Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW ukázal svého soupeře Škody Kodiaq. Ubytuje 7 lidí s bagáží a má svaly, přesto to bude mít těžké
10.10.2024 | Petr Prokopec
Vypadá to, že se německá automobilka rozhodla uspět s pomocí receptu Škody. Se svým novým Tayronem tedy oslovit hlavně prostorem v kabině i v zavazadelníku. Jenže jeho český bratříček je na tom pořád ale líp, i když působí skromněji. Navíc je levnější, třebaže dávno není levný.
Sotva jsme si představili novou Dacii Bigster, můžeme se přesunout k dalšímu novému SUV. Tentokrát u toho ale sedm sedadel v interiéru skutečně bude, jakkoli nový Volkswagen Tayron budete moci objednávat i jako pětimístný. Pokud se rozhodnete pro variantu se dvěma řadami sedadel, můžete počítat s obřím zavazadelníkem, do kterého se vejde naprosto vše, co potřebujete na víkend či klidně třeba dvoutýdenní dovolenou - jeho kapacita totiž činí 885 litrů. Ovšem ani sedmimístné provedení s 345 litry na tom není vyloženě špatně.
Tayron je nástupce Tiguanu Allspace, přičemž se natáhl na 4 770 milimetrů do délky a počítá s rozvorem 2 791 mm. Oproti VW Touareg je tak novinka jen o 110 mm kratší, výchozí a striktně pětimístný Tiguan pak překonává o 231 mm. Tayron pak ostatně za sebou v případě délky nechává i Škodu Kodiaq, se kterou sdílí rozvor. České SUV je přitom u nás k mání od 980 tisíc korun, v Německu pak od 41 990 Eur (cca 1 064 000 Kč). Německá novinka je ale ještě dražší, ve své domovině bude startovat na 45 475 Eurech (asi 1 153 000 Kč).
Bude tedy vskutku zajímavé sledovat, jak si oba koncernoví sourozenci povedou. VW svou novinku nabídne s 1,5litrovým mild-hybridním čtyřválcem, stejně jako s plug-in hybridní verzí tohoto motoru. U druhého typu bude na výběr výkon 204 či 272 koní, u prvního zmíněného je třeba počítat se 150 koňmi. Se stejným stádem je pak ostatně spojena slabší verze dvoulitrového turbodieselu, ta silnější nabídne výkon 193 koní, jenž standardně zamíří na všechna čtyři kola. Jedinou volbou pro všechny motory je pak dvouspojkový automat.
Mimo to má Tayron dorazit také se dvěma verzemi benzinového dvoulitru, kdy slabší nabídne 150 a silnější 265 koní. Pokud se zákazníci rozhodnou pro onen plug-in hybrid, musí počítat s jistým omezeném v zavazadelníku - právě pod jeho podlahu totiž zamířily baterie o kapacitě 19,7 kWh, s nimiž má SUV zvládnout přes 100 km čistě na elektřinu. Daný paket nicméně neumožňuje zástavbu třetí řady sedadel, stejně jako redukuje kapacitu zavazadelníku na 705 litrů v základu a 1 915 litrů (místo až 2 090 l) při sklopených sedadlech.
Uvnitř novinka vychází z Tiguanu, počítat tak lze s 10,25palcovým přístrojovým štítem a 12,9- nebo 15palcovou obrazovkou multimédií. VW na rozdíl od Škody nepřišel s multifunkčními otočnými ovladači Smart Dials, místo toho musí většinu funkcí ovládat skrze dotykový displej. V důsledku toho Kodiaq nabídne vyšší uživatelskou přívětivost. VW tak lze uznat k dobru alespoň to, že volant již neosazuje jen ploškami s haptickou odezvou, nýbrž daleko lépe fungujícími klasickými tlačítky.
Zajímavé pak rovněž je, že Němci u novinky nenabídnou třetí displej před spolujezdcem, čímž by se nad Kodiaq trochu povýšili. Na druhou stranu by ale standardní výbava měla zahrnovat třeba třízónovou klimatizaci či adaptivní tempomat. Připlatit si pak budete moci za adaptivní podvozek DCC Pro, panoramatickou střechu, vyhřívaná a klimatizovaná sedadla s masážní funkcí či audiosystém Harman Kardon. Případně pak rovněž za čelní matricové LEDky či systém Travel Assist.
V Německu je už možné Tayron objednávat, české zastoupení očekává zahájení předprodeje v listopadu. První vozy by si nicméně majitelé měli převzít až na jaře příštího roku. Do té doby můžete ostatně přemýšlet, jaká motorizace pro vás bude nejvhodnější. Pokud ovšem počítáte s tažným zařízením, pak volte jen mezi silnějším dieselem a oběma čistě benzinovými motory, neboť v s jejich standardním systémem 4x4 lze utáhnout přívěsy o hmotnosti až 2 500 kg.







































Tayron je nástupce Tiguanu Allspace, přičemž od výchozího SUV jej neodlišuje pouze název, ale i odlišný design. K mání bude v pěti- a sedmimístné konfiguraci, v případě volby plug-in hybridu ale musíte počítat pouze se dvěma řadami sedadel. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
dnes
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Německý gigant propustí 7 600 lidí z „elektrické divize”. Už teď ví, že je nebude potřebovat ani za 5 let
5.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
