Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Opravdu silný diesel existuje. Tento má 3300 koní a vejde se i do osobního auta
8.3.2018 | Petr Miler
Za „silný naftový motor” označí váš soused i jeho 90koňové TDI, skutečně silné diesely ale existují. Tento není jen silný, je to malé-velké monstrum.
Čtyřlitrový osmiválec TDI v Audi SQ7 TDI je jistě zajímavý stroj, však je to stále ten nejsilnější na světě. Tento titul ale platí jen pokud se bavíme o motorech, které jsou sériově vyráběné pro silniční osobní auta. Pakliže na toto omezení zanevřeme, nalezneme i podstatně silnější naftové stroje. A nemyslíme teď žádný z gigantických agregátů sloužících třeba v lodích, ale motor, který by se vešel i do většího osobního auta.
Jeden takový teď máme před sebou nyní. Je to 6,7l řadový šestiválec Cummins, který má blok frézovaný z jednoho kusu kovu. Cummins tady ale poskytl jen část použitých komponentů. O celé dílo se postarala firma Scheid Diesel a možnosti ani ne sedmilitrového R6 posunula do docela jiných mezí.
Frézovaný a nikoliv litý blok je tu kvůli ohromnému plnicímu tlaku turbodmychadel. Maximum je prý 140 psi, což odpovídá 9,65 baru. To je mnohonásobek toho, s čím se setkáváme v běžných osobních autech a jde o hodnotu, kterou nevídáme ani v motorsportu. Však tak obrovský tlak neměla ani turba v motorech Formule 1, kdy nebyl tlak nijak omezen.
Hodnota výkonu vypadá podle toho - motor prý zvládne 3 200 až 3 300 koní. Maximum točivého momentu bohužel neznáme, ale odhad k osmi, devíti tisícům newtonmetrů by nemusel mířit úplně vedle. Pochopitelně to není motor pro běžný silniční automobil, výfukový systém tu má formu krátké trubky za turbínou turbodmychadla.
K čemu tedy slouží? Scheid Diesel tyto motory vyrábí pro závody traktorů ve třídě Pro Stock. Pokud si říkáte, co je to za nesmysl, podívejte se na video níže - prostě traktory se zátěží akcelerují na určité dráze na čas podobně jako běžnější auta sprintují na 400 metrů. A přemýšlíte-li, jestli se tahle věc vejde do vaší 320d, tak možná ano, s úpravami, ale bude to chtít hodně slušný rozpočet - takový 3300koňový diesel stojí okolo 38 tisíc dolarů, tedy asi 969 tisíc korun...









Tenhle motor dává až 3 300 koní
Kdyby vás zajímalo, co to jsou závody traktorů Pro Stock...
Zdroj: Scheid Diesel
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
1.6.2025Unikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
1.6.2025Další slavnou západní značku stíhá osud Škody, na největším trhu světa je na hranici úplného kolapsu
1.6.2025Aukce ukázala skutečný zájem o nové BMW M5, majitel rychle přišel o obrovské peníze. A bude jen hůř
1.6.2025Nový Ford Mondeo je až nečekaný prodejní hit, při ceně od 450 tisíc Kč se ale nakonec není čemu divit
1.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva