VW Passat skončil, ale ne všude, nové zprávy ukazují, že utrum má jen v zemích EU

Netušíme, co Němce k tomuto rozhodnutí vedlo, údajný prosincový konec výroby ale není úplný. Nadále existují trhy, kde se německý matador dá koupit a nejde jen o skladové zásoby - výroba poběží nejméně do léta v té samé fabrice.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Passat skončil, ale ne všude, nové zprávy ukazují, že utrum má jen v zemích EU

11.1.2022 | Petr Miler

VW Passat skončil, ale ne všude, nové zprávy ukazují, že utrum má jen v zemích EU

/

Foto: Volkswagen

Netušíme, co Němce k tomuto rozhodnutí vedlo, údajný prosincový konec výroby ale není úplný. Nadále existují trhy, kde se německý matador dá koupit a nejde jen o skladové zásoby - výroba poběží nejméně do léta v té samé fabrice.

Se začátkem nového roku se všichni konzervativní zákazníci Volkswagenu museli popasovat se smutnou zprávou. Jak se ukázalo, VW s koncem prosince 2021 ukončil prodej Passatu, tedy klasického sedanu, dále už bude nabízet jen Passat Variant, tedy kombík. Na jednu stranu to nebylo vyloženě překvapení, o podobném kroku se mluvilo už dříve. Měl ovšem přijít až s koncem osmé iterace tohoto modelu tak, že sedan nedostane nástupce, zatímco kombík ano, takto přišel obdobný krok dříve. A nebo ne?

První informace hovořily o tom, že v prosinci skončila výroba vozu, což nedávalo žádnou naději na jeho získání třeba koupí na jiném trhu, jak se ale nyní ukázalo, realita je jiná. Jak uvádí kolegové z ruského Autoreview, kteří před pár dny psali o konci Passatu v úplně stejném duchu jako my, kontaktoval je zástupce ruského zastoupení značky s tím, že výroba neskončila, ukončen byl pouze prodej v zemích Evropské unie.

Stejná továrna jako doposud tedy Passat jako sedan vyrábí dále, a to hned pro několik trhů mimo EU. Jejich přesnější výčet neznáme, Rusko ale bezpečně patří mezi ně. Tam tedy Passat zůstává k dispozici stejně jako dosud, přičemž aktuálním plánem má být úplné ukončení výroby sedanu v létě a kombíku na konci tohoto roku. Zda se tak ovšem opravdu stane, ukáže jen čas.

Nutno dodat, že krok VW je po tomto upřesnění mnohem překvapivější. Pokud Passat jako sedan automobilka dále vyrábí, proč jej nabízí jen mimo EU? Jak jsme zmiňovali, sedan má v zemích unie asi třetinový podíl na celkových prodejích modelu, to není nic, navíc existují trhy, kde jsou sedany velmi populární, typicky třeba Polsko.

„Za vším hledej Brusel” v naší branži platit nepřestalo, a tak tušíme, že emise CO2 části vyrobených Passatů nezapadaly do možností VW z hlediska kýžených průměrných emisí jeho flotily. A než aby částečně omezil výrobu obou variant, bylo pro něj výhodnější vyřadit úplně jen sedan. Jde ale v tuto chvíli jen o spekulaci, pokud se dočkáme nějakého oficiálního vyjádření na toto téma, článek doplníme.


VW Passat skončil, ale ne všude, nové zprávy ukazují, že utrum má jen v zemích EU - 1 - VW Passat 2019 facelift EU prvni sada 56VW Passat skončil, ale ne všude, nové zprávy ukazují, že utrum má jen v zemích EU - 2 - VW Passat 2019 facelift EU prvni sada 57VW Passat skončil, ale ne všude, nové zprávy ukazují, že utrum má jen v zemích EU - 3 - VW Passat 2019 facelift EU prvni sada 41VW Passat skončil, ale ne všude, nové zprávy ukazují, že utrum má jen v zemích EU - 4 - VW Passat 2019 facelift EU prvni sada 42
Konec VW Passat jako sedanu nakonec není úplný, výroba pro trhy mimo EU jede dál. Proč se VW vydal zrovna tímto směrem, nevíme. Foto: Volkswagen

Zdroj: Autoreview

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.