Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Známe detaily k novému Porsche 911 GT2 RS, z jednoho radost mít nebudete
5.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kupé dostane minimálně 650 koní a maximálně 1 500 kg. Ring má pokořit pod 7 minut a stát se tak nejrychlejším silničním Porsche vůbec.
O návratu Porsche 911 GT2 se spekuluje od příchodu současné generace 991. Naposledy to bylo v souvislosti s prototypem, který byl nafocen v Dubaji. Dosud jsme ovšem měli k dispozici pouze kusé informace popř. dohady, případně pak snímky částečně zakamuflovaných prototypů. V jejich případě jsme zatím dále nepokročili, nicméně o samotném voze si dnes již můžeme díky samotné automobilce udělat mnohem komplexnější obrázek.
Tak tedy, v prvé řadě tu máme oficiální název GT2 RS, jenž naznačuje, že Porsche již nevyrobí dvě varianty, ale pouze jednu, a sice tu úplně vrcholnou. O její pohon se postará 3,8litrový přeplňovaný plochý šestiválec, který byl převzat od modelu 911 Turbo S. Nicméně značka agregátu dodala větší turbodmychadla, zvýšila plnicí tlak a nově vyvinula odlehčený výfukový systém.
Výsledkem nemá být podle Andrease Preuningera, šéfa programu GT, jen posílená verze Porsche 911 Turbo, ale „kompletně přepracovaný vůz“. Ten by dle předběžných dat měl produkovat minimálně 650 koní a 750 Nm točivého momentu, u sériového provedení ale nejspíše dojde ještě k nějakému nárůstu. To vše bude na zadní kola přenášet sedmistupňové PDK doplněné elektronickým diferenciálem.
Porsche ovšem nezapracovalo pouze na motorovém prostoru, ale rovněž na odlehčení. Máme tu tedy třeba mnohem tenčí skla, jež stejně jako mobily využívají technologii Gorilla Glass. Hmotnost má tedy klesnout na méně než 1 500 kilogramů, což je více než působivý výsledek - Turbo S totiž váží nemalých 1 675 kg. Pro GT2 navíc jeden a půl tuny nemusí být konečnou.
Stejně jako v případě modelu 918 Spyder by Porsche mělo nabídnout paket Weissach, který hmotnost srazí o dalších 30 kilo. Z této porce přitom 12 kg připadá na hořčíková kola, 7 kg na titanovou ochrannou klec a zbytek na karbonovou střechu a další prvky z uhlíkových vláken. Karbon-keramické brzdy ale nejspíše budou standardem, stejně jako tlumicí materiál. Také bude možné bez příplatku vynechat z výbavy klimatizaci a multimediální systém.
Nové GT2 RS bude rychlé, hodně rychlé. Stovku dá pod 3 sekundy, dvoustovku pak pod 9 sekund. Kromě toho se rozjede na více než 340 km/h, měřené kolo na Ringu by se proto s výše zmíněnou dietou mělo odehrát za méně než 7 minut. Tedy možná na úrovni onoho modelu 918 Spyder, který by navíc mohl být i překonán.
Podle Porsche budete moci při využití plného potenciálu motoru na Nordschleife zajet pouze tři kola za sebou. Právě po tuto dobu vydrží pětilitrová nádobka nově vyvinutého rozprašování vody do sání v motorovém prostoru. To je technologie, se kterou Porsche přichází jako druhá značka po BMW a jeho M4 GTS.
Výroba předprodukčních prototypů by měla odstartovat v řádu týdnů, pravděpodobné je tedy odhalení novinky na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. K dispozici by mělo být pouze tisíc exemplářů, přičemž cena se bude pohybovat okolo 260 000 Eur (cca 6 890 500 Kč). A ta špatná zpráva? Celá produkce je již nyní vyprodaná, takže pokud nepatříte mezi vyvolené, o novince můžete spolu s námi pouze teoretizovat...











Porsche 911 GT2 RS bude pekelně rychlé. A přestože jeho cena naroste k sedmi milionům, již nyní je všech tisíc exemplářů vyprodaných
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 9 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 10 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
