Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal v Evropě prodávat své nové levné SUV, které mělo zavařit Dacii Duster
7.7.2021 | Petr Miler
VW dlouho přemýšlel, jakou značku by mohl poslat do boje s Dacií, ale ničeho hmatatelného se nedobral. Tak nakonec zjistil, že nejlepší bude, když jí bude konkurovat sám, jeho soupeř Dusteru ale podle nás není dost levný, aby Dacii zavařil.
Pokud už jste se ztratili v tom, co všechno Volkswagen nabízí za SUV a kam vlastně jednotlivé modely spadají, ani se nedivíme, i my občas potřebujeme tahák. T-Cross, T-Roc, Tharu, Taos, Taqua, Tayron, Tiguan, Touareg, Teramont... To je spousta aut, z nichž některá se navíc pro určité země jmenují jinak a další mají své specifické verze typu X nebo Allspace, které jsou buď větší nebo stylovější. Je to skutečně guláš, který se navíc Němci rozhodli znovu zamíchat.
Dnes totiž začali v Evropě prodávat další nové SUV, které není zcela nové, není ale ani stoprocentní obdobou žádného z výše zmíněných vozů. Jmenuje se opět Taos, což je jméno, které VW použil už pro loňskou novinku pro USA, ale to byl spíše upravený Tharu pro Čínu. Tento Taos má o 50 mm kratší rozvor a ve zmenšené podobě má má sloužit jako levný model pro východ Evropy, primárně pak pro Rusko. Právě tam, ve fabrice GAZu v Nižném Novgorodu se auto od teď vyrábí.
Jak moc levný je? Ne až tak, uvážíme-li, že Volkswagen za jednoho z konkurentů výslovně označuje Dacii Duster, která se v Rusku a okolí prodává jako Renault. Duster začíná s cenou v přepočtu pod 300 tisíci Kč a byť nikdo nepředpokládal, že by se VW s cenou Taosu dostal tak nízko, mezi 350 a 400 tisíc zamířit měl. Však spíše než ryzím VW je tento vůz upravenou Škodou Karoq pro Rusko, která tam také není nejdražší. A měl jít cenově pod škodovku, což se též nestalo.
V základu tedy vůz přijde na 1 626 900 rublů, což je o špetku víc než u Karoqu a v přepočtu asi 475 tisíc Kč. Zajímavá cena na VW, to jistě, ale konkurent Dacie? To ani omylem. Ceník pak končí na 2 199 900 rublech, což je asi 643 tisíc Kč, za to Rumuni prodávají auta jen po dvou.
Za zmíněné peníze dostane zákazník vždy auto 4 417 mm dlouhé, 1 841 mm široké a 1 602 mm vysoké, které je v podstatě Karoqem s jinou přídí a zádí, vzniká dokonce na stejné výrobní lince. Specifický je také interiér šitý podle současné módy VW v její nízkonákladové podobě - ta neurazí, ale asi ani nenadchne.
Pod kapotou si našly místo dva motory - buď atmosféricky plněná jedna-šestka se 110 koňmi a pohonem předních kol, který může obstarávat buď pětistupňový manuál nebo šestistupňový automat - první zmíněná varianta je oním základním provedení za zmíněných 473 tisíc. Alternativou je pak verze 1,4 TSI se 150 koňmi, která může pracovat buď s osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem (to je východní specialita VW) a pohonem předních kol, nebo sedmistupňovou dvojspojkou a pohonem 4x4. To jsou nepřekvapivě specifikace opět shodné s tamním Karoqem, vrcholná varianta za 643 tisíc pak logicky nabízí 150 koní, 4x4 a automat.
K dispozici jsou tři výbavy Respect, Status a Exclusive, přičemž již v základu Respect člověk dostává digitální přístrojovku, 16" litá kola, vyhřívaná sedadla, klimatizaci nebo multimédia s 6,5" displejem. To není málo, ale také to není tak úplně za málo. Ve vrcholném provedení Exclusive se najdou i prvky jako plná LED-světla, polokožené čalounění, vyhřívaná sedadla vzadu a vyhřívané čelní sklo, 10" displej infotainmentu, dvouzónová klima, 17" kola či parkovací asistent z kameru.
To už je velmi slušně vybavený vůz, který se 150koňovým turbomotorem a pohonem všech kol ani špatně nepojede, ale také už se cenou blíží 650 tisícům Kč. Názor na novou nabídku VW si udělejte sami, ať už si ale pomyslíte cokoli, šance, že by Němci tento vůz nabídli také u nás, jsou mizivé.








Nový VW Taos pro Evropu se dnes začal prodávat v Rusku. Jde o jiné auto než dříve odhalený vůz stejného jména, tento měl jít na trhu i přímo proti Dacii Duster. Svými cenami je ale spíše soupeřem Škody Karoq, ze které vychází. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
