Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zájem o elektromobily v Německu dosáhl nového dna, mezi 40 nejprodávanějšími auty není ani jeden elektrický model
12.8.2024 | Petr Miler
Není to tak dávno, co jsme se podivovali nad tím, že „jediná možná budoucnost aut” má problém dostat se mezi desítku nejžádanějších vozů v Německu, čas ale posouvá realitu jen dál stejným směrem. Teď už nenajdeme jediný elektromobil ani v pomyslné „top 40”.
Před pár dny jsme vás informovali o aktuálním vývoji elektromobilů v Německu. Ačkoli už předchozí měsíce vyznívaly pro tyto vozy velmi nedobře, v červenci se jen potvrdilo to, naznačoval už vývoj počtu objednávek - přirozený zájem o tento druh automobilů je velmi okrajový a lidé dřív ve velkém spíš „kupovali dotace” než samotná auta. A jakmile zmizel jen poslední článek z mohutného přerozdělovacího řetězce, zájem doznává stále většího ochlazení.
Červencový kolaps tak byl ve srovnání s tím červnovým dvojnásobný a poslal elektrická auta zcela na okraj zájmu. Jak moc? Na komplexní analýzu jsme potřebovali detailní, nikoli jen povrchní data německé KBA, která tradičně přichází s menším odstupem. Teď jsou venku a z pohledu elektromobilů představují něco jako hnojomet, který nepřestává střílet.
Elektromobily se totiž vytrácí z prodejních tabulek tak moc, že mezi 40 nejžádanějšími modely nenajdeme ani jeden. Ze všech modelů, které jsou dnes a denně protežovány většinou tisku, jsou předmětem bezpočtu reklam, na webech automobilek svítí na prvních místech, i kdyby je náhodou nekupoval vůbec nikdo, které jsou dokola nesmyslně označovány za jedinou nejen správnou, ale dokonce možnou cestu vývoje, které jsou v řadě evropských zemí de facto nařizovány už dnes a za pár let mají být jedinou volbou, kterým přeje umělé zdražování spalovacích aut z prstu vycucanými metrikami měření emisí CO2, kterým přeje podobně umělé zdražování benzinu a nafty, které dostávají milion dotací na cestě k existenci i pozdějšímu provozu, které jsou zvýhodňovány při ježdění, parkování i dobíjení, které... Mohli bychom pokračovat ještě hodinu.
Tak ze všech těchto aut není v německé „top 40” žádné. Má smysl k tomu vůbec něco dodávat?
Kompletní první čtyřicítku najdete níže, až kousek za ní se nachází Tesla Model Y s 1 926 prodeji jako jednooký mezi slepými. Pro úplnost se sluší dodat, že prodejnosti některých obecně žádaných modelů elektrické verze pomáhají, ale v případě žádného (BMW iX1, Fiat 500e, BMW 5 apod.) nejsou rozhodující a prodeje čistě elektrické varianty kteréhokoli z nich by se mezi 40 nejúspěšnějších nedostaly tak jako tak.
Je to prostě čistá prohra, navíc s čím? S léta uměle upozaďovanými vozy, jejichž vývoj byl prakticky zastaven a odložen na druhou kolej. Měly vesměs jen dožít, i v této podobě jsou ale pro naprostou většinu lidí i firem zásadně akceptovatelnější nabídkou, i když stojí peníze zcela neadekvátní jejich technické podstatě a minimu nových vývojových nákladů. Je to tak výmluvný obraz konkurenceschopnosti současných elektrických aut, že k tomu skutečně není třeba dodávat ani slovo.
40 nejprodávanějších modelů aut v Německu, červenec 2024
1. VW T-ROC - 7 856 prodaných aut
2. VW GOLF - 5 026
3. Škoda OCTAVIA - 4 634
4. VW TIGUAN - 4 394
5. Opel CORSA - 4 006
6. VW PASSAT - 3 714
7. Opel ASTRA - 3 565
8. Škoda KAROQ - 3 438
9. BMW X1 - 3 434
10. BMW řady 3 - 3 359
11. VW TRANSPORTER - 3 351
12. BMW řady 5 - 3 212
13. Toyota YARIS - 3 149
14. Toyota YARIS T-CROSS - 3 136
15. Mercedes-Benz třídy GLC - 3 124
16. Mercedes-Benz třídy E - 3 090
17. Fiat DUCATO - 2 919
18. VW POLO - 2 847
19. Ford FOCUS - 2 737
20. Audi A3 - 2 717
21. Seat LEON - 2 592
22. Audi Q3 - 2 585
23. Mini MINI - 2 544
24. Fiat 500 - 2 521
25. Mercedes-Benz třídy V - 2 519
26. Audi A4 - 2 502
27. Audi A6 - 2 501
28. Škoda FABIA - 2 500
29. Mercedes-Benz třídy C - 2 448
30. Dacia SANDERO - 2 416
31. BMW X3 - 2 404
32. Škoda KODIAQ - 2 379
33. VW TAIGO - 2 255
34. Seat IBIZA - 2 237
35. VW TOURAN - 2 209
36. Dacia DUSTER - 2 187
37. Seat FORMENTOR - 2 103
38. Škoda KAMIQ - 2 027
39. Opel MOKKA - 2 014
40. Seat ARONA - 1 945



Ani Škoda Enyaq se nedostala mezi 40 nejžádanějších aut v Německu o letošním červenci, krom v „Germánii” dlouhodobě nežádané Scaly už se pod ni dostal jen Superb během mezigenerační výměny. Ale budoucnost je jasná, samozřejmě, jak nás jen mohlo napadnout pochybovat... Foto: Škoda Auto
Zdroj: KBA
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 3 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 2 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 3 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 4 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 6 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva