Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW s diesely nekončí, představil vůbec nejsilnější naftový model ve své historii
26.2.2019 | Petr Prokopec
Diesely začínají chytat druhý dech a Volkswagen tuší šanci kout. V krátkém sledu tak představuje druhou naftovou novinku, tentokrát ještě zajímavější.
Pokud jste v posledních měsících nabyli zdání, že dieselové motory jsou těsně před vymřením, pak pro vás realita posledních dní nemůže být překvapivější. Tyto pohonné jednotky byly v jejich současné podobě německým autoklubem shledány čistějšími než benzinové agregáty a jejich vnímání se mění i v samotném Německu. Vlastně by nás tedy nemělo překvapit, že koncern VW ihned začal přikládat pod kotlem, jehož plamen pomalu skomíral. Minulý týden jsme si tak mohli představit nové Audi SQ5 TDI, jež, jak již napovídá samotný název, užívá pod kapotou dieselovou jednotku, dokonce šestiválcovou. Nyní však zajdeme ještě dále.
Volkswagen momentálně představil svůj momentálně vůbec nejsilnější model, Touareg V8. Ten dostal do vínku čtyřlitrový turbodiesel naladěný na 421 koní a 900 Nm točivého momentu, čímž se stává i nejsilnějším dieselem v historii značky. Pravda, VW jako koncern stvořil i ještě silnější 6,0 V12 TDI, jako značka ale nezašel dále než s 5,0 V10 TDI pod kapotou Touaregu R50.
Svými 421 koňmi také skoro vyrovnává Audi SQ7, což není překvapivé - obě SUV mají pod kapotou totéž ústrojí. Kromě osmiválce tam tedy lze najít elektrický kompresor a dvě turbodmychadla, což se pro Volkswagen zjevně stává norma, jak splnit emisní limity. SQ5 TDI je na tom podobně, jen má o dva válce a jedno turbo méně.
Zpět ale k osmiválcovému SUV, které sice není nejvýkonnějším Touaregem všech dob, tento titul patří verzi W12 s 450 koňmi, nicméně jízdní dynamikou se na vrchol staví stoprocentně. Sprint z klidu na stovku zvládá již za 4,9 sekundy, tedy na úrovni sporťáků let ne zase tak dávno minulých. Nejvyšší rychlost pak byla elektronicky omezena na 250 km/h, možnost jejího posunutí směrem výše však značka zatím nezmiňuje. Stejně tak mlčí o konkrétní spotřebě a uvádí pouze vyhovění normě Eeuro 6d-TEMP, jež začne platit letos v září.
Vylepšením motorového prostoru odklon od zbytku portfolia víceméně končí, po vizuální stránce se totiž osmiválcové provedení vůči šestiválcovým modelům liší znakem V8 zasazeným do čelní masky. Počítat pak lze rovněž s 19palcovými litými koly Tirano místo běžnějších osmnáctek, do standardu se nastěhovalo i vzduchové odpružení, komfortní sedadla, paket Light Sight zahrnující automatické světlomety nebo ocelové pedály.
Tím snaha o hýčkání zákazníků nekončí, na výběr bude ještě paket Elegance či Atmosphere. V obou případech lze počítat třeba s koženým čalouněním Vienna nebo digitálním přístrojovým štítem, první pak klade důraz na metalické dekory a hrátky s barvami a druhá na dřevo či přírodní tóny. Prodej odstartuje v květnu, výstavní premiéra je naplánována na Ženevu. Zda se ale příští týden dozvíme cenu, zatím není jisté.


Volkswagen Touareg V8 TDI dostal pod kapotu stejné ústrojí...
...jako Audi SQ7. I v jeho případě je možné počítat s 900 Nm točivého momentu, výkon však činí 435 koní
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Úvod MS-Superbike 2025 na Phillip Islandu: 24 motocyklů včera 17:00
- Účastníci testu Supersport - Phillip Island 15.2.2025
- Od pondělí testy na Phillip Islandu 15.2.2025
- Neuvěřitelné: V MS-Supersport 11 Rookies 14.2.2025
- Motocykl roku 2025: hlasujte a vyhrajte 2 VIP vstupenky na Superbiky v Mostě 14.2.2025
Nejnovější články
Šéf BMW M přiznal, že s novou M5 udělala automobilka velkou chybu, vzala si z ní ale úplně špatné poučení
včeraTaké Renault změnil plány. Nové Clio dostane znovu spalovací motory, jako elektromobil by nedávalo smysl
včeraNová levná Lada předčasně odhalila kompletní rozsah cen, pro Čechy jsou jako z říše pohádek
včeraSoučasný stav v Nizozemsku předem ukazuje EU, co způsobí nesmyslným vnucováním elektrických aut všem
včeraPokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva