Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává
15.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lehoučká okruhová hračka, která i díky 253 koním zvládne stovku velmi rychle, zamíří do prodeje s vyhřívaným čelním sklem. Cena zůstává stejná.
Další ze zástupu malých britských automobilek, značka Zenos, odhalila produkční verzi svého druhého a silnějšího modelu, nazvaného E10 S. Tento stroj se ukázal již vloni v září, od té doby však doznal změn směrem k větší praktičnosti. Největší novinkou je čelní sklo, které se zejména ve vlhké Británii bude docela hodit. Také proti případným mouchám nebudete potřebovat helmu. Střechu tady ale stále nečekejte, takže před průtrží mračen bude pořád nejlepší se schovat pod mostem nebo na benzince. Sklo je ale z nějakého důvodu vyhřívané.
V útrobách se toho od září moc nezměnilo, stále tu je dvoulitr Ford, který díky turbodmychadlu posílá na zadní sedmnáctipalcová kola 253 koní a 400 Nm přes manuální šestikvalt, které rozhýbají tento stroj na stovku za 4 vteřiny a skončí v rozletu na 217 km/h. Dá se čekat nízká hmotnost - stroj váží jen 725 kilogramů díky šasí z recyklovaného karbonu, termoplastu a hliníku.
Stejná zůstává také cena 29 995 liber, tedy současným kurzem asi 1,06 milionu korun. Prodej v Británii s volantem na pravé straně je jistotou, verze pro zbytek Evropy už méně. Nakolik by byla firma schopna přestěhovat volant doleva zakázkově, nevíme, ale dá-li se očekávat ruční výroba, neměl by to být takový problém. Za patřičný příplatek, pochopitelně. Stále také platí vpuštění na trh v březnu tohoto roku, tedy tak akorát, abyste stihli letošní okruhovou sezónu.
Značka Zenos, třebaže neznámá, však slibuje docela hodně. Jejím zakladatelem je bývalý šéf Caterhamu a k vývojářům se řadí bývalí inženýři jak Caterhamu, tak i Lotusu. Tyto dvě značky jsou synonymem pro potěšení z jízdy na okruhu, takže se dá více než očekávat, že produkt Zenosu bude podobně zaměřený a že se mu na okruhu bude velmi líbit. Podle Steva Sutcliffa z britského Autocaru, který řídil prototyp atmosférického E10, to je stroj, ve který se Lotus Elise měl vyvinout, ale neudělal to, jak se můžete podívat na starším videu z okruhu Brands Hatch níže.







Čelní sklo přineslo Zenosu E10 S více praktičnosti a také jeho vzhled trochu přiblížilo normálnímu autu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
