Zázraky se dějí, do Evropy oficiálně míří nové auto s až 828koňovým motorem V8

Uvážíme-li, kam evropskou perspektivou směřuje současný automobilový svět, pak něco takového čekat opravdu nešlo. Zvlášť když jde o auta od značky, která jako mnohé další touží „zezelenat” elektrickým pohonem čehokoli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Zázraky se dějí, do Evropy oficiálně míří nové auto s až 828koňovým motorem V8

1.4.2023 | Petr Prokopec

Zázraky se dějí, do Evropy oficiálně míří nové auto s až 828koňovým motorem V8

/

Foto: Dodge

Uvážíme-li, kam evropskou perspektivou směřuje současný automobilový svět, pak něco takového čekat opravdu nešlo. Zvlášť když jde o auta od značky, která jako mnohé další touží „zezelenat” elektrickým pohonem čehokoli.

Loni v létě Dodge oznámil, že letošní rok bude tím vůbec posledním pro kultovní modely Charger a Challenger osazené spalovacím motorem. Značka totiž svou budoucnost spojuje s elektřinou, a to přesto, že zatím nemá v nabídce jediný bateriový vůz. Ke změně má dojít až příští rok, kdy dorazí produkční verze loňského konceptu Charger Daytona SRT. Automobilka nicméně zatím ještě neoznámila, zda půjde o dvoudvířko nebo čtyřdvířko. Dosavadní reakce ale zatím nejsou až tak moc nadšené, pročež je vskutku otázkou, jak se nakonec vše vyvrbí.

Ostatně Dodge nebere své veřejné závazky až tak příliš vážně. Když totiž loni oznamoval konec výroby obou muscle cars, uvedl, že chystá pořádnou rozlučku. Pod hlavičkou Last Call pak představil hned sedm speciálních edic. Dočkat se jich ovšem měli pouze zákazníci v zámoří, tedy ve Státech a Kanadě. Momentálně nicméně Dodge potvrdil, že hned pět edic zamíří oficiálně i přes oceán. Chybět bude pouze Charger King Daytona a vůbec nejzajímavější vůz značky, nedávno odhalený Challenger Demon 170.

S čím tedy můžeme počítat? Půjde o Charger a Challenger Swinger, Challenger Black Ghost, Charger Super Bee a Challenger Shakedown. Poslední zmíněný dorazí jako první, zájemci o něj však mohou spíše počítat s nalezením čtyřlístku než s přiděleným slotem. Automobilka totiž vyprodukuje pouze tisíc exemplářů, z nichž do Evropy dorazí pouze 55 z nich. Všechny přitom budou vyvedené v černém laku Pitch Black a osazené rozšířeným bodykitem. Ten v zámoří dostane jen polovina produkce.

Cenu automobilka nezveřejnila, nicméně Challenger R/T Scat Pack Widebody, na kterém je edice Shakedown založena, ve Státech startuje na 54 830 dolarech (cca 1 186 000 Kč). Cesta přes oceán pak vyústí minimálně v půlmilionovou, ale spíše ještě dražší přirážku, stejně jako prvky, jimiž se vůz liší od běžné produkce. Standardem jsou totiž v jeho případě specifická kapota motoru, grafické polepy, 20palcová litá kola, šestipístkové brzdy Brembo, nové sání nebo čalounění kombinující kůži a Alcantaru.

Po stránce motorické se nicméně u tohoto provedení nic neměnilo, zadní kola tedy nadále roztáčí 6,4litrový osmiválec. Ten produkuje 492 koní, což sice nezní špatně, ovšem další edice jsou na tom lépe. Zejména pak Challenger Black Ghost, u kterého byl oproti běžné variantě SRT Super Stock zvýšen výkon z 818 na 828 koní. Nejspíše tedy půjde o evropský vrchol značky Dodge, což celou situaci dělá ještě více kuriózní.

Suma sumárum tu tedy máme další automobilku, která o elektromobilitě mluví s takovým nadšením, jako kdyby se ničemu jinému již dlouhá léta nevěnovala. První produkční auto s bateriovým pohonem nicméně představí až příští rok. V mezičase ovšem výkon své spalovací nabídky posílá do hvězdných výšin. A aby toho nebylo málo, oficiálně ji nabídne i v Evropě, tedy na trzích, kde je pomalu vrcholem spalovací produkce dvoulitrový čtyřválec.

Nebylo by tedy ani zdaleka překvapivé, kdyby Dodge byl další z mnoha značek, jejichž veřejná prohlášení až tak úplně nekorespondují s realitou. To ostatně Američané naznačili již loni v závěru roku, kdy po nemalé kritice směřující na zmíněný elektrický koncept uvedli, že modulární platforma koncernu Stellantis umožňuje i zástavbu spalovacích jednotek. Zatím se má sice vrátit jen šestiválec, ale čemu dnes lze vlastně věřit?


Zázraky se dějí, do Evropy oficiálně míří nové auto s až 828koňovým motorem V8 - 1 - Dodge Challenger Shakedown 2023 prvni sada 01Zázraky se dějí, do Evropy oficiálně míří nové auto s až 828koňovým motorem V8 - 2 - Dodge Challenger Shakedown 2023 prvni sada 02Zázraky se dějí, do Evropy oficiálně míří nové auto s až 828koňovým motorem V8 - 3 - Dodge Challenger Shakedown 2023 prvni sada 03Zázraky se dějí, do Evropy oficiálně míří nové auto s až 828koňovým motorem V8 - 4 - Dodge Challenger Shakedown 2023 prvni sada 04Zázraky se dějí, do Evropy oficiálně míří nové auto s až 828koňovým motorem V8 - 5 - Dodge Challenger Shakedown 2023 prvni sada 05Zázraky se dějí, do Evropy oficiálně míří nové auto s až 828koňovým motorem V8 - 6 - Dodge Challenger Shakedown 2023 prvni sada 06
Jako první dorazí na evropský kontinent Challenger Shakedown, který se ovšem liší spíše kosmetickými doplňky než specifickou technikou. Foto: Dodge

Zdroj: Dodge

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše