Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
23.6.2025 | Petr Prokopec
Pro ostrý Golf je to tradiční barva, červené linky k němu patří odnepaměti. Pokud se ale sejdou s červenými koly, červenými třmeny brzd, červenou karoserií a dalšími červenými linkami, je to trochu moc.
Minulý týden se Volkswagen pochlubil novou edicí, která vznikla na počest padesátého výročí zrodu Golfu GTI. Německá automobilka ale tedy o tomto autě moc neřekla, pouze uvedla, že jde o nového držitele rekordu na Nürburgringu. Jak se ale záhy ukázalo, jde o rekord, který nikdo jiný neuznává - auto má totiž okruh dlouhý 20 832 metrů zvládat za 7 minut a 46,13 sekundy, což není nejlepší čas pro hot hatche, předokolky, čtyřválce, prostě nic obecného. Je to jen nejrychlejší VW.
Němci se nyní s tímto autem ohlásili znovu, pořádně jej ukázali a zveřejnili kompletní výčet úprav, kterých se dočkal. My doplnění odstartujeme v motorovém prostoru, kde se nadále nachází přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Ten v případě standardního Golfu GTI produkuje 265 koní, zatímco v případě varianty Clubsport posílá na přední kola 300 kobyl. Edition 50 se ovšem dočkala dalšího nárůstu, a to na 325 koní. Nová verze je tak jen o chlup slabší než Golf R, který jakožto čtyřkolka počítá s 333 kobylami.
Vyšší výkon přinesl lepší dynamiku, na stovce je totiž novinka za 5,5 sekundy, tedy o desetinu rychleji než Clubsport. Nicméně při zrychlení na dvoustovku již Edition 50 toto provedení překonává o 1,6 sekundy, jeho náskok je tedy patrný hlavně ve chvíli, kdy již přední kola nemusí tak moc bojovat s trakcí. Jelikož omezovač zasahuje až při 270 km/h, budou mít majitelé dostatek prostoru, jak vylepšený motor pořádně „potrápit“.
VW ale nezůstal jen u ladění motoru. Edition 50 je tak jedinou verzí Golfu GTI, který může standardně počítat s adaptivními tlumiči DCC. Oproti běžnému provedení pak došlo na snížení podvozku o 15 milimetrů, přičemž nechybí ani elektronický diferenciál a upravený posilovač řízení. Automobilka nicméně veškeré úpravy provedla tak, aby novinka i nadále charakterově odpovídala vozu určenému pro denní ježdění. Kdo ale chce častěji vyrážet na okruh, může si objednat paket Performance.
Výkon se sice v tu chvíli nemění, nicméně v rámci světlé výšky dochází na další redukci o 5 mm. Mimo to nechybí o 20 procent tužší pružiny, zatímco u kol lze počítat s o dva stupně negativnějším sklonem. Devatenáctipalcové ráfky Warmenau jsou přitom převzaty z Golfu R a neodpruženou hmotnost celkově snižují o 3 kg. Dalších 1,1 kila v každém rohu pak ušetříte s pomocí semi-slicků Bridgestone Potenza Race, opomenout pak nelze ani 11kilovou dietu, za níž stojí výfuk Akrapovič.
Celkově tak paket Performance sráží hmotnost o 30 kil a zároveň zostřuje reakce vozu, což vedlo k výslednému času ze Zeleného pekla. Cena zatím zveřejněna nebyla, VW však již upřesnil, že v nabídce barev bude kromě šedé, bílé a černé k dispozici také zelená a červená. V té auto teď ukázal a máme pocit, že to s tou červenou trochu přehnal - ke GTI sice patří, auto ale s červeným lakem vypadá poněkud přeplácaně. I tak je to jistě jedno z těch zajímavějších aut, kterých jsme se od VW v poslední době dočkali. Jen možná mohl víc zapracovat na tom, aby na Ringu získal skutečný rekord, čas Civicu Type-R už není zase tak daleko. A trochu šetřit s onou červenou...















VW Golf GTI Edition 50 se dočkal vyššího výkonu a úprav na podvozku. Ty pak umocňuje paket Performance, se kterým klesá hmotnost o 30 kilogramů. Auto je rychlé, a,e ne zase tak rychlé, jak se tváří. O to je pak červenější...Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před hodinouPopulární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva