Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Žádaný nový kombík, který může potrápit i Škodu Octavia, dostane ještě lepší motor
11.9.2021 | Petr Prokopec
Oceňují jej odborníci a zákazníci ho svým zájmem ženou mezi nejžádanější vozy své třídy. Za takové situace by bylo jenom logické, kdyby nová generace Levorgu dostala i ostrou verzi. A přesně ta je podle Australanů hotovou věcí.
Loňský rok byl pro Subaru v Evropě doslova pohromou. I kvůli koronaviru se prodalo na celém kontinentu pouze 19 244 aut, tedy o 40,42 procenta méně než předloni. Pro značku tak šlo o nejhorší výsledek za posledních třicet let, a tak by se snad ani nikdo nedivil, kdyby Evropu opustila. S něčím takovým nicméně Subaru nepočítá, byť si automobilka je jistě vědoma toho, že následující léta budou nadmíru těžká. Letos byl na starém kontinentu představen pouze nový Outback a žádná další premiéra se zatím nechystá.
Jakkoliv lze od novinky čekat nakopnutí zájmu o Subaru, celková nabídka značky bude méně květnatá než loni. Ke konci roku 2020 z ní vypadly modely BRZ i Levorg a byť pro oba vozy existují náhrady, u nás je po nich veta. Na BRZ můžeme zapomenout i výhledově, neboť Subaru má potíže s plněním stále přísnějších limitů emisí a spotřeby. Jak na tom bude Levorg, je otázkou, jeho přijetí je totiž zatím mimořádně vřelé. Je to japonské auto roku, ze kterého se rázem vyklubal obrovský prodejní hit a jako takový by mohl válet kdekoli. Pouze s 1,8litrovým benzinovým čtyřválcem bude ale těžké na starém kontinentu zabodovat.
Nebude to nicméně jediný motor pod kapotou. Podle informací kolegů z australského Car Expertu - což je zatím jediná druhá země, kde je Levorg k mání - se kombík dočká i dalšího motoru. Jde o novou 2,4litrovou přeplňovanou jednotku, která se dnes přestavila v novém WRX. V jeho případě agregát produkuje 275 koní a 350 Nm, tedy citelně více než zmiňovaná jedna-osma, která byla naladěna na 177 koní. A citelně více než (v lecčem jiném srovnatelné) Škody Octavia RS s maximálně 245 koňmi.
Jelikož první generace kombíku byla k mání i s dvoulitrem produkujícím 296 koní, není důvod si myslet, že by tyto zvěsti měly být liché. Spárován bude jistě s automatem CVT, manuál jako u WRX by ale mohl být k dispozici též. Vsadit lze pochopitelně na pohon všech kol, stejně jako na velmi solidní dynamiku. Ruku v ruce s ní však půjde i vyšší spotřeba a tedy emise, kvůli nimž by to tento japonský šinkansen měl v Evropě hodně složité. Doufat v jeho příchod ale můžeme vždy.












Druhá generace Subaru Levorq je zatím obrovským prodejním hitem, a tak lze snadno věřit tomu, že dorazí i ve výkonné verzi s 2,4litrovým turbem. Podle Australanů to přesně tak bude. Foto: Subaru
Zdroj: Car Expert
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejčtenější články
Šéf Bugatti pochopil. Od fanouška elektromobilů se dostal k tomu, že nabídne spalovací vůz. A sám sní o stroji s motorem V10
3.6.2025Producent Top Gearu dostal zákaz řízení na půl roku poté, co se svým Porsche jel 38 km/h na třicítce, to je kruté
3.6.2025Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4.6.2025