Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Opel 1,6 SIDI Ecotec o výkonu 200 koní je první z řady nových benzinových motorů
15.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Značka Opel posiluje nabídku přeplňovaných motorů o nový benzínový čtyřválec SIDI Ecotec o objemu 1,6 litru. Následovat jej budou další.
Zážehová šestnáctistovka „foukaná“ turbodmychadlem není v portfoliu automobilky Opel žádným nováčkem. S výkonem 150 až 210 koní byste ji našli pod kapotami skoro všech vozů s bleskem v kroužku. Pro někoho možná trochu překvapivě využívá nejsilnější provedení 1,6 Turbo Corsa OPC Nürburgring Edition, která ji jako jeden z mála modelů nevyužívá v rámci dowsizingu.
Přeplňované šestnáctistovky v obyčejných modelech Astry, Insignie nebo Zafiry mají nejčastěji 150 nebo 180 koní a právě tyto verze Opel nahradí novým agregátem SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Ecotec o objemu 1 598 cm3. Podle objemu identického s předchůdcem se patrně nejedná o zcela novou konstrukci, ale pouze o přepracovaný stávající čtyřválec, který dostal přímé vstřikování.
Výsledkem je 200 koní ve skoro dieselových 4 700 otáčkách za minutu a 300 newtonmetrů při 1 700 ot./min. Opel bude do sestavy automaticky přidávat start-stop a slibuje kromě třináctiprocentní úspory paliva oproti minulé generaci 1,6 Turbo rovněž vyšší kultivovanost, plynulejší dodávku síly a snížení hluku. Pokud bychom jako referenční vůz uvažovali Astru s výkonem 180 koní, její spotřeba by měla spadnout z 6,8 na 5,9 litru na 100 km.
Šestnáctistovka s 200 koňskými silami nezůstane osamocená. Opel uvede v příštích dvanácti měsících celkem tři nové zážehové motory a ani diesely nezůstanou stranou. Jde o součást plánované obměny agregátů, z nichž část se bude vyrábět v maďarském Szentgotthárdu.

Nová přeplňovaná šestnáctistovka s přímým vstřikováním o výkonu 200 koní nahradí dřívější 1,6 Tubro se 180 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 3 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 9 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
30.3.2025Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva