Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil klíčový pohon nového Golfu, je to nejbližší budoucnost motorů aut
17.5.2019 | Petr Prokopec
Budoucnost zřejmě patří jen ryzím elektromotorům, cesta k nim ale může být ještě hodně dlouhá. Než přijde jejich čas, dočkáme se ještě řady mezikroků a jeden z těch velkých udělá nový Golf.
Osmá generace Golfu se původně měla začít vyrábět již v létě, nicméně problémy s elektronikou odsunuly start produkce až na říjen. Do showroomů tedy německá novinka dorazí až v únoru příštího roku. Pro automobilku však jde o stěžejní model, proto v podstatě nevynechá jedinou příležitost, aby poodhalila, co nás čeká a nemine. Na motorářském sympoziu ve Vídni tak nyní částečně sejmula roušku z klíčové techniky pod kapotou.
Potvrdilo se tak že nový Golf skutečně dorazí se 48voltovým mild-hybridním pohonem, který se v nejbližších letech stane zřejmě jediným typem pohonu, který bude s to obstát před limity emisí i spotřeby a zároveň nestát příliš mnoho peněz. Systém bude zpočátku součástí pouze motorů 1,0 TSI a 1,5 TSI spárovaných s dvouspojkovou automatickou převodovkou, posléze však zamíří i pod kapotu dalších variant, aby z benzinů udělal ještě lepší alternativu k dieselům. Podobně na tom budou i jiné modely, zatím to však nevypadá, že by hybridizace čekala i verzi GTI, alespoň ne z kraje výroby.
My se ale nyní budeme držet oné hybridizace, která spočívá v příchodu 48voltového, řemenem roztáčeného startéru-generátoru (BSG) a 48voltové lithium-iontové baterie. Systém v rekuperačním módu konvertuje kinetickou energii na elektřinu, jež je následně uskladněna v baterii uložené pod sedadlem spolujezdce. Použita může být k vylepšení i k akcelerace, BSG dále napomáhá motoru s hladším nastartováním a bude schopný auto samostatně pohánět v nízkých rychlostech.
Mild-hybridní systém mimo to dává vozu schopnost vypnout pohonnou jednotku i za jízdy a „plachtit“, jakmile řidič sundá nohu z plynového pedálu. Dá se předpokládat, že tato funkce bude omezena rychlostně, podrobnosti však Volkswagen prozatím nesdělil. Dodává ovšem, že vypíná a zapínání motoru bude probíhat bez sebemenší prodlevy. Řidiči má tato technologie uspořit 0,4 litru paliva každých 100 kilometrů, pro automobilku je ale podstatnější tomu přímo úměrná redukce emisí CO2.
V tomto ohledu pro VW daleko více zafunguje elektrický hatchback ID.3, o kterém byla ve Vídni taktéž řeč. Volkswagen potvrdil, že vůz nabídne dojezd 330 až 550 kilometrů dle režimu WLTP. Disponovat bude maximálním výkonem 204 koní, se kterým se zvládne rozjet na 160 km/h. V tu chvíli ale již zasáhne omezovač, který tak brání výrazné redukci dojezdu. I tato novinka se ukáže ještě letos, ve Frankfurtu, kde měl původně debutovat Golf.
Kromě výše zmíněného Němci utrousili také pár slov o autonomních technologiích. Momentálně pracují na přesunu od systémů úrovně SAE2 na úroveň SAE3 a SAE4. Ta si vyžádá i změny v legislativě, neboť vůbec poprvé bude zodpovědnost přesunuta - alespoň po určitou dobu - z řidiče na umělou inteligenci. Něco takového je vlastně do značné míry děsivé, proto VW dodává, že ke změnám musí dojít nejen v technické, ale i v etické rovině. O tom ale zase někdy příště.




Volkswagen ve Vídni částečně poodhalil techniku nového Golfu...
...stejně jako připomněl příchod elektromobilu ID.3...
...a přesun k pokročilejšímu autonomnímu řízení
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 3 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejčtenější články
Ojeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
19.5.2025Řidiči Mercedesu ve 230 km/h na okruhu selhaly brzdy, rozmáznul se o bariéru jako opilý komár
20.5.2025Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 16:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 06.17. 16:08 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB