VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu

Vrcholný „Scout“ dostal též unikátní nárazníky, ochranné černé plasty či více výbavy. K mání je s 5 motory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu

19.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrcholný „Scout“ dostal též unikátní nárazníky, ochranné černé plasty či více výbavy. K mání je s 5 motory.

Novou generaci Volkswagenu Passat známe ve formě sedanu a kombíku již velmi dobře, koneckonců k virtuálnímu představení došlo již loni v létě. Od té doby však německá automobilka nepustila do světa žádnou další verzi, ačkoliv jejich příchod je více než jistý. To ostatně potvrzuje aktuální tisková zpráva, podle které se rozšiřování modelové řady dočkáme na autosalonu v Ženevě. Výstaviště Palexpo je totiž místem, kde bude debutovat nový Passat Alltrack.

Tato varianta bude stejně jako ostatní „scoutí“ koncernoví bratříčkové k mání pouze ve verzi kombi, přičemž oproti základnímu provedení dozná hned několika změn. Ty vizuální jsou patrné na první pohled a spočívají v dodání ochranných černých plastů na spodek karoserie. Mimo to tu máme ochranné pláty podvozku, odlišné nárazníky, díky kterým se navýšil nájezdový úhel vpředu i vzadu, a světlou výšku zvýšenou o 27,5 milimetru.

Dále nový Passat Alltrack profituje z nových střešních ližin, stříbrných doplňků a 17palcových litých kol, jež je možné za příplatek vyměnit za osmnáctky nebo devatenáctky. V interiéru pak pro změnu můžete očekávat unikátní čalounění kombinující látku a Alcantaru, i zde ovšem budete moci popustit uzdu své fantazii a v rámci příplatků sáhnout třeba po celokoženém paketu.

Kromě toho máte k dispozici také dlouhý seznam multimediálních systémů, přičemž ty vrcholné komunikují s mobilními telefony skrze technologiii MirrorLink a nabízejí podporu také pro systémy CarPlay od Applu a Android Auto. Ve standardu je přitom možné počítat s pětipalcovým displejem, za příplatek ale můžete sáhnout po 6,5palcovém nebo dokonce osmipalcovém.

Změn se dočkala také mechanika, i když zejména v detailech. Ovšem kupříkladu systém pohonu všech kol, který je standardem pro všechny verze modelu Alltrack, je shodný s elektronicky řízenou spojkou Haldex páté generace, kterou používají i běžné varianty Volkswagenu Passat. I nadále jde tedy výkon hlavně dopředu a zadek je připojen až ve chvíli ztráty trakce.

Elektronická uzávěra pro změnu umožňuje přesun většiny výkonu na to kolo, které má největší adhezi, zatímco v rámci jízdních režimů můžete kromě již známých módů Eco, Normal a Sport počítat také s novým nastavením Off Road. To upravuje odezvu plynového a brzdového pedálu, přičemž automaticky aktivuje kontrolu sjezdu svahu a rozjezdu do kopce.

V motorovém prostoru se objeví pětice agregátů, přičemž vonnější oktany zastupují čtyřválce 1,4 TSI a 2,0 TSI, jež produkují 150 a 220 koní. Ve druhém případě je standardem šestistupňové DSG, zatímco méně potentní jednotka spoléhá na šestistupňový manuál. S touto převodovkou je pak spojen rovněž nejslabší dvoulitrový diesel naladěný na 150 koní.

Mimo to ovšem můžete sáhnout ještě po dvou výkonnějších „producentech sazí“, kdy první nabízí 190 a druhý 240 koní. V obou případech je jedinou volbou automat, potentnější model pak dostal stejně jako silnější benzinový agregát do vínku rovněž elektronický diferenciál XDS+, který v rychlých zatáčkách přibrzďuje vnitřní kolo.

Zmínit můžeme ještě systém Trailer Assist, který mají modely Alltrack ve standardní výbavě a jenž usnadňuje jízdu s přívěsem, a to zejména při couvání za pomoci zásahů do řízení a projektováním vodicích čár na displeji. Tím ale představení můžeme uzavřít. Na ceny bude třeba nějaký ten pátek vyčkat, neboť prodej se rozběhne až v září.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu - 1 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 01VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu - 2 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 02VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu - 3 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 03VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu - 4 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 04VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu - 5 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 05VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu - 6 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 06VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu - 7 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 07VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu - 8 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 08VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu - 9 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 09VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu - 10 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 10VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu - 11 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 11VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu - 12 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 12
Nový Volkswagen Passat Alltrack dostal do vínku nové nárazníky, jež zvyšují nájezdové úhly vpředu a vzadu. Kromě toho se pyšní zvýšenou světlou výškou a standardním pohonem všech kol, v terénu by se tak ztratit neměl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.