Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal v Evropě prodávat své nové levné SUV, které mělo zavařit Dacii Duster
7.7.2021 | Petr Miler
VW dlouho přemýšlel, jakou značku by mohl poslat do boje s Dacií, ale ničeho hmatatelného se nedobral. Tak nakonec zjistil, že nejlepší bude, když jí bude konkurovat sám, jeho soupeř Dusteru ale podle nás není dost levný, aby Dacii zavařil.
Pokud už jste se ztratili v tom, co všechno Volkswagen nabízí za SUV a kam vlastně jednotlivé modely spadají, ani se nedivíme, i my občas potřebujeme tahák. T-Cross, T-Roc, Tharu, Taos, Taqua, Tayron, Tiguan, Touareg, Teramont... To je spousta aut, z nichž některá se navíc pro určité země jmenují jinak a další mají své specifické verze typu X nebo Allspace, které jsou buď větší nebo stylovější. Je to skutečně guláš, který se navíc Němci rozhodli znovu zamíchat.
Dnes totiž začali v Evropě prodávat další nové SUV, které není zcela nové, není ale ani stoprocentní obdobou žádného z výše zmíněných vozů. Jmenuje se opět Taos, což je jméno, které VW použil už pro loňskou novinku pro USA, ale to byl spíše upravený Tharu pro Čínu. Tento Taos má o 50 mm kratší rozvor a ve zmenšené podobě má má sloužit jako levný model pro východ Evropy, primárně pak pro Rusko. Právě tam, ve fabrice GAZu v Nižném Novgorodu se auto od teď vyrábí.
Jak moc levný je? Ne až tak, uvážíme-li, že Volkswagen za jednoho z konkurentů výslovně označuje Dacii Duster, která se v Rusku a okolí prodává jako Renault. Duster začíná s cenou v přepočtu pod 300 tisíci Kč a byť nikdo nepředpokládal, že by se VW s cenou Taosu dostal tak nízko, mezi 350 a 400 tisíc zamířit měl. Však spíše než ryzím VW je tento vůz upravenou Škodou Karoq pro Rusko, která tam také není nejdražší. A měl jít cenově pod škodovku, což se též nestalo.
V základu tedy vůz přijde na 1 626 900 rublů, což je o špetku víc než u Karoqu a v přepočtu asi 475 tisíc Kč. Zajímavá cena na VW, to jistě, ale konkurent Dacie? To ani omylem. Ceník pak končí na 2 199 900 rublech, což je asi 643 tisíc Kč, za to Rumuni prodávají auta jen po dvou.
Za zmíněné peníze dostane zákazník vždy auto 4 417 mm dlouhé, 1 841 mm široké a 1 602 mm vysoké, které je v podstatě Karoqem s jinou přídí a zádí, vzniká dokonce na stejné výrobní lince. Specifický je také interiér šitý podle současné módy VW v její nízkonákladové podobě - ta neurazí, ale asi ani nenadchne.
Pod kapotou si našly místo dva motory - buď atmosféricky plněná jedna-šestka se 110 koňmi a pohonem předních kol, který může obstarávat buď pětistupňový manuál nebo šestistupňový automat - první zmíněná varianta je oním základním provedení za zmíněných 473 tisíc. Alternativou je pak verze 1,4 TSI se 150 koňmi, která může pracovat buď s osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem (to je východní specialita VW) a pohonem předních kol, nebo sedmistupňovou dvojspojkou a pohonem 4x4. To jsou nepřekvapivě specifikace opět shodné s tamním Karoqem, vrcholná varianta za 643 tisíc pak logicky nabízí 150 koní, 4x4 a automat.
K dispozici jsou tři výbavy Respect, Status a Exclusive, přičemž již v základu Respect člověk dostává digitální přístrojovku, 16" litá kola, vyhřívaná sedadla, klimatizaci nebo multimédia s 6,5" displejem. To není málo, ale také to není tak úplně za málo. Ve vrcholném provedení Exclusive se najdou i prvky jako plná LED-světla, polokožené čalounění, vyhřívaná sedadla vzadu a vyhřívané čelní sklo, 10" displej infotainmentu, dvouzónová klima, 17" kola či parkovací asistent z kameru.
To už je velmi slušně vybavený vůz, který se 150koňovým turbomotorem a pohonem všech kol ani špatně nepojede, ale také už se cenou blíží 650 tisícům Kč. Názor na novou nabídku VW si udělejte sami, ať už si ale pomyslíte cokoli, šance, že by Němci tento vůz nabídli také u nás, jsou mizivé.








Nový VW Taos pro Evropu se dnes začal prodávat v Rusku. Jde o jiné auto než dříve odhalený vůz stejného jména, tento měl jít na trhu i přímo proti Dacii Duster. Svými cenami je ale spíše soupeřem Škody Karoq, ze které vychází. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
před 7 hodinamiNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nejčtenější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
22.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Miliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
22.4.2025Nová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
22.4.2025Víc jak 2 milionům Hond selhává start-stop, nesmyslný systém dává majitelům po letech týraní další ránu
22.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva