Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu
19.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholný „Scout“ dostal též unikátní nárazníky, ochranné černé plasty či více výbavy. K mání je s 5 motory.
Novou generaci Volkswagenu Passat známe ve formě sedanu a kombíku již velmi dobře, koneckonců k virtuálnímu představení došlo již loni v létě. Od té doby však německá automobilka nepustila do světa žádnou další verzi, ačkoliv jejich příchod je více než jistý. To ostatně potvrzuje aktuální tisková zpráva, podle které se rozšiřování modelové řady dočkáme na autosalonu v Ženevě. Výstaviště Palexpo je totiž místem, kde bude debutovat nový Passat Alltrack.
Tato varianta bude stejně jako ostatní „scoutí“ koncernoví bratříčkové k mání pouze ve verzi kombi, přičemž oproti základnímu provedení dozná hned několika změn. Ty vizuální jsou patrné na první pohled a spočívají v dodání ochranných černých plastů na spodek karoserie. Mimo to tu máme ochranné pláty podvozku, odlišné nárazníky, díky kterým se navýšil nájezdový úhel vpředu i vzadu, a světlou výšku zvýšenou o 27,5 milimetru.
Dále nový Passat Alltrack profituje z nových střešních ližin, stříbrných doplňků a 17palcových litých kol, jež je možné za příplatek vyměnit za osmnáctky nebo devatenáctky. V interiéru pak pro změnu můžete očekávat unikátní čalounění kombinující látku a Alcantaru, i zde ovšem budete moci popustit uzdu své fantazii a v rámci příplatků sáhnout třeba po celokoženém paketu.
Kromě toho máte k dispozici také dlouhý seznam multimediálních systémů, přičemž ty vrcholné komunikují s mobilními telefony skrze technologiii MirrorLink a nabízejí podporu také pro systémy CarPlay od Applu a Android Auto. Ve standardu je přitom možné počítat s pětipalcovým displejem, za příplatek ale můžete sáhnout po 6,5palcovém nebo dokonce osmipalcovém.
Změn se dočkala také mechanika, i když zejména v detailech. Ovšem kupříkladu systém pohonu všech kol, který je standardem pro všechny verze modelu Alltrack, je shodný s elektronicky řízenou spojkou Haldex páté generace, kterou používají i běžné varianty Volkswagenu Passat. I nadále jde tedy výkon hlavně dopředu a zadek je připojen až ve chvíli ztráty trakce.
Elektronická uzávěra pro změnu umožňuje přesun většiny výkonu na to kolo, které má největší adhezi, zatímco v rámci jízdních režimů můžete kromě již známých módů Eco, Normal a Sport počítat také s novým nastavením Off Road. To upravuje odezvu plynového a brzdového pedálu, přičemž automaticky aktivuje kontrolu sjezdu svahu a rozjezdu do kopce.
V motorovém prostoru se objeví pětice agregátů, přičemž vonnější oktany zastupují čtyřválce 1,4 TSI a 2,0 TSI, jež produkují 150 a 220 koní. Ve druhém případě je standardem šestistupňové DSG, zatímco méně potentní jednotka spoléhá na šestistupňový manuál. S touto převodovkou je pak spojen rovněž nejslabší dvoulitrový diesel naladěný na 150 koní.
Mimo to ovšem můžete sáhnout ještě po dvou výkonnějších „producentech sazí“, kdy první nabízí 190 a druhý 240 koní. V obou případech je jedinou volbou automat, potentnější model pak dostal stejně jako silnější benzinový agregát do vínku rovněž elektronický diferenciál XDS+, který v rychlých zatáčkách přibrzďuje vnitřní kolo.
Zmínit můžeme ještě systém Trailer Assist, který mají modely Alltrack ve standardní výbavě a jenž usnadňuje jízdu s přívěsem, a to zejména při couvání za pomoci zásahů do řízení a projektováním vodicích čár na displeji. Tím ale představení můžeme uzavřít. Na ceny bude třeba nějaký ten pátek vyčkat, neboť prodej se rozběhne až v září.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Nový Volkswagen Passat Alltrack dostal do vínku nové nárazníky, jež zvyšují nájezdové úhly vpředu a vzadu. Kromě toho se pyšní zvýšenou světlou výškou a standardním pohonem všech kol, v terénu by se tak ztratit neměl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva