Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW v Číně odhalil úplně nový Passat. Rozmazluje hlavně cestující vzadu
13.10.2018 | Petr Miler
Volkswagen Passat se nezdá být tím autem, u nějž by v centru zájmu měli být zadní cestující. Jenže tady jsme v Čině, kde je takový aspekt důležitý pomalu u všech vozů.
Příchod inovovaného Passatu pro Evropu se blíží a leccos o něm může napovědět provedení jeho čínské verze, které se po předchozích únicích naplno odhalilo před pár hodinami. V případě Číny jde o jeho zcela novou generaci, zatímco v Evropě očekáváme pouze facelift, přesto to není tak, že by čínské provedení jen rovnalo krok, skutečně naznačuje i budoucnost.
Týká se to hlavně designu, který kráčí ve stopách modelů Arteon a Touareg a přitom hraje na konzervativnější notu. Přesně takový přístup lze z technických i strategických důvodů očekávat u modernizace evropské verze a snadno se může stát, že zejména příď vozu bude po faceliftu prakticky identická. Záď nejspíše zůstane bližší dnešnímu provedení, v případě rozměrů ale čekejme na obou stranách Velké čínské zdi nadále hodně odlišný přístup.
Auto na fotkách vám možná přijde dost velké, a to proto, že... je dost velké. Na délku měří 4 933 mm, čímž je o podstatných 16 cm delší než evropský Passat, rozvor náprav pak činí 2 871 mm, což je pro změnu o 8 cm více. Ostatní rozměry (výška 1 836 mm, výška 1 469 mm) až tak odlišné nejsou, dva zmíněné rozdíly ale jasně směřují k tomu, čím se tento Passat vyznačuje především - větším vnitřním prostorem, zejména pak vzadu.
Číňané si na tento aspekt potrpí, i když by si podobně jako Japonci vystačili s jejich prťavými „kei cars”. Prezentace vozu se tak nebývale soustřeďuje na místo a vůbec pojetí prostoru vzadu. Fotografie s dvěma láhvemi minerálky zapíchnutými ve středové loketní opěrce je až trochu komická, vypadá jako parodie na podobné fotky prezentující hyperluxusní limuzíny plné drahého šampaňského. Ale jiný kraj znamená jiný mrav a místo vzadu i vůbec pojetí tohoto prostoru na poměry obyčejného auta střední třídy vůbec marně nevypadá, třebaže většina majitelů si tento vůz bude jistě řídit sama na úplně opačném konci kabiny.
Ani ta nevypadá zle a též ukazuje, co čekat od modernizace evropského provedení. V Číně si navíc potrpí na vyšší standard, takže už v základní výbavě Passat nabídne digitální přístrojovku a 10palcový displej informačně-zábavního systému hned vedle ni. Standardem dále budou i elektrická sedadla s vyhříváním, ventilací koženým čalouněním, dvouzónová klimatizace nebo adaptivní tempomat.
Pokud jde o techniku, tady moc spojitosti s Evropou nečekejme. Platforma MQB (v Číně novinka) ji tedy představuje, zatím jediné motory 2,0 TSI s výkony 186 nebo 220 koní ale u nás budou spíše okrajovou záležitostí. Později dorazí do prodeje i dobíjecí hybrid (PHEV), který spojí agregát 1,4 TSI s elektromotorem a dohromady nabídnou výkon až 211 koní s točivým momentem nanejvýš 400 Nm.
Ceny vozu zatím neznáme, dá se ale čekat, že nabídne „více za méně”, tedy alespoň ve srovnání s Evropou. Jak moc ovlivní pojetí čínského modelu ten evropský, uvidíme nejspíše už během několika měsíců, místní facelift musí být na spadnutí.
















Nová generace Passatu pro Čínu minimálně silně naznačuje, co čeka od evropského faceliftu. V případě vnějšího i vnitřního designu by spojitostí mělo být hodně
Bleskovky
Nejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
před 3 hodinami„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025
Nejnovější články
Nový VW T-Roc je venku a vypadá dobře, jeho nabídka motorů i kabina jsou ale po všech slibech zklamání
před 27 minutamiPod šéfem Porsche se houpe židle. Rodiny majitelů už začaly v soukromí vybírat jeho nástupce
před hodinouNejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
před 3 hodinamiEvropské automobilové firmy kapitulovaly: „Cíle v oblasti emisí CO2 jsou nedosažitelné,” stojí v dopise adresovaném EU
před 4 hodinamiČlověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva