10 klíčových koncepcí motorů: jaké mají výhody a nevýhody?

 | 49 příspěvků | 25.8.2015 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený vinco

R5 ostal zabudnuty ? http.. | 25.8.2015 21:59reagovat
avatar

R5 ostal zabudnuty ?

https://sk.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4%C5%A5valcov%C3%BD_r adov%C3%BD_motor

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AudiRS6

Reakce na: R5 ostal zabudnuty ? http.. | 25.8.2015 22:53reagovat
avatar

tak si ma predbehol ;-)

vana

R5 sice chybí, ale jinak f.. | 25.8.2015 23:24reagovat
avatar

R5 sice chybí, ale jinak fajn článek

Pan Bednář zraje !

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AudiRS6

Reakce na: R5 sice chybí, ale jinak f.. | 26.8.2015 00:32reagovat
avatar

az na tie V6 - kde sa pouzivaju aj ine uhly nez len 60°, Audi bezne 90°, a cital som aj o 72°...

Ale v kazdom pripade dobre, noooo... ;-)

Nepřihlášený Nepochopis

Jeste by si mohl autor uja.. | 26.8.2015 08:47reagovat
avatar

Jeste by si mohl autor ujasnit ze plochy motor neji tzv boxer. Boxer a plochy jsou dva rozdilne...

Ale zase ten zbytek zvladl diky translatoru alespon prelozit.

Nepřihlášený Kraťas

Plochý a boxer jsou dva ro.. | 26.8.2015 09:03reagovat
avatar

Plochý a boxer jsou dva rozdílné motory? Ukaž mi prosím ten tvůj plochý motor ať vím jak vypadá když to není boxer.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Všechny moderní motory v p.. | 26.8.2015 09:15reagovat
avatar

Všechny moderní motory v posledních čtyřiceti letech jsou spojeny s postavou Ferdinanda Piecha, namátkou závodní dvanáctiválec porsche 917, řadový pětiválec mercedes, audi..., koncept motoru VR6 a odvozeniny WR8, WR12, WR16 a další.

Nepřihlášený Karel

Článek se mi líbí. Uvítal.. | 26.8.2015 09:48reagovat
avatar

Článek se mi líbí. Uvítal bych pokračování třeba proč neexistují dvoutaktní diesely (myšleno) proč nejsou běžné. Dále dvoutaktní benzínové, u kterých by byl benzín vstříknutý v okamžiku kdy jsou již přepouštěcí kanálky zavřené. Nabízí se vysvětlení problémů mazání. Myslím ale, že i to lze vyřešit. Třeba ztrátovým maz?ním.

Prostě je mi sympatická jednoduchost dvoutaktů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lupa

Reakce na: Článek se mi líbí. Uvítal.. | 26.8.2015 09:55reagovat
avatar

Pokračování nebude. To by ten článek musel být napsán autorem, tojest musel by o problematice něco vědět něco si nastudovat a ne jen nechat protlačit zahraniční článek přes google translator a doplnit do něj zmínku o Novotném...

Nepřihlášený Ondras

Kraťas: U boxeru oba prot.. | 26.8.2015 10:14reagovat
avatar

Kraťas:

U boxeru oba protilehlé písty vykonávají pohyb stejným směrem - tedy oba najednou k nebo od klikovky. Každá ojnice má svůj vlastní čep. U plochého motoru, který není boxer, se písty pohybují "na střídačku" a protilehlé ojnice čep sdílí. Představ si to jako V12 s rozevřením 180 stupňů.

Nepřihlášený SuperForce

tiez som sa chcel opytat n.. | 26.8.2015 10:49reagovat
avatar

tiez som sa chcel opytat na R5, napr. ten legendarny od Audi.... aj ked su hadm uz jedini, co ho pouzivaju, Ford uz naho zanevrel. Ale ked sa tu mohol spominat VR6, ktory sa uz nevyraba, tak mohli aj R5...

vana

Reakce na: Článek se mi líbí. Uvítal.. | 26.8.2015 11:28reagovat
avatar

Karel: dvoutaktní benzín s přímým vstřikem a ztrátovým mazáním se vyrábí jako závěsný lodní motor a bohužel smrdí

Nepřihlášený Tip

Reakce na: Článek se mi líbí. Uvítal.. | 26.8.2015 13:08reagovat
avatar

Tak možná by šlo zmínit i hvězdicové motory, ale to je záležitost spíš letectví. Dvoutaktní dvouválec by na hvězdicové uspořádání nestačil, ale třeba jednou budou nějaké úsporné hvězdicové tříválce montovány i do aut? ;-)

Nepřihlášený V12

Karel : Dvojtaktne diesle.. | 26.8.2015 13:42reagovat
avatar

Karel :

Dvojtaktne diesle su. Pouzivaju sa v lokomotivach a dalsich "tazkych" aplikaciach. Svojho casu jazdili Dakar talianske hasicaky Perlini, tie pouzivali dvojtakty Detroid, presne oznacenie si ale nepamatam.

Problem je so startovanim, starter ich musi roztocit na vyssie otacky ako stvortakt, okrem toho potrebuju nutene plnenie rootsovym kompresorom, aby davali krutiak hned zdola. Ked sa ale toto splni, tak su neprekonatelne. Ked nepozerame na emisie...

Podla niektorych zdrojov ruske Kamazy jazdiace Dakar maju opat dvojtakty V12, no neviem, co je na tom pravdy.

Nepřihlášený Robert+

rozdiel medzi plochacom a.. | 26.8.2015 13:43reagovat
avatar

rozdiel medzi plochacom a boxerom:

http://www.autoevolution.com/news/there-s-a-big- difference-between-a-boxer-and-flat-engine-85305.html

Nepřihlášený honza

Článek je po technické str.. | 26.8.2015 13:52reagovat
avatar

Článek je po technické stránce nic moc a je zbytečně doplněn o pocitové dojmy autora. Např. zmínka o řadových atmo šestiválcích, které prý žraly, a proto byly nahrazeny řadovými přeplňovanými šestiválci o stejném objemu... Autor dokáže spotřebu vysvětlit jen počtem dílů v motoru. Patrně si pohrává s myšlenkou, že BMW do těch turbo R6 tajně nemontuje tři písty, ale neměl dost odvahy to napsat. Nebo motorům opravdu rozumí a umí to vysvětlit?

Nepřihlášený Pepo

Jeden motor naviac. W8 od.. | 26.8.2015 15:58reagovat
avatar

Jeden motor naviac. W8 od volkswagenu.. Bol montovany do pasatu, extremne kultivovany chod, priestorovo zabera velmi maly objem (motorovy priestor bol dimenzovany na max 2.8l 6 valec). Tichy, akceleracia je velmi plynula, dalo by sa povedat ako pridavat hlasitost na zosilovaci :). Spotreba na objem (4l) je decentna - priemer 10.5 L/100km. Pri hmotnosti auta cca. 1800 kg z 0 na 100 6.9s (s manualom 5.9). Nevyhody: Extremne narocna udrzba (potrebujete auto-gynekologa), drahe nahradne diely (napr. starter 800EU, chladeny kvapalinou!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

Jo dobré počtení. Po dlouh.. | 26.8.2015 17:43reagovat
avatar

Jo dobré počtení. Po dlouhé době dobrý článek

Nepřihlášený Daniel

Ještě chybí R8 (velké Prag.. | 26.8.2015 18:00reagovat
avatar

Ještě chybí R8 (velké Pragovky...) a HTP má myslím právě plochou hřídel tak že je to 3/4 čtyřválec. A pak by ještě stálo za to popsat dvoutakty. Jinak pěkný článek :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Max

4-valce nemajú najväčší ob.. | 26.8.2015 18:31reagovat
avatar

4-valce nemajú najväčší objem 2,5 l.

Najväčší 4-valec v bežnom aute má 4,1 l.

https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0tvorvalcov%C3%BD_rad ov%C3%BD_motor

Nepřihlášený Otes

Reakce na: Jeden motor naviac. W8 od.. | 26.8.2015 19:41reagovat
avatar

No nevím W8, špatná efektivita(stejně jako u vr6), takže na 4l bída výkon, spotřeba nic moc, spodek nic moc - jede až ve vršku. S automatem jede jak 2,8 v manuálu. Jedině manuál mu dává trochu křídla. 6,9s s automatem bych chtěl vidět....ani 5,9 s manuálem - sen

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pepo

Reakce na: No nevím W8, špatná efekti.. | 26.8.2015 23:36reagovat
avatar

Co sa tyka akceleracie, tak je napr. Youtube video.https://www.youtube.com/watch?v=gCH0soLtfGU, taksito sa to najst na technickych specifikaciach. A kedze mi to nedalo, bol som to aj vyskusat. Priemer okolo 6.8 na automat. Co sa tyka spotreby, tak podla papierov je primer okolo 9, ja robim tak 10.5, ale napr. znamy ma A8 4.2 ,,, tak robi priemer okolo 13 a to sa nepytam ludi s americkymi motormi, to je horsie. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený blablabla

what about wankel...? | 27.8.2015 13:12reagovat
avatar

what about wankel...?

Nepřihlášený AudiRS6

Reakce na: Co sa tyka akceleracie, ta.. | 27.8.2015 14:50reagovat
avatar

Mal som A6 C5 4.2 quattro tiptronik. 300 PS. a aj rovnako silnu A8 s tym istym motorom.

Spotreba bola podla stylu jazdy s oboma od 10 do X.

Kamarat poskuloval po tomto Passate. Odviezli sme sa s nim, potom s mojou A6 a konstatoval, ze ten Passat za to nestoji. Od spodu mrtvy, zvuk - len nasilu, charakter biedny, spotreba v rovnakych rezimoch vyssia.

Nakoniec kupil S6 podobnu tej mojej A6. ( 340 PS, kratsie diferaky...) So spotrebou bol tesne nadomnou, ale to uz sa s tym Passatom nedalo zrovnavat v nicom. :-/

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pepo

Reakce na: Mal som A6 C5 4.2 quattro.. | 27.8.2015 17:34reagovat
avatar

Kazdy hlada nieco ine... Voci passatu W8 2003 mala A6 2003 vacsiu dlzku, ale menej miesta vo vnutri. (skusal som 2.8 T). Na spotrebu som az tak nepozaral, tu som spomenul len ako pikosku. 4.2 som vtedy tu nevidel, bola dost zriedkava. Kazdy hlada nieco ine, pre mna charakter zvuku az tak dolezity nebol, ako skor kultivovany chod a nizka hladina hluku. Nepozeral som po sportovych verziach sedanoch (napr. S6) ale skor po phodlnom sedanom, s dostatocnym vykonom. Samozrejme S6 ma skoro 70 koni naviac a je ladena viac sportovo.. V tom to mi passat dava je to co hladam, aj ke pomaly ho bude treba vymenit, tipujem, ze to si ako S6 pre Vas :)

Nepřihlášený mykanec

Reakce na: Plochý a boxer jsou dva ro.. | 27.8.2015 23:47reagovat
avatar

https://sk.wikipedia.org/wiki/Ploch%C3%BD_motor

https://cs. wikipedia.org/wiki/Boxer_(motor)

Nepřihlášený aio

Dakujem Danielovi za R8 a.. | 28.8.2015 06:57reagovat
avatar

Dakujem Danielovi za R8 a blablabla za wankel ale mne tu este chyba V16 pozor nepliest s W16 ja myslim tie od Cadillacu

vana

Tak to můžeme přidat ještě.. | 28.8.2015 08:48reagovat
avatar

Tak to můžeme přidat ještě i synchronní a asynchronní elektriku

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kmirko

Zase clanok o motoroch od.. | 30.8.2015 08:39reagovat
avatar

Zase clanok o motoroch od pravdepodobne vyuceneho cukrara/pekara, ktory je plny chyb a technickych nepresnosti. Autor zjavne ani netusi, co je to vidlicovy motor a zamiena si ho s motorom do V. Dalsie bludy ako: ... radovy stvorvalec potrebuje vyvazovaci hriadel, radovy sestvalec nepotrebuje protizavazia na klukovej hriadeli ..no a rozprava o "vidlicovom" sestvalci, to uz je ozaj len ceresnicka na torte a dokaz toho, ze autor problematike motorov vobec nerozumie a pravdepodobne si len nespravne prelozil nejaky zahranicny prispevok.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V8

Pro širokou laickou veřejn.. | 30.8.2015 20:30reagovat
avatar

Pro širokou laickou veřejnost dobré připomenutí. 5adový 3 válec má jejich Fabia a diví se proč žere ve městě devět a půl litru. Teď si říkají: a proč já si nekoupil ten 6. válec co jsem kolem něj v těch áčkách procházel. I s velkým motorem se dá jezdit úsporně. .. úplně mně zamrazilo jak jsem si představil to klepání HTP... :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Teorie

Reakce na: Tak to můžeme přidat ještě.. | 30.8.2015 20:47reagovat
avatar

Anebo parní stroj, turbíny, proudové či raketové motory? :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený easy

Reakce na: Anebo parní stroj, turbíny.. | 31.8.2015 12:42reagovat
avatar

vsetko tu uz bolo nic nove nevydumali :D. bud sme ohlupli vsetci alebo sa caka na nejaky objav.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Zase clanok o motoroch od.. | 31.8.2015 14:00reagovat
avatar

Toho o protizávaží jsem si ani nevšiml. Článek jsem také kritizoval. Celkově to tady s těmi články na autofóru jde nějak z kopce dolů mimo samotné testy.

Nepřihlášený Stichon

Reakce na: Plochý a boxer jsou dva ro.. | 1.9.2015 10:57reagovat
avatar

By ses mohl priste aspon podívat po netu, nez se takle ztrapnis ty frajere.. :D

Nepřihlášený

a wankel ???? rotační moto.. | 3.9.2015 15:38reagovat
avatar

a wankel ???? rotační motor je super

Nepřihlášený Nyte

Reakce na: Pro širokou laickou veřejn.. | 5.9.2015 11:53reagovat
avatar

Když si místo HTP koupím V6, který bude žrát 9 a půl litrů kombinovaně (nemluvě o pojistce) a jezdit s tím budu v závětří za kamiony, tak mi to jako velká výhra nepřijde. :-))

Nepřihlášený Janek Wagner

Poznámka k VR6: ostrý úhel.. | 12.9.2015 12:07reagovat
avatar

Poznámka k VR6: ostrý úhel válců 12° a společnou hlavu měly už čtyřválce Lancia Fulvia 60. letech (https://it.wikipedia.org/wiki/Lancia_Fulvia). Tedy žádný "vynález" VW ;-) BTW byla i varianta VR5. Rozdíl mezi motorem boxer a V180 viz https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ab/V- engine_and_boxer.gif/330px-V-engine_and_boxer.gif

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Janek Wagner

Omlouvám se, Lancie V4 mot.. | 12.9.2015 12:21reagovat
avatar

Omlouvám se, Lancie V4 motory s ostrým úhlem vyráběla už od 20. let.

Nepřihlášený overdrive

dost mi tam chybí W12 (dvě.. | 21.4.2016 20:51reagovat
avatar

dost mi tam chybí W12 (dvě VR6 na jedné klice)

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Ještě chybí R8 (velké Prag.. | 22.7.2016 06:51reagovat
avatar

HTP určitě nemůže mít plochou hřídel, to by se totiž po nastartování poroučel z toho auta sám :-D

Nepřihlášený georgo

Reakce na: Poznámka k VR6: ostrý úhel.. | 3.8.2016 17:44reagovat
avatar

dekuji za reakci, nebudu hodnotit clanek jako celek, precetl sem ho jen tak ,,po hladine'' , ale toto me bodlo do oka a nas...o! wowag to sice vymyslel, ale jen medialne (cize ukradl jako vsechno ostatni co u nej funguje..), ale napat s ,,VR'' motorem byl ciste talianska zalezitost.

Nepřihlášený pepa

Tenhle článek je hezký, al.. | 16.1.2017 12:19reagovat
avatar

Tenhle článek je hezký, ale je v podstatě důkazem toho, že motory s vnitřním spalováním jsou jsou svojí složitostí anachronismem minulého století. Vývoj a budoucnost už letí úplně jiným směrem...

Nepřihlášený cvx

V10 je shit co potřebuje v.. | 10.7.2017 21:00reagovat
avatar

V10 je shit co potřebuje vyvažovací hřídel.

Nepřihlášený Autor je idiot

Je smutné že někdo jen KVŮL.. | 30.7.2017 07:00reagovat
avatar

Je smutné že někdo jen KVŮLY č11 které nevypadá tak ,,sexy´´ jako 10 vynechá řadové 5válce ,které přitom jsou véce rozšířené jako ty usrané 3 válce v těch malých pohřebácích na kolečkách od Škoro auto.Autor jistě ví více o vaření než o autech.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše