Zenos E10 S: ostřejší verze dostala turbo, stovku má pokořit za 4 s

Dvoumístný sporťák nově nabízí 253 koní, 16palcová a 17palcová litá kola, tlumiče Bilstein či větší brzdy. Jeho cena však narostla o 165 tisíc korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Zenos E10 S: ostřejší verze dostala turbo, stovku má pokořit za 4 s

1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Zenos E10 S: ostřejší verze dostala turbo, stovku má pokořit za 4 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvoumístný sporťák nově nabízí 253 koní, 16palcová a 17palcová litá kola, tlumiče Bilstein či větší brzdy. Jeho cena však narostla o 165 tisíc korun.

O nové britské značce Zenos jsme hovořili naposledy v lednu, kdy firma evidovala již 23 objednávek na svou prvotinu E10. Ta byla postavena na stejném principu jako třeba vozy značky Caterham, což není náhoda. Jeden ze zakladatelů společnosti Ansar Ali totiž dříve působil jakožto její šéf. Se svým novým dílkem ovšem hodlá bývalému chlebodárci lézt do zelí, přičemž omezen nechce být pouze jediným modelem. Proto již loni prohlásil, že postupem času se nabídka rozroste také o roadster E11 a kupé E12.

Tyto vozy by ovšem měly dorazit až v roce 2016, respektive v roce 2018. Do té doby ovšem Ansar Ali nehodlá jen tak spát na vavřínech, jak nám dokazuje novou ostřejší verzí modelu E10. Ta dorazí pod názvem E10 S do prodeje v březnu příštího roku, přičemž pod kapotou rovněž nabídne dvoulitrový čtyřválec od Fordu. Namísto atmosférického plnění však bude použito turbodmychadlo, díky čemuž výkon vyšplhá na 253 koní a točivý moment na 400 Nm.

S tímto výkonem, který standard převyšuje o 50 koní (točivý moment + 190 Nm), by se novinka měla rozjet z klidu na stovku za čtyři sekundy, tedy o půlsekundu rychleji než Zenos E10. Nejvyšší rychlost 217 km/h by však již pro oba vozy měla být stejná, lišit se pak nebude ani bodykit či karbon-hliníkový monokok, díky němuž hmotnost dosahuje pouhých 700 kilogramů.

Rozdíly však najdeme v dalších komponentech, kdy kupříkladu v rámci kol použije verze E10 S vpředu 16palcová a vzadu 17palcová litá kola OZ. Mimo to lze na obou nápravách počítat s brzdami o průměru 285 mm, tlumiči Bilstein nebo odnímatelným předním a zadní spoilerem. Cena v základu narostla o 5 000 GBP (cca 165 000 Kč) na 29 995 liber (990 tisíc korun).

V nabídce se pak objeví i okruhová varianta, která vychází na 32 995 GBP (1 089 000Kč). Standardem se přitom v takové chvíli stává samosvorný diferenciál, šestistupňová manuální převodovka, kompozitní sedadla, čtyřbodové bezpečnostní pásy, stavitelné tlumiče či dokonce vyhřívané sedadlo řidiče, které bychom zrovna u této verze nečekali.


Zenos E10 S: ostřejší verze dostala turbo, stovku má pokořit za 4 s - 1 - Zenos E10 S prvni sada 01Zenos E10 S: ostřejší verze dostala turbo, stovku má pokořit za 4 s - 2 - Zenos E10 S prvni sada 02Zenos E10 S: ostřejší verze dostala turbo, stovku má pokořit za 4 s - 3 - Zenos E10 S prvni sada 03Zenos E10 S: ostřejší verze dostala turbo, stovku má pokořit za 4 s - 4 - Zenos E10 S prvni sada 04Zenos E10 S: ostřejší verze dostala turbo, stovku má pokořit za 4 s - 5 - Zenos E10 S prvni sada 05
Vizuálně se Zenos E10 S od standardu neliší, pod kapotou však nabízí turbodmychadlo a 253 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše