Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začíná prodávat „lidové” SUV rychlejší než původní Porsche Cayenne Turbo S
26.11.2020 | Petr Prokopec
Jaký zřetelnější obraz rostoucí dynamiky obyčejných aut chtít? I v případě SUV platí, že výkonné modely běžných značek jsou dnes rychlejší než drahá sportovní SUV před pár léty, VW Tiguan R není výjimkou. Ale není ani zrovna levný.
V roce 2002 se Porsche zařadilo mezi výrobce SUV. Cayenne první generace byl přitom vůbec prvním čtyřdveřovým produkčním vozem značky a zároveň také jejím prvním osmiválcovým modelem od roku 1995, kdy byla ukončena výroba modelu 928. Jakkoliv ovšem počáteční reakce novinářů na SUV Porsche byly velmi rozpačité, vůz se záhy dočkal velkého komerčního úspěchu. I díky tomu se automobilka dva roky po slavnostním debutu pochlubila variantou Turbo, kterou za další dvě léta následovala ještě extrémnější verze Turbo S.
Obě provedení zpočátku poháněl přeplňovaný 4,5litrový osmiválec, který byl u potentnějšího modelu naladěn na 521 koní a 720 Nm točivého momentu. Díky tomu Cayenne Turbo S zvládl sprint na stovku za 5,2 sekundy, přičemž se maximálně rozjel na 270 km/h. Za v dané době působivou jízdní dynamiku si ovšem zákazníci museli řádně zaplatit, na německém trhu totiž vůz startoval na 117 573 Eurech, tedy podle tehdejšího kurzu na zhruba 3,41 milionu korun.
Dnes pochopitelně můžete ještě působivější dynamiku pořídit mnohem levněji, zvláště pokud nebudete bazírovat na značce Porsche. Koncernové vody nicméně opouštět nemusíte, neboť do prodeje aktuálně míří nový Volkswagen Tiguan R. Ten akcelerací prvogenerační Cayenne Turbo S dokonce citelně překonává, neboť stovku pokoří již za 4,9 sekundy. V případě nejvyšší rychlosti se ovšem již musí spokojit s obligátní německou dvěstěpadesátkou.
Za vskutku impozantní data chce ale VW 56 703,53 Eur, tedy skoro 1,5 milionu Kč. V kontextu s výše zmíněným Porsche může působit jako láce, nicméně je třeba si uvědomit, že základní Tiguan je k mání o takřka 28 500 Eur (745 tisíc Kč) levněji. A že větší Touareg je už jen o 3 207 Eur (84 tisíc Kč) dražší, a to má pod kapotou šestiválec. Suma sumárum tu tedy máme cenu, která by běžně byla spojována spíše s prestižnějším Audi, kvůli čemuž VW nemůže očekávat nekonečné fronty před showroomy.
Co přitom za nemalé peníze dostanete? Kromě již odhalené dynamiky je to přeplňovaný dvoulitrový motor, který byl naladěn na 320 koní a 420 Nm točivého momentu. Spárován pak je se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion. Podvozek DCC s adaptivními tlumiči byl pro změnu snížen o 10 milimetrů, přičemž Volkswagen přihodil do placu i plně vypínatelné ESC, tedy dnes již nepříliš viděnou záležitost.
Tiguan R přitom standardně počítá s 20palcovými litými koly a sportovním výfukovým ústrojím, za příplatek je ovšem možné sáhnout po jednadvacítkách a výfuku Akrapovič. Agresivněji stylizovaný bodykit pak lze umocnit paketem Black Style, zatímco uvnitř mohou zákazníci očekávat sportovní sedadla, karbonové dekory, sadu pedálů z nerez oceli nebo digitální kokpit, jehož součástí jsou stopky měřící čas na okruhu.
Suma sumárum na tom tedy nový VW Tiguan R rozhodně není špatně, nicméně jeho cena na rozdíl od značky lidová rozhodně není. Na druhou stranu bychom za jeho příchod měli být více než rádi. S ohledem na stále větší tlak na elektrifikaci je totiž více než pravděpodobné, že nová generace již nevznikne, a pokud ano, pak již nebude disponovat ryze benzinovým ústrojím. Hybridizace by přitom cenu vyšponovala ještě výše.






















Nový VW Tiguan R zrychlí z klidu na stovku za 4,9 sekundy. Je tak rychlejší než původní Porsche Cayenne Turbo S, působivou dynamiku ovšem nenabízí levně. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Chystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
před 51 minutamiŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
před 2 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 3 hodinamiKupci čínských aut zjišťují, že jejich vozy byly pojištěny ještě dřív, než je vůbec koupili, praskla tak další levárna
před 5 hodinamiNejvětším prodejním hitem VW je dnes velké levné rodinné auto. Za 250 tisíc Kč nabízí víc než Škoda Octavia za 2,5násobek
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva