Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Automobilka soustavně propagující elektromobily přišla s novým šestiválcovým dieselem
31.3.2023 | Petr Prokopec
Je hezké „tvářit se elektricky”, hezčí ale je dělat to, co zákazníci chtějí. Pokud někomu nevyhovuje benzinový osmiválec, stěží ho nalákáte na elektrický pohon. Jeho pomalu opak v podobě šestiválcového dieselu ale zjevně bodovat může.
V roce 2021 představil Chevrolet populární pick-up Silverado ve zcela nové verzi ZR2. Ta se oproti běžné produkci zvenčí lišila nejen čelní maskou, ale hlavně předním nárazníkem. Automobilka se totiž rozhodla, že navýší terénní schopnosti vozu. Čelní partie proto byly přepracovány, čímž nájezdový úhel vzrostl na 31,8 stupně. Kromě toho Chevrolet použil i odolnější materiál, díky čemuž by k prasklinám nemělo dojít ani ve chvíli, kdy o kámen či svah zavadíte o trochu víc než lehce. A i kdyby nakonec došlo k většímu poškození, nárazník byl koncipován tak, aby šel velmi snadno vyměnit.
Novinek bylo nicméně daleko více. Zmínit můžeme třeba speciální pružiny či nové tlumiče Multimatic DSSV s delším zdvihem. O 284 milimetrů narostla světlá výška, dopředu i dozadu se nastěhovaly uzamykatelné diferenciály a dorazil i jízdní režim pro jízdu v opravdu náročném terénu při využití pouze jediného pedálu. Kabina se pak pochlubila unikátním koženým čalouněním, jemuž mohou sekundovat dekory v tmavě šedé barvě či napodobující karbon. Výčet standardních prvků pak uzavřel 12,3palcový digitální štít a 13,4palcová obrazovka multimédií.
Zákazníci tedy v podstatě neměli důvod ke stížnostem. Přesto však vzduchem začaly létat nějaké ty výtky. Provedení ZR2 bylo totiž dosud k dispozici pouze s 6,2litrovým osmiválcem EcoTec3. Tato pohonná jednotka pak sice produkuje 426 koní výkonu a 624 Nm točivého momentu, ovšem i přes spárování s desetistupňovým automatem není i přes svůj název zrovna ekonomická. V průměru si totiž vůz řekne o skoro 16 litrů na sto kilometrů, což je aktuálně příliš mnoho i na jinak benevolentní Američany. Ke zdražení benzinu totiž došlo také v USA.
Aktuálně proto Chevrolet nabídku rozšířil a hodlá Silverado ZR2 nabízet i s novým třílitrovým šestiválcovým turbodieselem zvaným Duramax. Tato pohonná jednotka produkuje 309 koní a 670 Nm, načež se svým benzinovým příbuzným zvládne minimálně v terénu držet krok. Automobilka ostatně dodává, že tento agregát byl navržen pro off-roadová vozidla. O spotřebě se pak sice již nezmiňuje, v případě základního pick-upu tu ovšem máme průměr 9 l/100 km. V případě varianty ZR2 tak lze počítat přibliženě s deseti litry, i kvůli standardnímu pohonu všech kol.
Stejně jako u benzinové varianty lze rovněž počítat s desetistupňovým automatem, přičemž obě verze bude nově možné objednávat také v také v nových barevných odstínech Lakeshore Blue Metallic a Slate Gray Metallic. Příplatkovou výbavu pak rozšířil paket Black Appearance přinášející černě zbarvené doplňky, vyjma toho je pak novinkou ještě aktivní výfukový systém u osmiválcového provedení. Dle Chevroletu má umocnit zvukový projev vozu, čímž značka zjevně hodlá zachovat alespoň nějakou přitažlivost benzinové varianty.
O ceně se pak automobilka nezmiňuje, varianta V8 nicméně startuje na 73 490 dolarech (cca 1,6 milionu korun). Diesel by oproti ní měl být levnější, nejspíše však jen o nějakých 1 500 USD (32 500 Kč) jako u ostatních úrovní výbavy. To je skoro vše, rozloučit se už můžeme jen úsměvnou perličkou. Chevrolet je totiž značkou, která soustavně zmiňuje propaguje elektromobily a hovoří o své čistě elektrické budoucnosti. Přesto však v poslední době stále častěji přichází se spalovacími novinkami. Nejspíše si i ona uvědomila, pár procent zákazníků toužících po elektrických voze jí firemní kasu nenaplní.






Silverado ZR2 bylo dosud k mání jen s 6,2litrovým benzinovým osmiválcem. Letos ale nabídku rozšíří i dieselové provedení osazené třílitrovým šestiválcem naladěným na 309 koní. Tomu se říká oddanost elektromobilitě... Foto: Chevrolet
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
- Je Dixon pro MotoGP příliš pomalý? „Někteří lidé si to myslí.“ včera 11:24
- Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží včera 08:00
Nejčtenější články
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
29.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
30.9.2025
Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
30.9.2025
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
