Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW v Číně odhalil úplně nový Passat. Rozmazluje hlavně cestující vzadu
13.10.2018 | Petr Miler
Volkswagen Passat se nezdá být tím autem, u nějž by v centru zájmu měli být zadní cestující. Jenže tady jsme v Čině, kde je takový aspekt důležitý pomalu u všech vozů.
Příchod inovovaného Passatu pro Evropu se blíží a leccos o něm může napovědět provedení jeho čínské verze, které se po předchozích únicích naplno odhalilo před pár hodinami. V případě Číny jde o jeho zcela novou generaci, zatímco v Evropě očekáváme pouze facelift, přesto to není tak, že by čínské provedení jen rovnalo krok, skutečně naznačuje i budoucnost.
Týká se to hlavně designu, který kráčí ve stopách modelů Arteon a Touareg a přitom hraje na konzervativnější notu. Přesně takový přístup lze z technických i strategických důvodů očekávat u modernizace evropské verze a snadno se může stát, že zejména příď vozu bude po faceliftu prakticky identická. Záď nejspíše zůstane bližší dnešnímu provedení, v případě rozměrů ale čekejme na obou stranách Velké čínské zdi nadále hodně odlišný přístup.
Auto na fotkách vám možná přijde dost velké, a to proto, že... je dost velké. Na délku měří 4 933 mm, čímž je o podstatných 16 cm delší než evropský Passat, rozvor náprav pak činí 2 871 mm, což je pro změnu o 8 cm více. Ostatní rozměry (výška 1 836 mm, výška 1 469 mm) až tak odlišné nejsou, dva zmíněné rozdíly ale jasně směřují k tomu, čím se tento Passat vyznačuje především - větším vnitřním prostorem, zejména pak vzadu.
Číňané si na tento aspekt potrpí, i když by si podobně jako Japonci vystačili s jejich prťavými „kei cars”. Prezentace vozu se tak nebývale soustřeďuje na místo a vůbec pojetí prostoru vzadu. Fotografie s dvěma láhvemi minerálky zapíchnutými ve středové loketní opěrce je až trochu komická, vypadá jako parodie na podobné fotky prezentující hyperluxusní limuzíny plné drahého šampaňského. Ale jiný kraj znamená jiný mrav a místo vzadu i vůbec pojetí tohoto prostoru na poměry obyčejného auta střední třídy vůbec marně nevypadá, třebaže většina majitelů si tento vůz bude jistě řídit sama na úplně opačném konci kabiny.
Ani ta nevypadá zle a též ukazuje, co čekat od modernizace evropského provedení. V Číně si navíc potrpí na vyšší standard, takže už v základní výbavě Passat nabídne digitální přístrojovku a 10palcový displej informačně-zábavního systému hned vedle ni. Standardem dále budou i elektrická sedadla s vyhříváním, ventilací koženým čalouněním, dvouzónová klimatizace nebo adaptivní tempomat.
Pokud jde o techniku, tady moc spojitosti s Evropou nečekejme. Platforma MQB (v Číně novinka) ji tedy představuje, zatím jediné motory 2,0 TSI s výkony 186 nebo 220 koní ale u nás budou spíše okrajovou záležitostí. Později dorazí do prodeje i dobíjecí hybrid (PHEV), který spojí agregát 1,4 TSI s elektromotorem a dohromady nabídnou výkon až 211 koní s točivým momentem nanejvýš 400 Nm.
Ceny vozu zatím neznáme, dá se ale čekat, že nabídne „více za méně”, tedy alespoň ve srovnání s Evropou. Jak moc ovlivní pojetí čínského modelu ten evropský, uvidíme nejspíše už během několika měsíců, místní facelift musí být na spadnutí.
















Nová generace Passatu pro Čínu minimálně silně naznačuje, co čeka od evropského faceliftu. V případě vnějšího i vnitřního designu by spojitostí mělo být hodně
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
GM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
před 10 hodinamiMansory už neví, jak hluboko by ještě kleslo, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
před 11 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
včeraToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
včeraFord v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Detektory policejních radarů 05.13. 17:22 - GENEVO Guru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch