Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen okamžitě končí s veškerými sportovními aktivitami, důvod je zřejmý
2.12.2020 | Petr Miler
Německá automobilka se zásadně mění a pokud její současný šéf získá pro celý veletoč podporu dozorčí rady, nezastaví ho zřejmě už nikdo. Bez ohledu na to je ale už teď po pěti dekádách historií celá divize VW Motorsport.
Jeden rok. Tolik času potřeboval šéf Volkswagenu Herbert Diess, aby se z jednoho z malá hlasitých odpůrců přístupu EU k automobilovému sektoru stal jedním z jeho největším zastánců. Nejde snad o to, že by prozřel nebo změnil své uvažování, tomu nevěříme. Firma se jen rozhodla obětovat na oltář elektrické mobility prakticky všechno ostatní. A protože na nezájmu lidí o ni se mnoho nezměnilo, potřebuje nyní podporu ze všech stran, aby její investice nevyletěly komínem.
Nepovažujeme to za moudré a nejsme sami. Bývalý šéf Škody říká, že jde o obrovský hazard, věhlasný německý ekonom pak před podobným oportunismem hlasitě varuje a považuje ho za riziko pro celé německé hospodářství. Diess už ale nasedl na vlak, který opačným směrem nejede a pro svůj přístup žádá podporu nejvyšších orgánů společnosti. Zda ji dostane, nevíme, některé jeho kroky ale už těžko někdo vrátí.
Tím posledním je reorganizace sportovních aktivit celého koncernu, jejichž poslední následek je vskutku smutný - úplný konec divize Volkswagen Motorsport. Pět dekád existující oddělení firmy má za sebou obrovské úspěchy, zejména pak čtyřleté neohrožené kralování ve světovém šampionátu v rallye. Připsalo si ale třeba i tři vítězství v Dakaru, tři rallyecrossové tituly, dva šampionáty v TCR International Series nebo řadu dílčích úspěchů v podobě rekordních časů Pikes Peak či Severní smyčky Nürburgringu. S tím vším je teď konec, úplný.
Všichni zaměstnanci pracující pro VW Motorsport skončili na svých dosavadních pozicích a budou rozpuštěni do jiných součástí Volkswagenu. Po důvodu nemusíme dlouze pátrat - Němci soustředí téměř všechny investice do elektrické mobility a to zjevně až do té míry, že se nechtějí účastnit ani soutěží elektrických aut, však i dceřiné Audi včera náhle opustilo šampionát elektrických formulí. Šéf vývoje VW Frank Welsch k tomu řekl jen tolik, že „Volkswagen je na cestě stát se vedoucím dodavatelem v oblast udržitelné elektrické mobility, a tak jsme se rozhodli skončit naše vlastní aktivity v oblasti motorsportu”.
Je to smutný konec jednoho příběhu, čekejme ale více podobných zpráv. Herbert Diess zjevně kráčí cestou shrnutelnou slovy „když se kácí les, létají třísky”. Tou poslední třískou je VW Motorsport, další mohou následovat.






Takto VW Motorsport na vrcholu své slávy v roce 2015 představoval nové Polo WRC. Teď už neexistuje. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB