Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf VW tvrdě kritizuje EU kvůli novým pravidlům, jako jeden z mála řekl pravdu
1.9.2019 | Petr Prokopec
Nejsme zvyklí slýchat výpady proti regulátorům od podobně vysoce postavených manažerů, nejvyšší šéf Volkswagenu to ale udělal. Jeho slova nejsou pozitivní, pravdivá ale ano.
Německé automobilky mají šanci asi 50:50, aby si udržely si své současné výsadní postavení v automobilovém světě. To nejsou slova některého z analytiků, ale samotného nejvyššího šéfa koncernu Volkswagen Herberta Diesse, který kromě kralování nad společností osobně dohlíží i na vývoj nových modelů a informačních technologií pro autonomní vozy.
„Pokud se podíváte na bývalé bašty automobilového průmyslu jako Detroit, Oxford-Cowley nebo Turín, pochopíte, co se najednou děje s takovými místy, když úpadek postihne kdysi mocné korporace,“ říká bývalý vysoce postavený manažer BMW a nynější hlava wolfsburského impéria.
Generální ředitel VW konstatuje, že německé firmy může stihnout podobný osud kvůli novým regulacím Evropské unie, které začínají platit od ledna. A tím Brusel neskončí, na stole jsou další zpřísněná nařízení týkající se poklesu emisí CO2 až do roku 2030. Ty Diess označuje za „drastická a nicneřešící”. Podle Diesse bude důsledkem bruselského diktátu na jednu stranu vážná hrozba ztráty pracovních míst pro více než 600 tisíc průmyslových zaměstnanců jen v Německu, z nichž 436 tisíc pochází z automobilových společností a jejich dodavatelů. A emise CO2 minimálně v případě Německa jen zvýší.
Povinné snížení emisí oxidu uhličitého do roku 2030 o 30 procent bude podle Diesse znamenat, že Volkswagen musí minimálně 30 procent celkových prodejů zaplnit elektromobily, dnes je tento podíl prakticky nulový. Herbert Diess uvádí, že se o to VW pokusí, nicméně i pokud toho dosáhne, celkové emise CO2 v Německu se stejně jen zvýší, neboť země stále vyrábí elektřinu primárně z hnědého uhlí. Šéf VW tak jen poukázal na to, co se ví, ale moc se o tom nemluví - elektromobily mohou být řešením někde, ale nebudou jím všude. Zrovna v Německu způsobí jen zhoršení situace a přesto jsou EU tlačeny napříč kontinentem bez ohledu na primární zdroje energie.
Budoucnost dnes významných hybatelů motoristickým světem tak není samozřejmostí, v Německu může dojít k témuž, co kdysi v USA, Itálii nebo Velké Británii. Už v dohledné době přechod od spalovacích motorů k nabíjecím bateriím způsobí zrušení 14 tisíc pracovních míst jen v centrále Volkswagenu, v BMW se chystá vyhazov pro 6 tisíc lidí. Elektrické automobily zabírají méně času na výrobu než konvenční stroje, elektromotor s akumulátorem obsahují zhruba 200 součástek, jeden spalovací motor asi 1 200. A ještě k tomu se některé práce přesunou do zámoří přímo k výrobcům akumulátorů. I proto si Diess nemůže být jistý tím, že Wolsfburg či Mnichov nebude čelit osudu podobnému jako Detroit nebo Turín...




Němečtí výrobci automobilů mají šanci 50 na 50 přežít jako přední hráči v automobilovém průmyslu, pokud nebudou transformovat své podnikání tak, aby vyhověli novým emisním předpisům, řekl generální ředitel Volkswagenu
Elektromobily a dobíjecí hybridy - na snímcích Passat GTE - v tom hrají velkou roli
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Muž na parkovišti bouchnul dveřmi do vedle stojícího auta, zareagoval na to neuvěřitelným způsobem
včeraRuský youtuber pro kliky zničil úplně nové Lamborghini, z jeřábu na něj spustil třítunový sud
25.3.2023Policie nechápe, Polák v prťavém Fiatu převážel 1,5 tuny až skoro 9metrových klád dřeva
24.3.2023
Nové na MotoForum.cz
- Argentina bez Marqueze včera 11:25
- Brixton Layback: koncept plážového skútru včera 10:45
- Skvělý víkend zakončil Salač čtvrtým místem 26.3.2023
- Mistr světa je prostě Mistr světa: Bagnaia vyhrál v Portimau 26.3.2023
- Moto2 vyhrál favorizovaný Acosta, 4. Salač 26.3.2023
Nejnovější články
Majitel dostal od automobilky nové auto zdarma jen za to, že s tím předchozím jezdil, jezdil a jezdil
před 2 hodinamiPrvní automobilka zareagovala na zrušení zákazu spalovacích motorů v EU, nabídne je i po roce 2036
před 4 hodinamiVýrobci mají na skladech stále více nových aut, některé modely už zase můžete mít hned
včeraZánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen
včeraZájem o elektromobily v Německu se dál strmě propadá, situace ukazuje, co jediné je prodává
včera
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva