Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo 2017: nová generace bude větší, cenu chce držet při zemi
1.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná koncernová novinka počítá s platformou MQB A0, se kterou dorazí rozvor delší o 90 mm. Pod kapotou najdeme tříválce a 1,5litrové motory.
Kauza Dieselgate sice pro koncern VW Group představuje nemalou pihu na kráse, jak jsme si ale ukázali i v přehledu nejprodávanějších aut světa, z prodejního hlediska to pro firmu zase takový problém není. V první desítce figuruje Golf, Polo i Passat a pokud tedy někdo čekal, že jej kauza zbaví nenáviděného koncernu, zjevně se přepočítal.
I přes daný úspěch a navzdory výrazným škrtům, jenž jsou jedním z důsledků skandálu, ovšem Volkswagen nehodlá usnout na vavřínech. Během příštích dvou let se proto dočkáme omlazení hned dvou výše zmiňovaných bestsellerů. Jedním je Golf, jehož osmá generace má dorazit v roce 2018. Dalš´ím „pánem na holení“ se pak stává Polo, které čeká modernizace za několik málo měsíců. Právě tomuto modelu se přitom dnes podíváme blíže na zoubek.
Začneme možná poněkud netradičně u konkurence v podobě Fordu Fiesta. Jeho nová generace by měla dorazit do prodeje v první polovině příštího roku, přičemž s ohledem na Ka+ se spekuluje o posunu do vyšších sfér trhu. To Volkswagenu nahrává do karet, neboť nové Polo chce oslovit stejné zákazníky jako stávající provedení. Tedy tu klientelu, která si nemůže dovolit příliš rozhazovat. I přesto se ale dočká prostornější kabiny a lepších materiálů.
Novinka bude prvním koncernovým vozem, který dorazí na kratší verzi platformy MQB zvané A0. Technici přitom měli zapracovat na jejím výrazném zjednodušení vůči známější a větší variantě, pročež by Polo, stejně jako příští Audi A1, Seat Ibiza, Škoda Fabia a s nimi spřízněná SUV, mělo počítat s naprosto identickým rozvorem 2 560 milimetrů. Ve srovnání se stávajícím provedením jde přitom o 90milimetrový nárůst.
Tento krok má přinést proklamované zlepšení prostoru v kabině, celkové přibližně čtyřmetrové rozměry vozu se ovšem měnit nemají s ohledem na zkrácení předního a zadního převisu. Zjednodušena pak ve výsledku má být i nabídka pohonných jednotek, neboť dorazit mají pouze s litrové tříválce a 1,5litrové čtyřválce. V prvém případě se přitom počítá s atmosférou i přeplňovaním, ve druhém pro změnu s benziny i diesely.
Výkonová škála by se měla pohybovat od 75 do 160 koní, variantu GTI v to nepočítáme. Aktuálně totiž není jisté, zda s ní kvůli zmiňovaným úsporám můžeme počítat. Zcela mimo hru má být ovšem hybridní provedení, které by vyžadovalo zástavbu 48voltového elektrického okruhu. Ten by totiž navýšil cenu na úroveň, jenž se v tomto segmentu nenosí. Úsporná verze BlueMotion se ovšem realitou stát má.
Očekávat je můžeme ve všech verzích pouze pohon předních kol, v rámci převodovek pak standardem bude šestistupňový manuál. Ten bude možné za příplatek nahradit sedmistupňovým automatem, zmiňované provedení BlueMotion by mělo dostat do vínku manuál pětistupňový s delšími převody, což v rámci laboratorního měření pomůže srazit udávanou spotřebu a emise CO2.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde bude důraz kladen na konektivitu. V tomto ohledu má nové Polo profitovat z technologií, jenž budou představeny letos v Paříži na faceliftovaném Golfu. S výjimkou základních modelů se standardem stane MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto, u výše postavených variant lze čekat i připojení k internetu.
Vyjma toho lze v každém provedení očekávat barevný středový displej, jehož velikost má u vrcholných modelů narůst až na 9,5 palce. Dále je možný příchod virtuálního kokpitu, ten ale nejspíše bude nabízen jen u nejvýkonnějších motorizací, a to ještě za příplatek. Potenciál k úspěchu tu tedy je, uvidíme, do jaké míry jej Volkswagen využijem.






Chystaný Volkswagen Polo se již ukázal na celé řadě neoficiálních ilustrací. Realita by přitom výrazně odlišná být neměla
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 9 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejčtenější články
Ošizené nové AUDI, které nemělo kazit pověst značce Audi, se aspoň skutečně prodává levně
20.8.2025Léta nechtěné Ferrari je najednou v kursu. Kus po slavném módním návrháři zlomil aukční rekord, prodal se skoro za 200 milionů
20.8.2025Ford chce rozjet revoluci ve výrobě aut, dnes je ale vyrábět neumí. Letos vyhlásil už 104. svolávací akci!
20.8.2025Lamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
20.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva