Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Odhalování tajemství nového modelu AMG pokračuje, tentokrát rozborem 510koňové pohonné jednotky. Čtyřlitr M178 má 128 koní a 163,2 Nm na litr.
Postupné rozkrývání kouzel chystaného sportovního kupé z Affalterbachu rozhodně není u konce. Po nekonečné sérii videí, která nám před týdnem demonstrovala famózní zvukovou kulisu tu ovšem máme první hmatatelnější informace týkající se jeho pohonné jednotky. Tou je už bez jakéhokoliv překvapení vidlicový osmiválec o objemu čtyři litry osazený dvojicí turbodmychadel, s jejichž pomocí dosahuje v nejsilnější verzi s dodatkem S výkonu až 510 koní.
Agregát M157 byl vyvinut nejen s ohledem na tento konkrétní model, ale také na celou enklávu těch následujících. Mezi prvními bude dozajista C 63 AMG. Zpět ale k samotnému motoru. Ten váží bez náplní jen 209 kilogramů a jeho přesný objem je 3 982 kubických centimetrů. Zmiňovaných 510 koní dosahuje při 6 250 otáčkách a točivým momentem 650 Nm bude smažit zadní kola v rozmezí 1 750 až 4 750 otáček.
V součtu to dělá přesně 128 koní a 163,2 Nm na litr, což možná na první pohled neoslní, na druhý ale definitivně nezklame. Podle křivky průběhu točivého výkonu půjde o statečného tahouna, který se bude schopen vytočit kousek pod sedmitisícovou hranici, přičemž dech mu začne lehce docházet až někde u 6 500. Jednotka V8 splňuje emisní normu Euro 6 s pomocí standardně dodávaného systému start/stop a pyšní se například samostatným chadicím okruhem pro turbodmychadla při vysokém tepelném zatížení. Jejich maximální plnicí tlak dosahuje hodnoty 1,2 baru a rotory uvnitř se roztočí až na 186 tisíc otáček za minutu.
Další lahůdkou jsou například aktivní úchyty motoru pro zlepšení boční dynamiky nebo dva setrvačníky s odstředivým kyvadlem eliminujícím torzní vibrace hnacího ústrojí - ve prospěch hladší jízdy. V8 přiváží v útrobách hliníkovou klikovou skříň vytvořenou odléváním do pískových forem, dále blok typu closed-deck (s uzavřeným chadicím prostorem) či technologii Nanoslide na stěnách válců (nanesení ultratenké vrstvičky nanokrystalů slitiny železo-uhlík na stěnu hliníkových válců za účelem snížení třecích ztrát). Ve válcích budou svojí práci odvádět kované hliníkové písty opatřené pístními kroužky - taktéž s nízkým třením - to kvůli dalšímu snížení spotřeby oleje a paliva.
Podle posledních zpráv se AMG GT představí on-line nejpravděpodobněji 9. září, tedy ještě předtím než si ho budou moci první fandové prohlédnout naživo na počátku října při výstavní premiéře v Paříži. Nejprve se vůz objeví v silnější 510koňové verzi S, aby ho v následujících měsících mohla doprovodit standardní verze GT s výkonem 462 koní. Obě budou jistě stát za to.









Nová pohonná jednotka M157 dostala od AMG jen to nejlepší. Podle snímků už se také „smažila“ na testovací stolici. Mercedes-AMG GT s tímhle motorem pojede jako ďábel a zřejmě při tom i pěkně zahraje do uší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1