Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut
3.4.2020 | Petr Prokopec
Majitelům způsobila spoustu trápení, a to i když problém dokázali včas a správně identifikovat. Oprava totiž znamená nutnost draze demontovat celý motor.
Snad každou automobilku lze za některé věci chválit a za jiné kritizovat. Výjimkou není ani BMW, které si i navzdory mnoha kontroverzním krokům z posledních let drží kredit výrobce aut zaměřených na nadšené řidiče. Stojí za tím mimo jiné fakt, že se v jeho nabídce stále najdou auta s výkonným motorem, pohonem zadních kol a manuální převodovkou. A byť i tyto časy zřejmě brzy pominou, reputace značky bude nadále spojována hlavně s řidičsky podmanivou jízdou.
Abyste si nicméně mohli za volantem užívat, je zapotřebí, aby auto bylo provozuschopné. A to může být hlavně v případě osmiválcových modelů problém větší problém, než se zdá. Osmiválce BMW jsou totiž již po léta spojovány s průsaky oleje, které mění motorový prostor v jednu velkou lázeň a ve výsledku mohou vést až ke zničení pohonné jednotky. Výjimkou nejsou ani ty laděné Alpinou, neboť mnohé její komponenty zůstávají sériové. Zejména pak těsnění ventilů, které se ovšem časem ochodí a hlavně vyvrklá. Tím vznikají skuliny, kterými se nežádoucí kapalina dostává do motoru.
Snad ještě větším problémem než samotné těsnění je ovšem jeho umístění. Jak jsme již zmínili, spojeno je s ventily, kvůli čemuž musí celá pohonná jednotka ven. To ovšem v případě Alpiny B7 znamená také uvolnění předních kol. Celý proces tak i zkušeným mechanikům zabírá několik desítek hodin, neboť posléze je nutné odstrojit kabeláž a odmontovat hlavy válců. Vše přitom znesnadňuje skutečnost, že olej se dostal i do sebemenší skuliny. Před následnou montáží je tak pro změnu nutné čištění.
Suma sumárum je tedy na jednu stranu hezké, že německý über-sedan s 500 koňmi je nyní možné pořídit i za méně než třetinu jeho někdejší ceny, jenž startovala okolo tří milionů korun. Ovšem zároveň je třeba počítat s tím, že výměna drobného komponentu se díky zdlouhavé práci nemalým způsobem prodraží. A co je nejpodstatnější, docházet k ní bude opakovaně. Jak bylo totiž zmíněno již v úvodu, BMW má s prosakováním oleje problém již zhruba dvě dekády a nikdy jej nevyřešilo.
Lze pak už jen dodat, že Alpina se pro užití 4,4litrového osmiválce na úkor dvanáctiválce rozhodla zejména kvůli hmotnosti. Menší jednotka totiž vedla k úspoře 150 kilogramů, díky čemuž B7 generace E65 vážila „pouze“ 1 960 kg. Respektive 2 108 kg s veškerými náplněmi. Exemplář z videa Tylera Hoovera, který tuto bolístku BMW názorně připomíná při opravě jím pořízené Alpiny, se pak bude pohybovat někde mezi těmito mantinely, neboť vybryndáním oleje na silnici o nějaké to kilo patrné přišel.













Osmiválcové motory BMW jsou výkonné a kultivované, se spolehlivostí jsou však poněkud na štíru. Obvykle kvůli jedinému vadnému komponentu
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 8 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Legendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před hodinouMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 3 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 4 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 6 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch