Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Odhalování tajemství nového modelu AMG pokračuje, tentokrát rozborem 510koňové pohonné jednotky. Čtyřlitr M178 má 128 koní a 163,2 Nm na litr.
Postupné rozkrývání kouzel chystaného sportovního kupé z Affalterbachu rozhodně není u konce. Po nekonečné sérii videí, která nám před týdnem demonstrovala famózní zvukovou kulisu tu ovšem máme první hmatatelnější informace týkající se jeho pohonné jednotky. Tou je už bez jakéhokoliv překvapení vidlicový osmiválec o objemu čtyři litry osazený dvojicí turbodmychadel, s jejichž pomocí dosahuje v nejsilnější verzi s dodatkem S výkonu až 510 koní.
Agregát M157 byl vyvinut nejen s ohledem na tento konkrétní model, ale také na celou enklávu těch následujících. Mezi prvními bude dozajista C 63 AMG. Zpět ale k samotnému motoru. Ten váží bez náplní jen 209 kilogramů a jeho přesný objem je 3 982 kubických centimetrů. Zmiňovaných 510 koní dosahuje při 6 250 otáčkách a točivým momentem 650 Nm bude smažit zadní kola v rozmezí 1 750 až 4 750 otáček.
V součtu to dělá přesně 128 koní a 163,2 Nm na litr, což možná na první pohled neoslní, na druhý ale definitivně nezklame. Podle křivky průběhu točivého výkonu půjde o statečného tahouna, který se bude schopen vytočit kousek pod sedmitisícovou hranici, přičemž dech mu začne lehce docházet až někde u 6 500. Jednotka V8 splňuje emisní normu Euro 6 s pomocí standardně dodávaného systému start/stop a pyšní se například samostatným chadicím okruhem pro turbodmychadla při vysokém tepelném zatížení. Jejich maximální plnicí tlak dosahuje hodnoty 1,2 baru a rotory uvnitř se roztočí až na 186 tisíc otáček za minutu.
Další lahůdkou jsou například aktivní úchyty motoru pro zlepšení boční dynamiky nebo dva setrvačníky s odstředivým kyvadlem eliminujícím torzní vibrace hnacího ústrojí - ve prospěch hladší jízdy. V8 přiváží v útrobách hliníkovou klikovou skříň vytvořenou odléváním do pískových forem, dále blok typu closed-deck (s uzavřeným chadicím prostorem) či technologii Nanoslide na stěnách válců (nanesení ultratenké vrstvičky nanokrystalů slitiny železo-uhlík na stěnu hliníkových válců za účelem snížení třecích ztrát). Ve válcích budou svojí práci odvádět kované hliníkové písty opatřené pístními kroužky - taktéž s nízkým třením - to kvůli dalšímu snížení spotřeby oleje a paliva.
Podle posledních zpráv se AMG GT představí on-line nejpravděpodobněji 9. září, tedy ještě předtím než si ho budou moci první fandové prohlédnout naživo na počátku října při výstavní premiéře v Paříži. Nejprve se vůz objeví v silnější 510koňové verzi S, aby ho v následujících měsících mohla doprovodit standardní verze GT s výkonem 462 koní. Obě budou jistě stát za to.









Nová pohonná jednotka M157 dostala od AMG jen to nejlepší. Podle snímků už se také „smažila“ na testovací stolici. Mercedes-AMG GT s tímhle motorem pojede jako ďábel a zřejmě při tom i pěkně zahraje do uší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 9 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 10 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 10 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB