BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut

Majitelům způsobila spoustu trápení, a to i když problém dokázali včas a správně identifikovat. Oprava totiž znamená nutnost draze demontovat celý motor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut

3.4.2020 | Petr Prokopec

BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Majitelům způsobila spoustu trápení, a to i když problém dokázali včas a správně identifikovat. Oprava totiž znamená nutnost draze demontovat celý motor.

Snad každou automobilku lze za některé věci chválit a za jiné kritizovat. Výjimkou není ani BMW, které si i navzdory mnoha kontroverzním krokům z posledních let drží kredit výrobce aut zaměřených na nadšené řidiče. Stojí za tím mimo jiné fakt, že se v jeho nabídce stále najdou auta s výkonným motorem, pohonem zadních kol a manuální převodovkou. A byť i tyto časy zřejmě brzy pominou, reputace značky bude nadále spojována hlavně s řidičsky podmanivou jízdou.

Abyste si nicméně mohli za volantem užívat, je zapotřebí, aby auto bylo provozuschopné. A to může být hlavně v případě osmiválcových modelů problém větší problém, než se zdá. Osmiválce BMW jsou totiž již po léta spojovány s průsaky oleje, které mění motorový prostor v jednu velkou lázeň a ve výsledku mohou vést až ke zničení pohonné jednotky. Výjimkou nejsou ani ty laděné Alpinou, neboť mnohé její komponenty zůstávají sériové. Zejména pak těsnění ventilů, které se ovšem časem ochodí a hlavně vyvrklá. Tím vznikají skuliny, kterými se nežádoucí kapalina dostává do motoru.

Snad ještě větším problémem než samotné těsnění je ovšem jeho umístění. Jak jsme již zmínili, spojeno je s ventily, kvůli čemuž musí celá pohonná jednotka ven. To ovšem v případě Alpiny B7 znamená také uvolnění předních kol. Celý proces tak i zkušeným mechanikům zabírá několik desítek hodin, neboť posléze je nutné odstrojit kabeláž a odmontovat hlavy válců. Vše přitom znesnadňuje skutečnost, že olej se dostal i do sebemenší skuliny. Před následnou montáží je tak pro změnu nutné čištění.

Suma sumárum je tedy na jednu stranu hezké, že německý über-sedan s 500 koňmi je nyní možné pořídit i za méně než třetinu jeho někdejší ceny, jenž startovala okolo tří milionů korun. Ovšem zároveň je třeba počítat s tím, že výměna drobného komponentu se díky zdlouhavé práci nemalým způsobem prodraží. A co je nejpodstatnější, docházet k ní bude opakovaně. Jak bylo totiž zmíněno již v úvodu, BMW má s prosakováním oleje problém již zhruba dvě dekády a nikdy jej nevyřešilo.

Lze pak už jen dodat, že Alpina se pro užití 4,4litrového osmiválce na úkor dvanáctiválce rozhodla zejména kvůli hmotnosti. Menší jednotka totiž vedla k úspoře 150 kilogramů, díky čemuž B7 generace E65 vážila „pouze“ 1 960 kg. Respektive 2 108 kg s veškerými náplněmi. Exemplář z videa Tylera Hoovera, který tuto bolístku BMW názorně připomíná při opravě jím pořízené Alpiny, se pak bude pohybovat někde mezi těmito mantinely, neboť vybryndáním oleje na silnici o nějaké to kilo patrné přišel.


BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 1 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 01BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 2 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 02BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 3 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 03BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 4 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 04BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 5 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 05BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 6 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 06BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 7 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 07BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 8 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 08BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 9 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 09BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 10 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 10BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 11 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 11BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 12 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 12BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut - 13 - BMW Alpina B7 2007 rozborka motoru 13
Osmiválcové motory BMW jsou výkonné a kultivované, se spolehlivostí jsou však poněkud na štíru. Obvykle kvůli jedinému vadnému komponentu

Zdroj: Hoovies Garage@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.