Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vybraní majitelé Tesly S dostali do svých vozů Autopilot, název ale trochu přehání
19.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Autopilot 7.0 je softwarový balíček, s nímž se auto chytí čar na silnici či auta před vámi a za určitých podmínek tedy bude řídit samo. Je ve fázi beta-testu.
Automobilka Tesla není pozadu s vývojem autopilotů, jak ukazuje poslední inovace softwaru autonomní jízdy pro Model S. Pod názvem Autopilot 7.0 se skrývá balíček funkcí, které za určitých okolností umožní autu jízdu bez zásahu řidiče. Dostala jej malá skupina Modelů S, jejichž řidiči tak budou něco jako beta-testeři, budou zkoušet novinku v ostrých podmínkách.
Není to ale zas tak přelomové, jak to může znít. Autopilot 7.0 je v podstatě dalším vývojovým stupněm TACC, Traffic Aware Cruise Control, tedy adaptivního tempomatu, který Modely S už na palubě mají a známe jej i z jiných aut včetně jejich neoficiálního autonomního režimu. Novinka přidává funkci aktivního udržování v jízdním pruhu; pomocí senzorů se chytí čar na silnici a podle nich zatáčí.
Stále to tedy není autonomní jízda, jak je většinou chápána, tedy že by člověk zadal adresu do navigace a auto by ho dovezlo až tam. Bude použitelný spíš při jízdách po dálnici či podobných silnicích s dobře viditelnými čarami. Neumí ani zcela sám předjíždět, to musí zahájit člověk blinkrem. Pak ale auto patrně samo přejede do jiného pruhu a chytne se zase „jeho” čar na silnici. To znamená, že je na člověku, aby vyhodnotil, zda je předjížděcí manévr bezpečný.
Kromě toho bude Autopilot 7.0 také schopen sám zaparkovat podélně. I tahle funkce je ale Teslou označena za pomoc řidiči, nikoliv za jeho nahrazení. Na silnicích bez čar bude potřeba, abyste řídili ručně, mimo jiné. Software nicméně bude postupně vylepšován, jak uvedl Elon Musk, a to díky datům získaným právě z tohoto beta-testování.
Mělo by na každý pád být jen otázkou času, než se Tesla propracuje ke zcela autonomnímu vozu - sama tvrdí, že to zvládne už s hardware, který má Model S dnes na palubě. Jestli je to zase jednou jen přílišné sebevědomí Muskovy firmy, ukáže čas, který může být ještě hodně dlouhý. Pro ostré nasazení zcela samostatně jedoucích aut chybí i legislativa, natož spolehlivé technické řešení.









Autopilot 7.0 Tesly Model S je „jen” lepší adaptivní tempomat, na dálnici ale bude umět jezdit sám
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 8 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 10 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
