Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Koenigsegg Agera R: podrobné specifikace létajícího Švéda
19.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Koenigsegg již v Ženevě odhalil nejsilnější verzi modelu Agera s prostým označením R. Nyní pro vás máme i jeho velmi podrobné technické specifikace.
Automobilky se dnes při představování nových modelů s technickými podrobnostmi zrovna nepředhánějí. Kolikrát je problém zjistit i naprosto základní údaje a i když výjimky existují, je obvykle obtížné sehnat třeba jen graf průběhu výkonu motoru, natož pak cokoli dalšího.
Koenigsegg naštěstí není tak úplně obyčejná automobilka a o technické podrobnosti týkající se svých vozů se rád podělí. Když jsme vám představovali jeho poslední dílo Agera R, příliš mnoho informací jsme k dispozici neměli, výrobce ale s odstupem dvou týdnů iniciativně přidal opravdu velké množství dalších detailů.
Níže si tak k původnímu představení můžete přidat i zbylé uvolněné údaje. Pro úplnost pak přidáváme všechny oficiální snímky a také živé fotografie ze Ženevy.
Technické specifikace Koenigsegg Agera R
Výkonnostní parametry
Nejvyšší výkon: 818 kW (1 115 koní) při 6 900 ot./min (červené pásmo od 7 250 ot./min)
Točivý moment: přes 1 000 Nm při 2 700 - 6 170 ot./min
(maximum 1 200 Nm při 4100 ot./min)
Zrychlení:
0-100 km/h za 2,9 s
0-200 km/h za 7,5 s
0-200-0 km/h za 12,7 s
Brzdná dráha: 30,5 m (100-0 km/h)
Maximální boční přetížení: 1,6 g
Spotřeba paliva:
Dálniční cestovní režim 12,5 l/100km
Kombinovaná 14,7 l/100km
Poměr výkonu a hmotnosti: 1,19 kg/k (suchá hmotnost)
Rozložení hmotnosti: 45 % příď, 55 % záď
Plněné emisní normy: Euro V a lev 2
Aerodynamika
Koeficient odporu vzduchu: Cd = 0,33 (0,37 s nastavitelným zadním přítlačným křídlem)
Čelní plocha: 1,873 m2
Celkový přítlak při 250 km/h: 300 kg
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 293 mm
Šířka: 1 996 mm
Výška: 1 120 mm
Světlá výška:
Vzadu 100 mm
Vpředu 100 mm
Rozvor náprav: 2 662 mm
Rozchod předních kol: 1 700 mm
Rozchod zadních kol: 1 650 mm
Převisy karoserie:
Vpředu 885 mm
Vzadu 752 mm
Objem palivové nádrže: 80 litrů
Objem zavazadelníku: 120 litrů
Suchá hmotnost: 1 330 kg
Pohotovostní hmotnost: 1 435 kg (všechny náplně, 50 % paliva)
Nejvyšší celková hmotnost: 1 650 kg
Šasí a podvozek
Hliníkové s voštinovou strukurou, karbonovými monokokem a integrovanými palivovými nádržemi pro optimální rozložení hmotnosti
Torzní tuhost monokoku: 65 000 Nm rad-1
Hmotnost včetně palivových nádrží: 70 kg
Přední a zadní zavěšení: Dvojité lichoběžníky, vzadu zavěšení suvnou vzpěrou, vpředu chrom-molybdenový pomocný rám. Nastavitelné plynokapalinové tlumiče, elektronicky nastavitelná světlá výška
Motor a převodovka s podporou vzpěrami
Duté poloosy GKN
Progresivní a lehké stabilizátory Koenigsegg vpředu i vzadu
Motor
Hliníkový 5,0L V8 DOHC Koenigsegg, 4 ventily na válec
Kompresní poměr: 9,0:1
Vrtání/zdvih: 91,7 mm / 95,25 mm
Sekvenční vícebodové vtřikování
Dvojité přeplňování turbokompresory, plnící tlak až 1,4 baru
Mazání suchou skříní
Karbonové sání
Hmotnost: 197 kg
Převodovka
Sedmistupňová dvouspojková převodovka, řazení pádly pod volantem
Elektronicky řízený diferenciál
Řízení
Hřebenové řízení s elektrohydraulickým posilovačem TWR
2,7 otáčky mezi rejdy
Průměr otáčení 11 m
Brzdy
Přední brzdy: Keramické brzdové kotouče, průměr 397 mm, 40 mm tloušťky.
Šestipístkové třmeny, posilovač.
Zadní brzdy: Keramické brzdové kotouče, průměr 380 mm, 34 mm tloušťky.
Čtyřpístkové třmeny, posilovač.
Kontrola trakce
Ve stylu F1, optimalizovaná pro výkon, pět režimů.
Kola
Kovanám hliníková Koenigsegg Vortex s centrální maticí
Rozměry vpředu: 19" x 9,5"
Rozměry vzadu: 20" x 12,5"
Pneumatiky
Michelin Supersport
Rozměry vpředu: 265/35 R19" (Y)
Rozměry vzadu: 345/30 R20" (Y)
Rychlostní index: 420+ km/h








Koenigsegg Agera R na oficiálních fotografiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
