Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Pirelli Noise Canceling System: o polovinu méně hluku od kol pro Audi RS6 a RS7
24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová pneumatika je prozatím k mání jen v 21palcovém rozměru. Později má ale následovat velikostní sestup i využití u modelů ostatních automobilek.
Pirelli o sobě v poslední době dává najevo hlavně svým zapojením ve Formuli 1, jde ale spíše o nechvalnou známost než proslulost. Zvláště po závodě na britském okruhu Silverstone, kde se běhoun odděloval od bočnic snadněji než dobře propečené maso od kosti. Měli bychom ovšem zmínit, že královská motoristická disciplína vlastně dostala jen to, oč žádala. Jasně, nebezpečné pneumatiky nikdo nechtěl, jenže nekonečně kvalitní rovněž ne, což je jistě v rozporu s divizí, která se zabývá silničními gumami.
Právě toto oddělení je totiž zodpovědné za novou technologii nazvanou Pirelli Noise Canceling System. Přičemž již z názvu pneumatiky vyplývá, že zaměřena je především na redukci hluku v kabině, a to prý až o 50 procent ve srovnání se standardním obutím. Zařídit to má vrstva polyuretanu přidaná do vnitřku pláště, která prý má pohlcovat velkou porci hluku. Ten se tak nadále nemůže šířit především skrze sloupek řízení do kabiny.
Audi RS6 a RS7 jsou přitom prvními automobily na světě, které nové obutí získají. Bude ovšem za příplatek, a to prý docela tučný - tomu se ostatně nemůžeme divit už kvůli rozměru. Oba vozy totiž dostanou jednadvacetipalcové provedení, přičemž pro kombi je určena 285milimetrová šířka při 30procentním profilu, zatímco liftback (či co je vlastně A7 zač) se může těšit na šíři 275milimetrovou (profil zůstává stejný).
Postupem času by se ovšem obutí, označované na bocích písmeny PNCS, mělo rozšířit i k jiným výrobcům. Navíc italská společnost plánuje i sestup k menším rozměrům. Aktuálně ovšem nevíme, kdy se tak stane, ani kolik méně hlučné pneumatiky budou stát. To ostatně zatím zůstává tajemstvím i u zmíněných modelů Audi RS6 a RS7.







Pneumatiky Pirelli Noise Canceling System mají přinést do kabiny o 50 % nižší hlučnost
Zdroj: Pirelli přes Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 5 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 12 minutamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 2 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 4 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 5 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva