nepřiplatíte za systém zvládající až 100 kW. Ten má prostřední provedení standardně, za třicet minut byste tak měli dočerpat energii dostačující na 250 km dojezdu. Vrchol bude ještě rychlejší, zvládne až 125 kW.

Přesunout se můžeme do kabiny, která těží z platformy MEB vyvinuté pouze pro vozy s alternativním pohonem. Jakkoliv tedy ID.3 měří na délku pouze 4 261 milimetrů, a je tak prakticky stejně velký jako Golf, rozvorem 2 765 mm svého příbuzného překonává o parník (respektive o 145 mm). Je tedy nad slunce jasné, že uvnitř můžete očekávat dostatek prostoru vpředu i vzadu, zavazadelník pak pobere 380 litrů.

Futuristická palubní deska pro změnu disponuje 10palcovým displejem multimediálního systému, skrze který lze vůbec poprvé realizovat také modernizaci přes internet. Automobilka jej bude nabízet standardně, tedy minimálně u aktuálně nabízeného provedení 1st Edition. To přitom disponuje středním paketem baterií a dále třeba vyhříváním sedadel a volantu, digitálním rádiem nebo 18palcovými litými koly.

Pokud vám tento výčet nestačí, můžete zvolit ještě pakety 1st Plus či 1st Max. První přihazuje zpětnou kameru, adaptivní tempomat nebo 19palcová litá kola, druhý pak audio systém Beats, rozměrnou panoramatickou střechu, head-up displej s rozšířenou realitou a lité dvacítky. Ceny aktuálně nejsou známy, základ však má startovat pod 30 tisíci Eur (cca 776 tisíc korun). Výroba se rozjede na konci roku, první vozy tak k zákazníkům dorazí až na počátku toho příštího.

VW by byl rád, aby ID.3 změnil svět tak jako Brouk a Golf, při daných parametrech a ceně ale podle nás nemá šanci to svést. Pokud ale do 5 let dostane skutečně do výroby zajímavěji střižené R, které by nepochybně ovlivnilo i schopnosti zbytku nabídky, možné je kde co.


VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 1 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 43VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 2 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 44
Volkswagen oznámil, že chystá ostrý ID.3 R, který má být na poli kompaktních elektromobilů konečně žádoucím zbožím. Jakkoliv se má toto provedení ukázat až do pěti let, na neoficiálních ilustracích si jej můžeme prohlédnout již nyní

VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 3 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 01VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 4 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 02VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 5 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 03VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 6 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 04VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 7 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 05VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 8 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 06VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 9 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 07VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 10 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 08VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 11 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 09VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 12 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 10VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 13 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 11VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 14 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 12VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 15 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 13VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 16 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 14VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 17 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 15VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 18 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 16VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 19 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 17VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 20 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 18VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 21 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 19VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 22 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 20VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 23 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 21VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 24 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 22VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 25 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 23VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 26 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 24VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 27 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 25VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 28 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 26VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 29 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 27VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 30 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 28VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 31 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 29VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 32 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 30VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 33 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 31VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 34 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 32VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 35 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 33VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 36 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 34VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 37 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 35VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 38 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 36VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 39 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 37VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 40 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 38VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 41 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 39VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 42 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 40VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 43 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 41VW našel cestu, jak udělat z elektrických aut žádoucí zboží, dočkáme se do 5 let - 44 - VW ID.3 2019 prvni oficialni sada 42
Reálně je však zatím možné elektrický hatchback objednat pouze ve verzi 1st Edition s bateriemi o kapacitě 58 kWh

Zdroje: Autocar, Auto Express

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.