Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil menší a levnější Tiguan. Podívejte se na nový T-Roc
24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přes své subtilní pojetí toho T-Roc nenabízí málo. Je to první VW s dvoubarevným lakem. Pod kapotou má až 190 koní, v kufru 1 290 litrů.
Již delší dobu zmiňujeme, že crossovery a SUV vládnou světu. Volkswagen sice naznačil, že časem se dočkáme změny tohoto trendu, zejména díky příchodu elektrických aut, nicméně než se tak stane, nechce německá automobilka stát v koutě a přihlížet, kterak zejména aliance Renault-Nissan slízne veškerou smetanu. Proto se máme dočkat největší expanze v dějinách automobilky, jejíž součástí budou v hojné míře právě crossovery a SUV.
Nově si tedy můžeme představit Volkswagen T-Roc, o němž se mluví již opravdu dlouhou dobu a který se v nabídce značky zařadí pod větší Tiguan, s nímž sdílí část designových nápadů. Jakožto prozatímní základní SUV automobilky pak má oslovit naprosto každého, od mladých obyvatel měst až po postarší venkovské farmáře. Napomoci k tomu má sportovní design, stejně jako velké množství bezpečnostních a asistenčních systémů, z nichž mnohé jsou již součástí standardní výbavy.
Začněme u onoho designu, který počítá s širokou čelní maskou, úzkými světlomety či zajímavě tvarovanými LEDkami pro denní svícení. Dále je T-Roc definován poměrně vystouplými blatníky, na které navazují ochranné plastové lemy. Dále tu máme nemalé množství chromových dekorů, zatímco kolmé zádi dominuje střešní spoiler a sportovní nárazník. Vše pak umocňují litá kola, jejichž velikost bude záviset na velikosti vaší peněženky.
Volkswagen rovněž zdůraznil, že T-Roc je vůbec prvním firemním SUV, u kterého nabídne dvoubarevné kontrastní lakování zahrnující jiný odstín použitý u střechy, zpětných zrcátek a čelních sloupků. U konkurence je samozřejmě tato stylizace k mání již delší dobu, Němci ovšem daný prvek víceméně neměli kde nabídnout - u modelů Tiguan či Touareg by vypadal nepatřičně, po těchto vozech totiž sahá spíše usedlejší klientela.
Technickou stránku věci VW zatím příliš nezmiňuje, nicméně šéf značky Herbert Diess na tiskové konferenci uvedl, že T-Roc bude k mání se šesti motory, přičemž základem se stane benzinový litrový tříválec. Na vrchol pak vystoupá dvoulitrový turbodiesel, který má být nejvýkonnější pohonnou jednotkou segmentu a jenž nabídne 190 koní. Na výběr pak bude manuál či sedmistupňové DSG, stejně jako systémy 4x2 a 4x4.
Stran nejvyššího výkonu ve své třídě má T-Roc disponovat také nejobjemnějším zavazadlovým prostorem. Standardně přitom pobere 445 litrů, tato kapacita ovšem může být po sklopení sedadel (dělených v poměru 60:40) navýšena na 1 290 l. V kabině se pak Volkswagen zaměří na konektivitu a moderní multimédia, pročež lze počítat také s virtuálním kokpitem či s rozpoznáním řidiče pomocí mobilní aplikace.
Na výběr bude řada personalizovaných doplňků, s barvičkami si tedy budete moci hrát i v rámci dekorací a čalounění. Standardní sedadla mohou nahradit ty sportovní, velikost dotykového displeje nejspíše vystoupá až na 9,2 palce. Po stránce bezpečnostní se pak do základní výbavy každého vozu nastěhuje Front Assist s detekcí chodců i cyklistů propojený s autonomními brzdami. Standardem pak bude i monitoring jízdních pruhů.
Za příplatek ovšem bude k mání i semi-autonomní řízení, adaptivní tempomat nebo varování před kolizemi s vzadu stojícími překážkami či projíždějícími vozy. Více informací nám značka sdělí během frankfurtského výstavního debutu, pročež aktuálně již jen zmíníme listopadové zahájení prodeje. Na německém trhu by přitom nový T-Roc měl startovat okolo 20 000 Eur (cca 522 000 Kč), tedy citelně níže než současný Tiguan (26 575 Eur, asi 694 000 Kč).
































Nový Volkswagen T-Roc chce sportovním vzhledem oslovit širokou zákaznickou skupinu. K mání bude s dvoubarevným lakováním, třemi benzinovými a třemi dieselovými motory či zavazadelníkem o objemu až 1 290 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 8 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před hodinouNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 3 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
před 4 hodinamiNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
před 6 hodinamiPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:46 - pavproch
- Onboard videa 05.04. 15:24 - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... 05.04. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 05.04. 13:31 - pavproch
- VZKAZY 05.04. 11:29 - řidičBOB
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.04. 09:47 - Ondrais
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan