Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes-AMG GT: osmiválcové twin-turbo v detailech, váží jen 209 kg
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Odhalování tajemství nového modelu AMG pokračuje, tentokrát rozborem 510koňové pohonné jednotky. Čtyřlitr M178 má 128 koní a 163,2 Nm na litr.
Postupné rozkrývání kouzel chystaného sportovního kupé z Affalterbachu rozhodně není u konce. Po nekonečné sérii videí, která nám před týdnem demonstrovala famózní zvukovou kulisu tu ovšem máme první hmatatelnější informace týkající se jeho pohonné jednotky. Tou je už bez jakéhokoliv překvapení vidlicový osmiválec o objemu čtyři litry osazený dvojicí turbodmychadel, s jejichž pomocí dosahuje v nejsilnější verzi s dodatkem S výkonu až 510 koní.
Agregát M157 byl vyvinut nejen s ohledem na tento konkrétní model, ale také na celou enklávu těch následujících. Mezi prvními bude dozajista C 63 AMG. Zpět ale k samotnému motoru. Ten váží bez náplní jen 209 kilogramů a jeho přesný objem je 3 982 kubických centimetrů. Zmiňovaných 510 koní dosahuje při 6 250 otáčkách a točivým momentem 650 Nm bude smažit zadní kola v rozmezí 1 750 až 4 750 otáček.
V součtu to dělá přesně 128 koní a 163,2 Nm na litr, což možná na první pohled neoslní, na druhý ale definitivně nezklame. Podle křivky průběhu točivého výkonu půjde o statečného tahouna, který se bude schopen vytočit kousek pod sedmitisícovou hranici, přičemž dech mu začne lehce docházet až někde u 6 500. Jednotka V8 splňuje emisní normu Euro 6 s pomocí standardně dodávaného systému start/stop a pyšní se například samostatným chadicím okruhem pro turbodmychadla při vysokém tepelném zatížení. Jejich maximální plnicí tlak dosahuje hodnoty 1,2 baru a rotory uvnitř se roztočí až na 186 tisíc otáček za minutu.
Další lahůdkou jsou například aktivní úchyty motoru pro zlepšení boční dynamiky nebo dva setrvačníky s odstředivým kyvadlem eliminujícím torzní vibrace hnacího ústrojí - ve prospěch hladší jízdy. V8 přiváží v útrobách hliníkovou klikovou skříň vytvořenou odléváním do pískových forem, dále blok typu closed-deck (s uzavřeným chadicím prostorem) či technologii Nanoslide na stěnách válců (nanesení ultratenké vrstvičky nanokrystalů slitiny železo-uhlík na stěnu hliníkových válců za účelem snížení třecích ztrát). Ve válcích budou svojí práci odvádět kované hliníkové písty opatřené pístními kroužky - taktéž s nízkým třením - to kvůli dalšímu snížení spotřeby oleje a paliva.
Podle posledních zpráv se AMG GT představí on-line nejpravděpodobněji 9. září, tedy ještě předtím než si ho budou moci první fandové prohlédnout naživo na počátku října při výstavní premiéře v Paříži. Nejprve se vůz objeví v silnější 510koňové verzi S, aby ho v následujících měsících mohla doprovodit standardní verze GT s výkonem 462 koní. Obě budou jistě stát za to.








Nová pohonná jednotka M157 dostala od AMG jen to nejlepší. Podle snímků už se také „smažila“ na testovací stolici. Mercedes-AMG GT s tímhle motorem pojede jako ďábel a zřejmě při tom i pěkně zahraje do uší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo je Mattia Rato? 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 3 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 5 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 6 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 8 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
