Mercedes AMG GT 2015: základ dostane 462 koní, až verze GT-S avizovaných 510

Nástupce modelu SLS nakonec dostane 510 koní, jenže až v silnější variantě S. Základ bude pohánět čtyřlitrové biturbo s výkonem 462 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes AMG GT 2015: základ dostane 462 koní, až verze GT-S avizovaných 510

30.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Mercedes AMG GT 2015: základ dostane 462 koní, až verze GT-S avizovaných 510

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nástupce modelu SLS nakonec dostane 510 koní, jenže až v silnější variantě S. Základ bude pohánět čtyřlitrové biturbo s výkonem 462 koní.

Nové dvoumístné kupé ze Stuttgartu v posledních měsících vzbuzuje pozornost kudy jezdí, přestože ještě neodhodilo svojí kamufláž. Mohli jsme ho vidět v akci na Severní smyčce německého Nürburgringu, ale také na nových fotkách, které prozrazují inspiraci legendárním Gullwingem, jen bez typických racčích křídel. Později jsme představovali jeho osmiválcový motor, kterým se stane čtyřlitrové bi-turbo.

Mercedes AMG GT ovšem bude podle podrobnějších informací disponovat výkonem 510 koní pouze v nejvyšší verzi, která přijede s přídomkem S. Slabší varianta se dočká zřejmě jen jinak nastavené řidící jednotky a její stádo koní bude přiškrceno na 462. Důvodem je údajně snaha konkurovat například silnějším verzím Porsche 911 či Jaguaru F-Type v osmiválcovém provedení. Jistotou už je také použití klasických dveří, nikoli řešení známého od SLS AMG.

V Affalterbachu obují devatenáctipalcová kola novinky v obou případech do lepivých Michelinů Pilot Super Sport a záď hodlají řidiči pomoct zkrotit pomocí diferenciálu s omezenou svorností a „slupek“ s parametry 295/30. AMG GT-S bude na poháněné zadní nápravě disponovat ještě inteligentnější verzí samosvoru (E-diff) s elektronickou asistencí, dále o palec většími koly a vpředu si přinese o centimetr širší pneumatiky.

Podle první ohlasů novinářů, kteří mohli potenciál předprodukčního AMG GT okusit na vlastní kůži, se novinka navzdory nižšímu výkonu oproti SLS vyznačuje lepší dynamikou a také lepším chováním přední nápravy. Údajně nemá být ale ani jeho přímým nástupcem (přestože si z něho bere v podstatě celý technický základ, což ale na druhou stranu naznačuje ledacos o nižší ceně). Zcela nový je však motor, řízení, brzdová soustava a elektronická výbava.

V konstrukci celého vozu najdeme ocel v podstatě jen na víku zavazadelníku. Zadní část je jinak celá vyrobena z litého hořčíku. Největší devízou by mělo být ideální vyvážení dané motorem vpředu, pohonem zadních kol a uspořádání převodovky transaxle. Mezi největšími soupeři bude Porsche 911 Turbo, Jaguar F-Type Coupé, Aston Martin V8 Vantage S a jim podobní. Máme se evidentně na co těšit.


Mercedes AMG GT 2015: základ dostane 462 koní, až verze GT-S avizovaných 510  - 1 - Mercedes AMG GT 2015 dve verze 01Mercedes AMG GT 2015: základ dostane 462 koní, až verze GT-S avizovaných 510  - 2 - Mercedes AMG GT 2015 dve verze 02Mercedes AMG GT 2015: základ dostane 462 koní, až verze GT-S avizovaných 510  - 3 - Mercedes AMG GT 2015 dve verze 03Mercedes AMG GT 2015: základ dostane 462 koní, až verze GT-S avizovaných 510  - 4 - Mercedes AMG GT 2015 dve verze 04Mercedes AMG GT 2015: základ dostane 462 koní, až verze GT-S avizovaných 510  - 5 - Mercedes AMG GT 2015 dve verze 05Mercedes AMG GT 2015: základ dostane 462 koní, až verze GT-S avizovaných 510  - 6 - Mercedes AMG GT 2015 dve verze 06
Mercedes AMG GT nakonec vznikne ve dvou verzích. Avizovaných 510 koní platí pro GT-S, které budou stačit na akceleraci na stovku za 3,9 sekundy

Zdroj: Automobile

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.