Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025 | Petr Prokopec
Kam dali lidé z BMW hlavu, když tohle auto poslali do výroby, nemáme tušení, teď už to ale zpátky nevezmou. A tak zkouší nové M5 Touring zajistit lepší reputaci účastí v seriálu lehkých závodních motorek, které jsou přesným opakem 2,5tunového kombíku.
Před necelým půl rokem jsme mohli pouze kroutit hlavou nad tehdejším marketingovým počinem BMW. Mnichovská automobilka se totiž rozhodla podpořit image plug-in hybridní ho sedan M5, a proto jej nasadila do šampionátu MotoGP. Na rozříznutí vozu napůl ale pochopitelně nedošlo, místo toho „eM-pětka“ motocyklům posloužila jako safety car. Což bylo docela směšné, neboť na jednostopé stroje připadá pár set kilo i s jezdcem, zatímco BMW M5 má na kontě s veškerými náplněmi a řidičem 2 445 kg.
Pro letošek se ovšem mnichovští rozhodli zajít ještě dál. Oficiálním safety carem pro sezónu 2025 šampionátu MotoGpP se tak stalo M5 Touring, tedy kombi verze výše zmiňovaného cvalíka, která má stejnou metodou na kontě dokonce 2 550 kg hmotnosti. Jde tedy o ekvivalent šestnácti motorek, přičemž pomalu dvě byste s odmontovanými předními vidlicemi naskládali do monstrózního zavazadelníku. Ten dokáže pobrat až 1 630 litrů nákladu.
Spíš než na praktickou stránku ovšem bude na okruzích kladen důraz na dynamiku, ve které auto opět selhává. Zdánlivě v tomto ohledu M5 Touring má co nabídnout, neboť stejně jako sedan totiž disponuje 4,4litrovým osmiválcem, elektromotorem a baterií o kapacitě 18,6 kWh. Celkově tak soustava posílá na všechna čtyři kola 727 koní výkonu a rovných 1 000 Nm točivého momentu, což ale s onou absurdní hmotností nestačí ani na vyrovnání dynamiky 8 let starého předchůdce. A to byl předmětem srovnání lehčí sedan. Ostatně ani udávané zrychlení na stovku za 3,6 sekundy na dřívější iterace M5 nestačí.
Pohonné ústrojí BMW ponechalo ve standardním stavu, takže zázraky nečekejme. Vedle toho ovšem máme počítat s modifikacemi, které berou v potaz primárně okruhové využití - i když nikoli při vyloženě ostrém nasazení. Zda to znamená úpravy podvozku, nevíme, do interiéru se však nastěhovaly závodní skořepiny doplněné šestibodovými bezpečnostními pásy a hasicím přístrojem. Kromě válečných barev inspirovaných speciálem z Le Mans pak dorazily i doplňky M Performance.
BMW pro šampionát MotoGP dodává vozy již od roku 1999, kdy tím vůbec prvním v řadě bylo Z3 M Coupe. Nejkrásnějším pak nejspíše bylo limitované Z8 z roku 2002, prvním kombíkem na trati se před třemi lety stalo BMW M3 Touring. V případě výše postavené řady 5 pak značka sice přišla s desetiválcovou verzí (E61) a ve velmi omezené míře také šestiválcovou (E34), ovšem jakožto safety car bude M5 Touring sloužit od 28. února poprvé. Těšit ale zjevně není moc na co, tohle auto pod hlavičkou BMW nikdy nemělo vzniknout.








Mnichovští do šampionátu lehkých motorek jakožto safety car posílají 2 550 kg vážící M5 Touring, což je prostě a jednoduše špatný vtip. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva