Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Žádaný nový kombík, který může potrápit i Škodu Octavia, dostane ještě lepší motor
11.9.2021 | Petr Prokopec
Oceňují jej odborníci a zákazníci ho svým zájmem ženou mezi nejžádanější vozy své třídy. Za takové situace by bylo jenom logické, kdyby nová generace Levorgu dostala i ostrou verzi. A přesně ta je podle Australanů hotovou věcí.
Loňský rok byl pro Subaru v Evropě doslova pohromou. I kvůli koronaviru se prodalo na celém kontinentu pouze 19 244 aut, tedy o 40,42 procenta méně než předloni. Pro značku tak šlo o nejhorší výsledek za posledních třicet let, a tak by se snad ani nikdo nedivil, kdyby Evropu opustila. S něčím takovým nicméně Subaru nepočítá, byť si automobilka je jistě vědoma toho, že následující léta budou nadmíru těžká. Letos byl na starém kontinentu představen pouze nový Outback a žádná další premiéra se zatím nechystá.
Jakkoliv lze od novinky čekat nakopnutí zájmu o Subaru, celková nabídka značky bude méně květnatá než loni. Ke konci roku 2020 z ní vypadly modely BRZ i Levorg a byť pro oba vozy existují náhrady, u nás je po nich veta. Na BRZ můžeme zapomenout i výhledově, neboť Subaru má potíže s plněním stále přísnějších limitů emisí a spotřeby. Jak na tom bude Levorg, je otázkou, jeho přijetí je totiž zatím mimořádně vřelé. Je to japonské auto roku, ze kterého se rázem vyklubal obrovský prodejní hit a jako takový by mohl válet kdekoli. Pouze s 1,8litrovým benzinovým čtyřválcem bude ale těžké na starém kontinentu zabodovat.
Nebude to nicméně jediný motor pod kapotou. Podle informací kolegů z australského Car Expertu - což je zatím jediná druhá země, kde je Levorg k mání - se kombík dočká i dalšího motoru. Jde o novou 2,4litrovou přeplňovanou jednotku, která se dnes přestavila v novém WRX. V jeho případě agregát produkuje 275 koní a 350 Nm, tedy citelně více než zmiňovaná jedna-osma, která byla naladěna na 177 koní. A citelně více než (v lecčem jiném srovnatelné) Škody Octavia RS s maximálně 245 koňmi.
Jelikož první generace kombíku byla k mání i s dvoulitrem produkujícím 296 koní, není důvod si myslet, že by tyto zvěsti měly být liché. Spárován bude jistě s automatem CVT, manuál jako u WRX by ale mohl být k dispozici též. Vsadit lze pochopitelně na pohon všech kol, stejně jako na velmi solidní dynamiku. Ruku v ruce s ní však půjde i vyšší spotřeba a tedy emise, kvůli nimž by to tento japonský šinkansen měl v Evropě hodně složité. Doufat v jeho příchod ale můžeme vždy.
Druhá generace Subaru Levorq je zatím obrovským prodejním hitem, a tak lze snadno věřit tomu, že dorazí i ve výkonné verzi s 2,4litrovým turbem. Podle Australanů to přesně tak bude. Foto: Subaru
Zdroj: Car Expert
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami