Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Jak moc zlepšuje zrychlení auta tzv. Launch Control? Majitel Lamba to změřil
2.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Prakticky každý výkonnější vůz s automatickou převodovkou je teď vybaven systémem kontroly startu. Je efektní, pomáhá ale něčemu?
Anglicky Launch Control, česky elektronicky asistovaný rozjezd s maximálním zrychlením, je dnes už běžnou výbavou nejen supersportů. Z nejvyšších pater se rychle dostal do běžnější produkce spolu s tím, jak rostou výkony motorů. Efektivně se rozjet s autem o výkonu přes 400 k dnes umí málokdo, proto dnes mívají Launch Control i auta s manuálem, běžnější je ale u vozů vybavených automaty - módnějšími dvouspojkami i těmi klasickými s hydraulickým měničem.
Lamborghini Huracán není výjimkou, stejně jako sesterské Audi R8 V10 plus, jehož rychlý start jsme vám předvedli. Je to nepochybně efektní věc, otáčky vyletí, spojka se „kousne” a auto vypálí vpřed jako smyslů zbavené, s nepochybně vyššími nároky na techniku. Je ale tento systém také efektivní? Pomáhá citelně zlepšit čas akcelerace? Nebo - zvlášť u čtyřkolky a dvouspojkového automatu - stačí prostě zašlápnout plyn do podlahy a dočkáte se méně efektního téhož, jen s ohleduplnějším chováním k autu?
Přesně to se rozhodl vyzkoušet člověk stojící za kanálem DragTimes na Youtube, majitel mnoha zajímavých aut. Mezi nimi najdeme i zmíněné Lamborghini Huracán, u nějž vyzkoušel akceleraci z nuly na 60 mph (97 km/h) s Launch Controlem, zde nazvaným Thrust Mode, a bez něj. Neměřil stopkami v ruce, nýbrž profesionální technikou, a výsledky jsou pozoruhodné.
Od pohledu na obě akcelerace je patrné, že auto jede v obou případech výtečně a běžným okem sotva postřehnete rozdíl. Technika ho ukázala - s aktivním Thrust Mode se řidič dostal nejlépe na 2,83 vteřiny, bez něj v ideálním případě na 2,99 vteřiny. To je skutečně velmi malý rozdíl, ale rozdíl to pochopitelně je.
Přesto je záměr jasný - pokud zrovna nesoutěžíte s Teslou Model S P100D, stačí zašlápnout plyn do podlahy normálně od volnoběhu a držet, dokud nebudou vaši soupeři jen tečkou ve zpětném zrcátku. Huracán tu mimochodem znovu ukazuje, jak dokáže být i se „zastaralým” atmosféricky plněným motorem rychlý - na 97 km/h zrychlí v obou případech rychleji, než podle automobilky má. Podle autora videa překonává i Aventador s jednospojkovým robotizovaným manuálem, který jinak má být rychlejší. Jestli Lambo schválně udává u Huracánu horší čas, protože lepší než u Aventadoru by u „základního modelu” nevypadal době, posuďte sami...






Launch Control u Huracánu, zde zvaný Thrust Mode, na akceleraci vozu zase tak moc nemění. Tabulka ukazuje výsledky dvou měření s Thrust Modem a dvou bez něj
Zdroj: DragTimes@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 3 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejčtenější články
Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva