Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává
15.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lehoučká okruhová hračka, která i díky 253 koním zvládne stovku velmi rychle, zamíří do prodeje s vyhřívaným čelním sklem. Cena zůstává stejná.
Další ze zástupu malých britských automobilek, značka Zenos, odhalila produkční verzi svého druhého a silnějšího modelu, nazvaného E10 S. Tento stroj se ukázal již vloni v září, od té doby však doznal změn směrem k větší praktičnosti. Největší novinkou je čelní sklo, které se zejména ve vlhké Británii bude docela hodit. Také proti případným mouchám nebudete potřebovat helmu. Střechu tady ale stále nečekejte, takže před průtrží mračen bude pořád nejlepší se schovat pod mostem nebo na benzince. Sklo je ale z nějakého důvodu vyhřívané.
V útrobách se toho od září moc nezměnilo, stále tu je dvoulitr Ford, který díky turbodmychadlu posílá na zadní sedmnáctipalcová kola 253 koní a 400 Nm přes manuální šestikvalt, které rozhýbají tento stroj na stovku za 4 vteřiny a skončí v rozletu na 217 km/h. Dá se čekat nízká hmotnost - stroj váží jen 725 kilogramů díky šasí z recyklovaného karbonu, termoplastu a hliníku.
Stejná zůstává také cena 29 995 liber, tedy současným kurzem asi 1,06 milionu korun. Prodej v Británii s volantem na pravé straně je jistotou, verze pro zbytek Evropy už méně. Nakolik by byla firma schopna přestěhovat volant doleva zakázkově, nevíme, ale dá-li se očekávat ruční výroba, neměl by to být takový problém. Za patřičný příplatek, pochopitelně. Stále také platí vpuštění na trh v březnu tohoto roku, tedy tak akorát, abyste stihli letošní okruhovou sezónu.
Značka Zenos, třebaže neznámá, však slibuje docela hodně. Jejím zakladatelem je bývalý šéf Caterhamu a k vývojářům se řadí bývalí inženýři jak Caterhamu, tak i Lotusu. Tyto dvě značky jsou synonymem pro potěšení z jízdy na okruhu, takže se dá více než očekávat, že produkt Zenosu bude podobně zaměřený a že se mu na okruhu bude velmi líbit. Podle Steva Sutcliffa z britského Autocaru, který řídil prototyp atmosférického E10, to je stroj, ve který se Lotus Elise měl vyvinout, ale neudělal to, jak se můžete podívat na starším videu z okruhu Brands Hatch níže.







Čelní sklo přineslo Zenosu E10 S více praktičnosti a také jeho vzhled trochu přiblížilo normálnímu autu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rýsuje se nový šéf Volkswagenu, který by mohl firmu zachránit. Teď už s VW dokonce jezdí, ač je to miliardář
včeraNadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025
Nejnovější články
BMW prodělává kvůli americkým clům 250 milionů Kč denně, jednání s Trumpem tak vzalo do vlastních rukou
před 8 hodinamiNěkdejší japonské Ferrari pro chudé už není pro chudé, nejlepší verze s minimálními nájezdy dnes stojí desítky milionů
před 9 hodinamiTak kde jsou ty nové Volhy, které měly v Rusku nahradit Škody? Rok po odhalení plejády nových modelů se neděje nic
před 11 hodinamiVW se chce zachránit s pomocí svého nejprodávanějšího produktu, do obchodů ho teď hrne ve velkém jako hotovku
včeraFord musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva