Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil obří SUV s 462 koňmi a tváří se, že s ním šetří přírodu
25.2.2020 | Petr Prokopec
Ani příchod nové normy na měření spotřeby paliva a výše emisí neučinil přítrž možnosti prezentovat auto s plug-in-hybridním pohonem jako to, které nespotřebovává téměř nic. A tak nový Touareg R dostal právě ten.
Pro koncern VW je elektrifikace prioritou, tedy alespoň v marketingové rovině. Reálně jde většina peněz na vývoj na vozy se spalovacím ústrojím, to však pro tuto chvíli ponechme stranou. Místo toho se budeme soustředit na novinku, jenž Němcům přinese papírové snížení emisí, i když jde o více než dvoutunové SUV s vysokým výkonem, které může za ekologický stroj považovat asi jen blázen. Nicméně současný svět nezvratitelná fakta nebere v potaz, s čímž se evidentně musíme alespoň zatím smířit. Přivítat tedy můžeme plug-in hybridní Touareg R.
Na plnou elektrifikaci tedy logicky u této novinky můžeme zapomenout, místo toho se pod kapotou skrývá třílitrový benzinový šestiválec o výkonu 340 koní, jenž byl spárován se 136koňovým elektromotorem. Celkově pak soustava produkuje 462 koní a 700 Nm točivého momentu, což stačí na zrychlení na stovku za 5 sekund a maximálku 250 km/h. Respektive pouze 140 km/h, pokud zvolíte čistě elektrický režim, ve kterém byste měli zvládnout ujet až 48 bezemisních kilometrů.
Realita samozřejmě bude o trochu jiná, a jak asi tušíte, logicky o poznání nižší. Máme tu totiž sice elektrifikované ústrojí, stejně tak je ale třeba počítat se zvýšenou hmotností. Za tou stojí hlavně příchod lithium-iontových baterií o kapacitě 14,1, stejně jako onoho elektromotoru. Volkswagen přitom finální hmotnost nezmiňuje, nicméně jelikož základní šestiválcová verze váží 1 945 kg, lze předpokládat, že máme tu čest se zhruba 2,2- až 2,4tunovým vozem.
Jelikož navíc kapacita baterií není nekonečná, je logické, že již po pár kilometrech se jen ryze benzinový šestiválec bude starat o daleko těžší vůz, než je tomu v základu. Průměrná spotřeba tedy bude nemalá, konkrétní data nicméně chybí. Toho ale opravdu nemusíme litovat, neboť předpokládáme, že díky laboratorní metodice se Němci dostali někam ke dvěma litrům na sto kilometrů či ještě níže. Což s více než dvoutunovým SUV reálně není dosažitelné.
Na podobné „oblbování“ je ale holt třeba přistoupit, jinak zakrátko můžete být veřejným nepřítelem Evropské unie číslo 1. Úvahy o nereálnosti ekologického přínosu tohoto vozu tedy raději opustíme a místo toho zmíníme, že Touareg R dostal do vínku osmistupňovou automatickou převodovku, centrální diferenciál či pohon všech kol. K dispozici pak majitelé mají jízdní režimy Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Offroad, Snow, E-Mode a Hybrid.
Pokud by vám to nestačilo, stačí sáhnout po paketu Off-Road, který přihazuje jak ochranu podvozku, tak ještě módy Gravel a Sand navyšující trakci na površích s nižší přilnavostí. Tažná kapacita novinky pak činí 3,5 tuny, přičemž ve standardu nechybí asistent pro jízdu s přívěsem. Za cestovní asistent nebo noční vidění je ovšem třeba připlácet, což platí také o prémiovém audio systému Dynaudio. Taková čtyřzónová klimatizace je ale standardem.
Tím jsme se dostali do kabiny, kde nechybí 12palcový digitální přístrojový štít a 15palcová obrazovka multimédií. Novinkou pro toto provedení je kožený potah sedadel s vyraženým logem „R“ a kontrastními švy, unikátní jsou pak i hliníkové dekory. Zvenčí lze pro změnu vsadit na agresivnější nárazníky nebo černé doplňky, s nimiž lze spárovat 20palcová standardní nebo 21- a 22palcová příplatková litá kola.
Ve finále už jen zmíníme, že Touaregu R je vyhrazen i exkluzivní metalický lak Lapiz Blue Metallic. Také za ten je ovšem třeba připlácet. Na zveřejnění cen ovšem nedošlo, neboť tu zatím máme pouze virtuální debut. Ten živý proběhne za pár dnů na autosalonu v Ženevě, do prodeje plug-in hybridní SUV zamíří v následujících měsících. Tedy za předpokladu, že pro něj VW kvůli řádění koronaviru vůbec bude mít baterie a výrobní kapacity.























































Více než dvoutunový VW Touareg R lze jen stěží považovat za spásu planety, jakkoliv má pod kapotou hybridní ústrojí
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
před 5 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Zákazník poznává, co to je koupit si elektromobil od začínající automobilky, z její „skvělé péče” má dnes noční můry
před 3 hodinamiKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
před 4 hodinamiFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
před 5 hodinamiNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
před 6 hodinamiZisky Audi se dramaticky propadly, prodeje na jeho největším trhu též, volných peněz ubývá. A firma se přesto tváří, že se nic neděje
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 16:21 - pavproch
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 15:30 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy