Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo GT sedan ukazuje, že ostřejší verze by slušela i Škodě Rapid
28.5.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Polo GT není GTI a ani se tak netváří. Je to zkrátka jen sportovněji stylizovaná verze s motorem 1,4 turbo a manuálním šestikvaltem pod kapotou.
Ačkoli je současná Octavia RS velmi povedený a obchodně podobně úspěšný model, je to jediný stroj se sportovními ambicemi, který v nabídce Škody najdete. Je možné, že to nový šéf změní, dokud se to ale nestane, platí výše zmíněné. A vážně není jednoduché to pochopit. Pokud přece podobný derivát dokážete vyrobit a oslovit s ním zákazníky v případě jednoho modelu, lze očekávat, že by podobný recept mohl fungovat přinejmenším u většiny ostatních. Škoda ale touto cestou nekráčí a nic jako Citigo RS, Fabia RS, Rapid RS, Yeti RS ani Superb RS neexistuje.
U některých modelů lze pochopit, že tomu tak je. Třeba Citigo RS by možná hůře hledalo zákazníky a Yeti RS by zase nemusel dávat velký faktický smysl, u těch ostatních už to jde ale hůře. A i kdybychom přijali jako fakt, že je Škoda opatrná a sází raději na jisté koně, jímž je Octavia RS ze všeho nejvíce, doufali bychom v alespoň trochu ostřejší verze, které by neznamenaly vysoké vývojové náklady a zasahovaly širší cílovou skupinu. Ani takové ale neexistují - provedení Monte Carlo nabízí v podstatě jen jiný styl s obvyklou technikou.
Jedním z typů, kterému by jakési „poloRS” mohlo sednout, je Rapid. Jistě, tento vůz hraje na strunu racionality jak žádný jiný, už obyčejné provedení 1,2 TSI ale kdysi v testu na Nordschleife ukázalo, že se neztratí ani při velmi ostré jízdě. Kdyby takovému zacházení fandilo alespoň o trochu více - nabízelo větší motor s manuálním řazením, trochu méně komfortně orientovaný podvozek a více sportovního stylu -, oslovilo by to jistě nejednoho ambicióznějšího řidiče, který nemá peněz na rozdávání a musí se svým autem přepravit také rodinu. Škoda si to ale zjevně nemyslí a nabídka řidičsky zajímavých Rapidů končí právě u výše zmiňované verze - ta s 1,4 TSI má povinný automat a míří trochu jinam.
Proč o tom mluvíme, už jste se jistě dovtípili - Volkswagen o této věci uvažuje jinak, alespoň v Rusku. Právě tam začal nyní nabízet své Polo sedan v provedení GT, které je přesně tím, co jsme popsali v předchozím odstavci. A právě k Rapidu nemá daleko, neboť s ním sdílí platformu PQ25 a zaměření vůbec - nebýt skutečně sedanem (Rapid je v podobné verzi liftbackem), oba modely byste si z určitých úhlu pohledu mohli i splést.
Tak či onak, Polo GT prostě existuje a ačkoli k místnímu GTI má hodně daleko, atraktivita mu nechybí. Vizuálně se od standardu liší spíše drobnostmi - 16" koly, spojlerem na víku kufru, černou střechou a zrcátky, „včelí” výplní masky chladiče a předního nárazníku a chromovanou koncovkou výfuku. Něco podobného uděláte klidně i s Rapidem (včetně těch „rychlých pruhů”, které dostanou vozy prvních 300 zákazníků - standardem bude šedé provedení), jenže technika Pola GT mu zůstane zapovězena.
Pod kapotou je totiž motor 1,4 TSI o výkonu až 92 kW (125 koní) spojený standardně s manuálním šestikvaltem, automat je pouze možností. Dále je tu upravený podvozek a celkové naladění odpovídající tomu, aby šlo o něco mezi standardem a variantou GTI.
Podrobnější technické parametry ani cenu zatím neznáme, ale čekejme solidně rychlé auto (a navíc, možná i hlavně se slušným potenciálem k úpravám - 1,4 TSI je v tomto o poznání dále než 110koňový 1,2 TSI) za rozumnou cenu. Něco takového by se nám líbilo i v nabídce Škody, ale třeba to uvidíte jinak...












Polo GT sedan od Volkswagenu je podle nás jednou z možností realizace řidičsky zajímavějšího Rapidu od Škody
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před hodinou
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
