Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
AMG už ladí nový řadový třílitrový šestiválec Mercedesu, nabídne až 480 koní
4.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná pohonná jednotka už je také v péč techniků z Affalterbachu. Zformovat může i základy příštího dvanáctiválce třícípé hvězdy.
Není již žádným tajemstvím, že Mercedes opouští koncepci vidlicových šestiválců ve prospěch těch řadových. Řadové šestky mají oproti těm vidlicovým své výhody i nevýhody, pro Mercedes ale zjevně převážil první aspekt spolu se snazším snížením nákladů prostřednictvím úspor z rozsahu. Nový motor můžeme nejprve čekat pod kapotou faceliftované třídy S v podobě dieselu, následovat má ovšem i třílitrový benzinová jednotka. Ta se již nyní dostala do rukou techniků z Affalterbachu, kteří ji vyladí k obrazu svému.
O novém motoru AMG se prozatím příliš neví, šéf divize Tobias Moers totiž uvedl pouze tolik, že „na ní pracujeme“. Nicméně rozhodně nepůjde o vrchol nabídky. „Stále věříme v motor V8. Objevili jsme totiž různé způsoby, jak s ním dále pracovat,“ dodal šéf AMG, čímž nepřímo naznačil možnou elektrifikaci, ať již ve formě elektromotoru či elektrického přeplňování.
Zpět ale k šestiválci, který by s ohledem na současný výkon dvoulitru (381 k) měl být naladěn až na 480 koní. Tím se od čtyřválcové jednotky dostatečně vzdálí, zároveň však ponechá dostatek prostoru k rozletu osmiválci. Jeho aktuálně nejvyšší výkon 585 koní totiž není konečnou, kupříkladu v novém E 63 S by totiž měl produkovat až 612 koní.
Kromě samotného pohonu by navíc třílitrová jednotka mohla posloužit i jako základ pro budoucí dvanáctiválec, který bude stejně jako osmiválec profitovat z elektrifikace. Také v jeho případě není jisté, jakou formu Mercedes zvolí, zde je ale reálnější příchod elektromotoru než elektricky roztáčených kompresorů či turb. Ani ty ale nelze vyloučit.
Dvanáctiválcovou pohonnou jednotku přitom nadmíru favorizuje Lewis Hamilton, který během debutu Mercedesu-AMG GT R uvedl, že „jednoho dne bych rád pomohl vyvinout vůz s motorem V12“. Zatím ovšem není jasné, zda půjde o vůz z Affalterbachu, nebo jestli úřadující mistr F1 dá hlavy dohromady s Horaciem Paganim.












Po dvoulitrovém čtyřválci chystá Mercedes-AMG i třílitrový šestiválec, opět řadový. Produkovat by mohl až 480 koní
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
včeraIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu říká, že technika značky vydrží totéž co ta od Toyoty, krátce předtím ohlásil 110. letošní svolávací akci
před 3 hodinamiNěmci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
před 4 hodinamiVěrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
před 6 hodinamiAutomobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
před 7 hodinamiŠéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.06. 16:47 - pavproch
- BMW Divize 10.06. 15:23 - pavproch
- Přepis auta z Německa 10.05. 19:15 - stenly11
- Onboard videa 10.05. 17:25 - Truck Daškam
- IT poradna 10.05. 14:20 - pavproch
- whitelist & blacklist 10.05. 11:08 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.04. 14:31 - Truck Daškam