Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
21.4.2025 | Petr Miler
Atraktivní produkt za dobrou cenu, to bude pro libovolnou trápící se automobilku vždy dobrý způsob, jak zabodovat u ztracených zákazníků. Zda VW v tomto případě dělá dost, posuďte sami.
Volkswagen se po letech relativní pohody dostal přesně do situace, před kterou ho varovali jeho vlastní bývalí manažeři. Vsadil příliš mnoho na jeden typ aut, která se ukazují být méně žádaná, než si VW myslel, navíc s nimi nedokáže být tak konkurenceschopný jako se svými dosavadními produkty. Prodává tak méně vozů než po řadu předchozích let. Přidejte si k tomu, že mu nové elektrické modely přináší mnohem větší náklady a prodávat je dokáže obvykle jen za cenu větších nebo menších ztrát a máte na světě perfektní jedovatý koktejl.
Vlastně ne, je tu ještě jeden faktor, který se s výše popsaným sešel částečně náhodou a částečně právě kvůli tomu - úpadek popularity Volkswagenu v Číně. Ten by v nějaké míře nastal tak jako tak dílem příklonu Číňanů k domácí produkci, jistě by ale nebyl tak hluboký, kdyby Němci o přízeň publika za velkou zdí znovu nebojovali hlavně elektrickými modely, které téměř nikdo nekupuje, však po takovém ID.7 sahají doslova jednotky lidí měsíčně. VW ale stále má v nabídce i jiné modely, které se v situaci, jížšéf firmy označuje zralou na bankrot, pokouší učinit znovu atraktivnějšími.
Před pár dny jsme psali o inovované Lavidě, která se mezi ně řadí těž, patří k nim ale také klasický Passat. I když ten vlastně v Číně zase tak klasický není, neboť tam nabírá řady podob. Jednak je tu nový prodloužený Passat Pro, který má zřejmě nejblíž k evropskému kombíku, akorát je to sedan. Pak je tu nový Magotan, což je trochu jinak pojaté auto na stejných základech. A vedle toho VW v Číně pořád prodává Passat předchozí generace B8 s trochu jiným designem, který si dál zachovává plug-in hybridní pohon. A právě ten se nyní dočkal nového provedení za vskutku atraktivní cenu, alespoň evropskou optikou.
Auto dostalo lehce osvěžený vzhled, nejvíc se ale snaží zaujmout nižší cenou než kdy dříve. Passat se tak v rámci strategie zjednodušování nabídky, kterou nyní VW v Číně razí, dočkal jediné výbavové verze zvané „430 PHEV Hybrid Business Edition” (sic, jeden hybrid žádný hybrid), která byla zbavena některých výbavových prvků, přesto si ponechává ve standardu spoustu věcí jako LED světlomety, chromované prvky vně i uvnitř, kožená sedadla s vyhříváním a elektrickým ovládáním, parkovací senzory, venkovní kamery, adaptivní tempomat, elektricky sklopná a samostmívací zrcátka, podporu Apple CarPlay a pochopitelně i spoustu asistenčních systémů.
Lehce ošizený byl též zevnějšek, kdy standardní rozměr disků rok byl zmenšen ze 17 palců na 16 palců a vrátily se standardní kliky dveří. Vozu ale dál zůstává světelný pás vzadu, výrazná světla pro denní svícení vpředu nebo specifická imitace výfuků opět vzadu, která prý podtrhuje hybridní charakter vozu. Passat 430 PHEV pro rok 2025 jinak zůstává 4 948 mm dlouhý, 1 836 mm široký a 1 469 mm vysoký, rozvor náprav činí mohutných 2 871 mm. Pod kapotou je dobíjecí hybridní pohon složený z benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru. Vozidlo, tak nabízí celkem 210 koní výkonu a 400 Nm točivého momentu, vše pak míří na přední kola přes 6stupňové DSG. Baterie mají kapacitu 13 kWh, jsou lithium-iontové baterii a mají dovolit elektrický dojezd až 63 km.
Takové auto u nás začíná v aktuální generaci Passatu v totálně oholené výbavě Limited na 1 049 900 Kč, v Číně je VW nucen zlevňovat. Tuto novinku tak nabízí za 217 150 juanů, což je asi 650 tisíc korun. U nás by mu za takové auto lidé utrhli ruce, v Číně... Uvidíme. Bez šance na úspěch jistě není, něco nám ale říká, modernější, a přesto levnější domácí konkurence bude dál tahat za delší kus provazu.














Tak to je on, hybridní Passat 430 PHEV pro rok 2025 pro Čínu. Poměrem hodnoty a ceny umí zaujmout, tedy nás. V Číně? Kdo ví... Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 2 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 10 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva