Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW nemá tušení, co bude dělat se Seatem, za 6 nebo 7 let ho může úplně zaříznout
28.10.2022 | Petr Prokopec
O španělské značce se v poslední době nemluví ve zrovna pozitivních souvislostech, plánem mateřského VW má být Seat zrušit a nechat přežívat jen elektrickou Cupru. Zapadalo by to do nesmyslných záměrů koncernu, podle Thomase Schäfera ale takový plán neexistuje. Neexistuje ovšem ani žádný jiný.
V posledních měsících jsme hned několikrát narazili na koncernové plány, které se týkají příští dekády. Zmiňovány v nich pravidelně byly značky jako Volkswagen, Škoda a Cupra, o Seatu však nepadlo ani slovo. To jen přililo oleje do ohně spekulací o tom, že Seat to má spočítané, šéf Volkswagenu a bývalý šéf Škody, který působí též ve vedení Seatu, to ale popírá. Podle Thomase Schäfera koncern „Seat nezabíjí,“ jedním dechem ale dodává, že VW Group teprve musí rozhodnout o jeho budoucnosti.
Plán se přitom vyloženě nabízí - ponechat Seat jako výrobce spalovacích aut vedle elektrické Cupry a nechat na zákaznících, co si vyberou. VW Group chce ale být zelenější než celá EU a zajatce nebere. Z dalších Schäferových slov se tedy nezdá, že by Seat výhledově měl pokračovat, neboť momentálně nenabízí jediný elektromobil. Jasno ale stále není.
„Na plánech týkajících se Seatu stále pracujeme. Do roku 2028 nebo 2029 je vše v pohodě. Jde o značku, která slouží jako základní vstupenka pro mladé. To se jí v Evropě daří naplnit, zvláště ve Španělsku, Británii a Rakousku,“ uvedl Schäfer. Seatu tedy momentálně zbývá 6 až 7 let života, více to být nemusí. Ostatně Schäfer neopomněl zmínit, že „Cupra je budoucností Seatu. Cupra je znovuzrozený Seat kráčející kupředu. Cupra kráčí daleko rychleji vstříc elektrifikaci.“ No není to skvělé? Cupra u nás letos prodala 187 aut, z toho 3 elektrická a 2 hybridní. Takže je to skvělé.
Ale dost legrácek, i vyřčeným je naznačeno mnohé. Pokud VW neotevře oči, nechytne se za nos a bude se dál tvářit, že s elektromobily v některých zemích osloví více než zlomek své původní klientely, španělská automobilka ještě před rokem 2030 skončí. Tedy alespoň v té podobě, v jaké ji známe. Schäfer totiž naznačil, že jednou z možností je poskytovatel mobilních řešení. Ze Seatu by se tak stala koncernová půjčovna, jejíž nabídku by již netvořily klasické vozy.
Možnou budoucnost značky měl naznačit koncept Minimo, tedy kapotovaná elektrická čtyřkolka. S přesunem k bateriovému pohonu se tedy ve finále počítá i u Seatu, půjde však o trochu jinou strategii než u zbývajících koncernových značek, jenž by se i nadále měly soustředit na samotné prodeje. U španělské automobilky se mimo to předpokládá, že by portfolio tvořily i elektrické skútry.
Zatím jde jde o úvahy a neoficiální informace. Nicméně už jen fakt, že se Seatem je aktuálně spojena jen minimální elektrifikace, něco naznačuje. Jak jsme již zmínili, na druhou stranu by se mohlo jednat o nemalou výhodu, neboť koncern by alespoň v nejbližších letech měl jak bojovat s Dacií, která evidentně roste hlavně díky tomu, že dál nabízí „normální” auta pro „normální” lidi. Přece ale nenecháte jednu z vlastních značek ukazovat zbytku koncernu, že se nachází přímo na cestě do pekla. I tady platí, že buď půjdou jedním směrem všichni, nebo nepůjde nikdo nikam. Protože kdo nejde s námi, jde proti nám. Kde už jsme to jen slyšeli?






Co bude se Seatem, neví ani koncern VW, nicméně šance, že by po roce 2028 nebo 2029 nabízel normální auta typu Ibizy, jsou naprosto minimální. Foto: Seat
Teoretickou budoucností Seatu jsou „auta” jako koncept Minimo. Skoro bychom si ale spíše vsadili na to, že budoucností značky je prosté nic. Foto: Seat
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včeraJediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025
Nejnovější články
Stellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
před 45 minutamiNejnovější Maybach od Mercedesu vypadá jako svá vlastní karikatura, jako falešná kabelka z tržnice, je to jeden velký laciný kýč
před 2 hodinamiI takhle může vypadat vlajková loď automobilky, v případě Suzuki jde o docela malé auto
před 3 hodinamiDalší elektromobil skončil po pouhých 2 letech v prodeji, nezachránily jej ani masivní 600tisícové slevy
před 5 hodinamiRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva