Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Nový motor Porsche 4,0 V8 biturbo detailně, dává až 550 koní
9.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový přeplňovaný osmiválec je o něco výkonnější než stávající 4,8litrová jednotka, zaměřuje se ale hlavně na nižší spotřebu paliva resp. emise CO2.
Na letošním vídeňském motorářském sympoziu bylo poměrně živo, zejména díky koncernu VW Group. Představil se tam motor 1,5 TSI Evo, který jako první masově vyráběný benzínový agregát zavádí do výroby variabilní geometrii lopatek turbodmychadla, ale rovněž pohonné ústrojí nového Bugatti Chiron. Nechyběly ani diesely, z koncernové stáje hlavně Audi 4,0 V8 TDI s elektrickým turbem, pozoruhodný byl ale také nový šestiválec BMW 50 se čtveřicí turb. Dnes se opět podíváme do dílen VW Groupe a posvítíme si detailněji na nový čtyřlitrový osmiválec Porsche.
Nový motor se poprvé představí pod kapotou druhé generace Porsche Panamera, kde bude dávat 550 koní a 770 Nm. Ve srovnání se stávající variantou Turbo osazenou 4,8litrovým osmiválcem tak nejde o enormní nárůst, nicméně Dr. Ing. Thomas Günther ve své prezentaci několikráte uvedl, že hlavní oblastí zlepšení nového motoru je výrazně nižší spotřeba paliva resp. emise CO2.
Nic konkrétního prozatím zmíněno nebylo, nicméně pohonná jednotka počítá s deaktivací poloviny válců. Tento režim je přitom aktivován v rozmezí 950 až 3 500 otáček, kdy dochází k redukci spotřeba paliva až o 30 procent. Kromě toho se na menší žíznivosti podílí také Ottův cyklus, stejně jako nízká hmotnost osmiválce - kliková skříň včetně doplňků váží pouhých 39 kilogramů.
Zmínit můžeme také přeplňování usazené mezi válci, které počítá s elektricky řízenými ventily recirkulace výfukových plynů. Samotná turbodmychadla jsou typu twin-scroll, chladicí okruh se pro změnu pyšní nezávislou hřídelí a termostatem s přednastavenými mapami. Porsche jej navíc zasadilo přímo mezi jednotlivé válce, pročež bylo dosaženo větší účinnosti.
Pohonná jednotka byla od počátku navrhována v součinnosti s Audi a přeplňovaným třílitrem V6, pročež může být použita jak v kombinaci s platformou MLB a pohonem předních kol, tak v případě architektury MSB a pohonu zadních kol. Šestiválec pak doplňuje klasický osmistupňový automat ZF, osmiválec pro změnu osmistupňová dvouspojková převodovka.
Günther dále uvedl, že samotná pohonná jednotka není konečnou, neboť motor je již připraven na hybridizaci. Osazen přitom bude v celé řadě koncernových vozů, přičemž zejména v kombinaci s elektromotorem lze očekávat ještě vyšší výkon a nižší papírovou spotřebu.
Porsche ve Vídni představilo nový čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec























































Prezentace Porsche jej popisuje do detailu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
