Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
BMW již skoro 20 let nezvládá vyřešit drobnou vadu, která ničí motory jeho aut
3.4.2020 | Petr Prokopec
Majitelům způsobila spoustu trápení, a to i když problém dokázali včas a správně identifikovat. Oprava totiž znamená nutnost draze demontovat celý motor.
Snad každou automobilku lze za některé věci chválit a za jiné kritizovat. Výjimkou není ani BMW, které si i navzdory mnoha kontroverzním krokům z posledních let drží kredit výrobce aut zaměřených na nadšené řidiče. Stojí za tím mimo jiné fakt, že se v jeho nabídce stále najdou auta s výkonným motorem, pohonem zadních kol a manuální převodovkou. A byť i tyto časy zřejmě brzy pominou, reputace značky bude nadále spojována hlavně s řidičsky podmanivou jízdou.
Abyste si nicméně mohli za volantem užívat, je zapotřebí, aby auto bylo provozuschopné. A to může být hlavně v případě osmiválcových modelů problém větší problém, než se zdá. Osmiválce BMW jsou totiž již po léta spojovány s průsaky oleje, které mění motorový prostor v jednu velkou lázeň a ve výsledku mohou vést až ke zničení pohonné jednotky. Výjimkou nejsou ani ty laděné Alpinou, neboť mnohé její komponenty zůstávají sériové. Zejména pak těsnění ventilů, které se ovšem časem ochodí a hlavně vyvrklá. Tím vznikají skuliny, kterými se nežádoucí kapalina dostává do motoru.
Snad ještě větším problémem než samotné těsnění je ovšem jeho umístění. Jak jsme již zmínili, spojeno je s ventily, kvůli čemuž musí celá pohonná jednotka ven. To ovšem v případě Alpiny B7 znamená také uvolnění předních kol. Celý proces tak i zkušeným mechanikům zabírá několik desítek hodin, neboť posléze je nutné odstrojit kabeláž a odmontovat hlavy válců. Vše přitom znesnadňuje skutečnost, že olej se dostal i do sebemenší skuliny. Před následnou montáží je tak pro změnu nutné čištění.
Suma sumárum je tedy na jednu stranu hezké, že německý über-sedan s 500 koňmi je nyní možné pořídit i za méně než třetinu jeho někdejší ceny, jenž startovala okolo tří milionů korun. Ovšem zároveň je třeba počítat s tím, že výměna drobného komponentu se díky zdlouhavé práci nemalým způsobem prodraží. A co je nejpodstatnější, docházet k ní bude opakovaně. Jak bylo totiž zmíněno již v úvodu, BMW má s prosakováním oleje problém již zhruba dvě dekády a nikdy jej nevyřešilo.
Lze pak už jen dodat, že Alpina se pro užití 4,4litrového osmiválce na úkor dvanáctiválce rozhodla zejména kvůli hmotnosti. Menší jednotka totiž vedla k úspoře 150 kilogramů, díky čemuž B7 generace E65 vážila „pouze“ 1 960 kg. Respektive 2 108 kg s veškerými náplněmi. Exemplář z videa Tylera Hoovera, který tuto bolístku BMW názorně připomíná při opravě jím pořízené Alpiny, se pak bude pohybovat někde mezi těmito mantinely, neboť vybryndáním oleje na silnici o nějaké to kilo patrné přišel.
Osmiválcové motory BMW jsou výkonné a kultivované, se spolehlivostí jsou však poněkud na štíru. Obvykle kvůli jedinému vadnému komponentu
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva