Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Transporter T6: nová generace je venku, blíže má k faceliftu
16.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Transporter je spíše větším facelitem než zcela novou generací. Do vínku však dostal LEDky, kvalitnější kabinu a více bezpečnostních prvků.
Příchod nové generace Volkswagenu Transporter T6 jsme avizovali již v polovině března, kdy německá automobilka poslala do světa první ilustraci. Ta naznačovala, že po stránce vizuální se dočkáme de facto jen evoluce, což první sada fotografií jen potvrzuje. Tisková zpráva pak zmiňuje zachování stejných rozměrů a siluety, jakými disponovala generace předchozí, pročež bychom měli hovořit spíše o výraznějším faceliftu. Marketingovému oddělení značky ovšem neporoučíme, pročež tedy zůstaneme u oficiálního označení.
Naše představení „nové generace” zahájíme novinkami, jimiž se pyšní exteriér. Máme tu tedy novou čelní masku, se kterou dorazily ostře řezané světlomety. Ty se u verzí určených pro převoz pasažérů mohou chlubit LEDkovou technikou, což platí i v případě zadních partií. Zde pak najdeme také přestylizované páté dveře, jejichž součástí je i nenápadný spoiler. Zmínit pak můžeme ještě zvýrazněné blatníky, tím ovšem venkovní proměna končí.
Větší množství změn se dotklo kabiny, která profituje z kvalitnějších materiálů. Zcela přepracována pak byla palubní deska, která hostí řadu metalických doplňků a multimediální systém s 6,33palcovým displejem. Ten je osazen senzory reagujícími na pohyb rukou posádky, kdy při přiblížení rukou řidiče či spolujezdce systém přepne obrazovku ze základního režimu do ovládacího. Bezdotykově lze pak ovládat i listování či rolování třeba v hudebním archivu.
V rámci bezpečnosti zmíníme hlavně Front Assist, který je standardem pro výbavu Multivan Business (užitková verze či stupně Multivan a Caravelle jej mají za příplatek). Jeho součástí je adaptivní tempomat či funkce City Emergency Braking, která, pokud řidič nereaguje, v rychlostech do 30 km/h samočinně aplikuje brzdy. Mimo to je v nabídce i Light Assist, který dokáže v případě protijedoucích vozidel automaticky ztlumit čelní světlomety.
Pod kapotou pak najdeme dvoulitrové benzinové a dieselové motory, přičemž Evropa se nejspíše může těšit pouze na „naftožrouty“, kteří plní emisní normy Euro 6. Počítat přitom můžete s výkony 84, 102, 150 nebo 204 koní, benzinový agregát pak dává k dobru 150 a 204 koní. Spojen je však s normami Euro 5. Mimo to všechny pohonné jednotky spoléhají na standardní systém start/stop, data o spotřebě či jízdní dynamice však známa nejsou.
Přesunout se tak můžeme k speciální variantě Generation SIX, která byla odhalena společně se standardními modely a jejíž výbava byla rozšířena o čelní i zadní LEDky a mlhovky s funkcí Corner. Dále tu máme dvoubarevný lak, 18palcová litá kola v retro designu či zatmavená okna a chromové doplňky. Uvnitř pak nechybí sedadla čalouněná dvěma odstíny Alcantary či volant a hlavice řadicí páky potažená kůží.
Jak dlouho tato verze v nabídce vydrží, to již tisková zpráva nespecifikuje, stejně jako není známa ani její cena. Základní užitkovou variantu je ovšem možné na německém trhu pořídit od 23 035 Eur (cca 632 000 Kč), za Multivan určený k převozu pasažérů pak dáte minimálně 29 952 Eur (821 500 Kč).





Nový VW Transporter T6 bude k mání i ve verzi Generation SIX, která skládá hold originálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 4 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 6 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 7 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 9 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1