Start-stop současné motory zničí, zatěžuje je i destinásobně více

 | 85 příspěvků | 22.9.2014 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Jaromír Vegr

Technika jde dopředu, ale.. | 22.9.2014 18:52reagovat
avatar

Technika jde dopředu, ale Carnotův cyklus z principu neumožňuje zvyšovat účinnost, která je v praxi nějakých 20%. Na to, že takto složité motory používají neobnovitelné palivo a přitom ještě vytvářejí řadu emisí je technologie krátká. "Normální " motory zde jsou již téměř 200 let, jsou jednoduché, mají tři pohyblivé součástky , účinnost přes 90% a životnost se počítá na miliony km."Normální" motor lze opakovaně a mnohonásobně přetěžovat, spalovací pouze jednou a naposledy.

Dejte se k nám, na nás nikdo nemá. www.elektromobily-os.cz

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr Laierman

Bravo, tleskám autorovi čl.. | 22.9.2014 19:16reagovat
avatar

Bravo, tleskám autorovi článku, který zatím dle mého povědomí jako jediný na scéně automobilové problematiky otevřeně popsal kontraproduktivnost systému stop start.

Neblahé následky vícenásobně opakovaného cyklu startování na pohyblivé části motoru v jejích kluzných spojích potažmo vlastně na celou konstrukci automobilu jsou nadevšechny pochybnosti zřejmé. Nejvíce zarážející na celé věci je vlastně už od jejího prvopočátku ale postoj samotných automobilek, které takový prvek časované sebedestrukce bez reptání přijaly do výroby.

Dané téma je na mnohonásobně delší dialog, a proto jenom podotknu jeden faktor týkající se možností olejových náplní.

Německý olejářský koncern Castrol sice už několik let s úspěchem nabízí svůj produkt nesoucí označení Magnatec, což je olej s popisovanými vlastnostmi ulpívání molekul na kluzných stěnách po zastavení běhu motoru. Nicméně přiznejme si zcela narovinu, že ani tato metoda není spásou v procesu startu a prvních chvílích rozběhu motoru, neboť do momentu natlakování oleje čerpadlem do všech přívodních kanálků dojde k několikerému proběhu, přičemž je tento kluzný film otěrem na sucho nekompromisně odstraněn.

V této souvislosti může někdo namítnout, že v některých armádních útvarech jsou u vybraných vozidel speciálního určení používány oleje opravdu brutálních ulpívacích vlastností například tuším od firmy Militec, se kterým motor dokáže pracovat i několik desítek kilometrů jízdy absolutně bez olejové náplně. Ale pozor na "detaily." Taková spolupráce motoru s olejem a osádkou připomíná tak trochu legendu o Šemíkovi s Horymírem. Motor sice například po průrazu olejové vany nadále plní svou funkci a pomůže tak vytáhnout družstvo z průserové situace, ale za cenu své úplné sebedestrukce. Čímž chci akorát na pozadí nejkatastrofálnějšího scénáře deklarovat omezené možnosti této technologie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený radek

Systém Start - Stop je nej.. | 22.9.2014 19:16reagovat
avatar

Systém Start - Stop je největší kravina poslední doby!!!

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Technika jde dopředu, ale.. | 22.9.2014 19:58reagovat
avatar

Pane Vegr pokud jde o samotné motory, máte pravdu. Ovšem přiznejte si, že elektromobil jako takový pořád ještě postrádá zásobník energie s dostatečnou kapacitou, nízkou hmotností a velikostí (současné baterie to opravdu nejsou) srovnatelný s palivovou nádrží v běžném autě. Stejně tak doplňování této energie. Elektřinu si v případě nouze v láhvi prostě nedonesete.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený goes

Tak jako ja SaS mam a pri.. | 22.9.2014 20:01reagovat
avatar

Tak jako ja SaS mam a pri jizdach po brne dokaze ten pul-litr usetrit, nicmene diky SaS stoji cele auto o nejakych 20tis. vice pro zakaznika. Musim mit v aute dva akumulatory z nichz jeden stoji bezmala 20tis. k tomu silnejsi altik, starter apod.

Takze kdyz bych bral, ze to auto usetri skutecne 0,5 l diky SaS, tak by byla navratnost systemu nejakych 200 000 km - takze kravina.

Jednoduse receno, clovek zaplati 20tis. za energii pri vyroby systemu Start and stop, abych stejnych 20tis. pote usetril.

Nepřihlášený Woody

Ja vidim SaS ne jako uspor.. | 22.9.2014 21:32reagovat
avatar

Ja vidim SaS ne jako usporu ridice, ale predevsim jako cestu, jak ulevit ovzdusi na krizovatkach! Osobne mi v Touaregu rv. 2010 nevadi. Vypinam ho jen pri dlouhe, popojizdeni v kolonach. Ten problem s mazanim, je zajimave, jak velky problem to je z ust pana, ktery hned druhym dechem dodava, ze na to ma ji "lek". Urcite velmi levny ;)

Nepřihlášený Beny9700

Start end stop = kurvítko.. | 22.9.2014 22:45reagovat
avatar

Start end stop = kurvítko :-( , který ve svých autech nemám a jedno má 253 000 km a druhý 208 000 km se spokojenými motory :-)

Nepřihlášený oh.c

Reakce na: Technika jde dopředu, ale.. | 22.9.2014 23:36reagovat
avatar

A i přes tyto vlastnosti jsou v automobilech stále používány zcela nevyhovující spalovací motory. Ach jo, to je logika :-(. To je asi nějaké spiknutí iluminátů, že :-)

P.S. Stop and Go prostě škodí, děkuji za článek. Jinak zlo "systému start-stop" je řešeno vcelku zajímavě třeba tu: "http://www.youtube.com/watch?v=m-rSZKlYMRQ". O tom, že se jedná o super věc zlepšující užitnou hodnotu vozidla svědčí požadavky na její deaktivaci. Výrobci vozidel nereagují a hle řešení se najde. Škoda je, že se jedná o "dodo" řešení hlouposti.

Nepřihlášený lojz

Takhle to dopadá, kd.. | 22.9.2014 23:56reagovat
avatar

Takhle to dopadá, když dobrou věc dostanou do rukou ekosocani. Osobně zastávám názor, že StopandGo je dobrá věc, pokud je použita na správných místech. Správné místo není vesnická křižovatka, kde čekáš z vedlejší 5 sekund než přejede traktor.

Správné místo je složitá křižovatka ve městě, která by měla být osazena semafory s odpočtem červené, kde se čeká delší dobu a kde je i krátkodobé vypnutí motoru přínos. Zde by i mírný nárůst startů a pokles hluku měl být rozumným ústupkem pro čistší vzduch v ulicích.

Z téhož důvodu jsem i pro rozumné zvýhodňování hybridů a el.aut. Ne kvůli spotřebě. Ale kvůli možnosti pohybovat se po městě na elektřinu. Vše je o tom, jak danou věc uchopíme.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ernie

Reakce na: Technika jde dopředu, ale.. | 23.9.2014 06:21reagovat
avatar

pozor SPAM!

Nepřihlášený Jaromír Vegr

Reakce na: Pane Vegr pokud jde o samo.. | 23.9.2014 07:10reagovat
avatar

Pane FIDO,

kdybych nevěděl o čem píši, nedělal bych to.

Mottem našeho sdružení je, že "ukazujeme, jak to jde.."

Osobně jsem za poslední dva roky jezdil s P106, který ujede na jedno nabití přes 500 km a najezdil 75000 km. Mohli jste jej vidět nyní na Václaváku, v pátek jedeme na Rallye do Německa-viz www.elektromobily-os.cz A když něco podobného může mít kde kdo, třeba i já, proč by to nemohli postavit a vyrobit u BMW či jinde. TESLA to vyrábí seriově již také několik let a u Mercedesu se ani nezačervenají.

U nás se ale mezi čistou mobilitu řadí bezdůvodně CNG, které jezdí na neobnovitelnou energii a emise v dnešní době jsou v praxi zcela srovnatelné s benzinovými vozy. Stále těží ze situace, která byla před 30ti lety . Dnes, kdy se složitě řídí kde co, je to jiné-tedy stejné. Proč si to benziňáci nechají libit, nevím.

Nepřihlášený vegr@elektromobily-os.cz

Reakce na: Pane Vegr pokud jde o samo.. | 23.9.2014 07:18reagovat
avatar

Ještě jsem zapoměl, že dnešní baterie a tedy i ty, které používám já -LiFEPo systém lze nabít bez problémů za půl hodiny, ale elektromobily se mohou nabíjet i pomalu, třeba v době kdy nejezdí a to je většinou přes 22 hodin denně.Zásuvky jsou přeci skoro všade a nemusím si nosit elektřinu ve flašce. Na to je třeba akumulátor a i z něj lze přes měnič , v případě, že auto řídí úplný blb co nevidí a neslyší, že energie dochází, a z něj lze v případě nouze také auto dobít. Koukněte se kolem sebe kolik uvidíte zásuvek a kolik pistolí s benzínem. Jde jen o to chtít.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zlepšovák

Reakce na: Ještě jsem zapoměl, že dne.. | 23.9.2014 09:19reagovat
avatar

Že by ta elektřina v zásuvce nebyla většinou vyráběna z fosilních paliv pomocí spalovacího či štěpného procesu? Že bychom konečně přešli ze spalovacích či jaderných elektráren na elektrické elektrárny, které by namísto parních turbín vyráběly elektřinu pomocí elekromotorů či dokonce elektrických turbín? ;-)

Nepřihlášený Nikoloki

Lojzi: uvedený problém se.. | 23.9.2014 09:19reagovat
avatar

Lojzi: uvedený problém se zřejmě týká i hybridů (bohužel :-( - sám mám toyotí hybrid …)

Nepřihlášený

Postavit by to mohli, ale.. | 23.9.2014 09:22reagovat
avatar

Postavit by to mohli, ale nikdo to nechce kupovat.

Já osobně bych třeba v P106 nechtěl jezdit ani v benzínu, protože je to na dnešní dobu mimořádně nebezpečné vozítko. Doložené baterkama to musí být vyloženě pojízdná rakvička. Každý má zkrátka priority jinde a bláznů jako jste Vy je pro trh málo.

Obnovitelná energie je nonsens, případně nezaplatitelná technologie. Žije jen díky parazitování na fosilních zdrojích. O elektrotrakci se lze bavit až po masivním nasazení jaderných zdrojů, což se v Evropě neděje. Blábolíte o ekologii a jezdíte na uhlí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arnošt

Reakce na: Technika jde dopředu, ale.. | 23.9.2014 10:01reagovat
avatar

A leletřína roste na stromech. Pokud ne, pak je celková účinnost (těžba-doprava-výroba-distribuce) 15 - 20%. Na solár, nebo vítr nemýme dost velkou republiku - 4 000 000 aut něco spotřebují.

Nepřihlášený d1.8t

Nanodrive oleje pro běžné.. | 23.9.2014 10:06reagovat
avatar

Nanodrive oleje pro běžné použití firmy MillersOils jsou na trhu už cca dva roky. Běžně v ČR distribuci.

Nepřihlášený M!

Reakce na: Ještě jsem zapoměl, že dne.. | 23.9.2014 11:00reagovat
avatar

Pane Vegr, elektromobily jsou moc pěkné, alekde se ta elektřina vyrábí? v elektrárnách které spalují z většiny fosilní paliva - plyn, uhlí uran apod.) Podíl obnovitelných zdrojů je na výrobě elektřiny cca 10%.

V podstatě jezdíte na uhlí a jádro. Tak nevyčítejte ostatním pálení fosilních paliv, jste na tom totiž stejně.

Plus kolik temelínů apod. by se muselo dostavět kdyby všichni přešli na elektromobily?

Zkrátka zatím jsou elektromobily slepá cesta.

Nepřihlášený Jaromír Vegr

Reakce na: Postavit by to mohli, ale.. | 23.9.2014 11:16reagovat
avatar

Nejsem na tom stejně, je to jen o reálných číslech a správných počtech. Ani benzin neteče sám z kohoutku. ,Já si vyrábím elektřinu na vlastní střeše. Účinnost přeměny ze Slunce je sice srovnatelná s účinností spalovacích motorů, ale dopadá na naší planetu stabilně a zcela zdarma a ještě nějakou dobu bude.

Máme dnes tolik obnovitelných zdrojů, které elektromobily mohou stabilizovat, že by postačily zásobovat všechna současná, u nás registrovaná, vozidla. Přesněji by veškerá doprava, nahražena elektřinou spotřebovala cca 15% u nás vyrobené elektřiny .Takže žádný Temelín navíc, ale ohromné množství ušetřené ropy. Přijďte si podiskutovat k nám. www.elektromobily-os.cz

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený goes

a ten solarni panel vznikl.. | 23.9.2014 11:27reagovat
avatar

a ten solarni panel vznikl mavnutim proudtku, nebo na nej byly taky spotrebovany energie? A mohu se zeptat jak velkou mate elektrarnu na strese? V noci vam to auto nabiji prosim jak? Predpokladam, ze s autem vetsinou jezdite pres den a dorazite treba vecer a rano zase pryc.

Takze ano, propagujete tu elektromobily uz dost dlouho, ale povetsinou jsou to jen fantas magorie, pripadne veci, ktere v nejakem jednom pripade mohou byt relativne funkcni, ale pokud by na ten vas oslavny elektromobil presla tretina majitelu aut, tak bychom museli bud pokryt republiku panely, nebo vystavet nove elektrarny, nvoe rozvodne site apod. ale ten hrejivy pocit, jak je to eko musi byt uzasny.

vana

A doporučil byste pane Veg.. | 23.9.2014 11:54reagovat
avatar

A doporučil byste pane Vegr kde má nabíjet ta nepatrná menšina národa která bydlí v panelácích ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Právě odjíždím na kratší s.. | 23.9.2014 12:48reagovat
avatar

Právě odjíždím na kratší služební cestu, cca 70km tam a zpět. Na můj virtuální sluneční kolektor už pomalu týden nezasvítilo, venku mlha, déšť. Virtuální aku mám prázdné.

Takže práci odložíme až zasvítí? A firma zatím pošle zaměstnance na nucenou dovolenou, když kvůli mně nebude moci vyrábět?

Sluneční elektrárna zabírá stejně prostoru jako jaderná elektrárna po výbuchu, porovnáme li výrobu na km2. Ekvivalent Temelína je kruh o průměru 20-30km porytý jen a jen panely+ chodníčky mezi stříkané 2x ročně totálním herbicidem, aby si příroda taky užila. Totálně mrtvá krajiina. Jaderná havárie je proti tomu nic.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jaromír Vegr

Reakce na: Právě odjíždím na kratší s.. | 23.9.2014 14:06reagovat
avatar

Alternativní zdroje jsou sice všechny poháněné Sluncem, ale i nepřímo. Když nesvítí přímo, je vítr nebo teče voda. Tyto zdroje se krásně doplňují a elektromobily je mohou vyrovnávat. Kdo chce pochopit pochopí. Já to nedělám pro eko, ale přijde mi to racionální využití energie.

FV panely mohou být na střechách, nebo na místech vhodnějších, než vybrali poradci boháčům či mocným.

Ti to pak pouze posvětili.Zkuste si spočítat, jak malá plocha by stačila . Stačí trochu přemýšlet, myslet pozitivně a neschazovat vše ze stolu.

Víte, ono je to docela únavné jaxe říká HPS.

Řešil někdo na co jede Vaše lednička či jné krabice?

Pane Váňo, pro Vás to platí také. Zkuste vymyslet nějaké řešení třeba Vy a nenechávejte to na ostatních, nebo snad Nečasovi a jemu podobným

Já ukazuji že a jak to jde.

Dnešní panely, zejména mikromorfní jsou již tak jednoduché a laciné, že se zaplatí za několik měsíců. Nic nevznikne mávnutím proutku, vše se musí vymyslet, vyrobit, prodat, nainstalovat, povolit, ale kritikařením nevzniklo ještě nic. Této diskuzi jsem již věnoval dost- howgh. náčelník

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený goes

ja bych chtel byt taky nek.. | 23.9.2014 14:27reagovat
avatar

ja bych chtel byt taky nekdy takovy fanaticky, alespon v necem, at to stoji, co to stoji.

vana

Reakce na: Alternativní zdroje jsou s.. | 23.9.2014 14:56reagovat
avatar

Pane Vegr, myslel jsem že Vám nebude zodpovězení mého dotazu činit žádné problémy, když víte že to všechno jde. Docela jste mě teď překvapil, bohužel ale v tom špatném smyslu

Nepřihlášený Jaromír Vegr

Pane Váňo, já nemám už čas.. | 23.9.2014 15:26reagovat
avatar

Pane Váňo, já nemám už čas tady HPS a tak jen krátce: kdo si nemůže proud vyrobit, tak si ho prostě koupí. Ale pořád je to o účinnosti a jednoduchosti motorů a techniky. Je jestě jednodušší vyrobit elektromotor, 4x méně energie a konec konců i baterie. Vyrobit baterii pro elektromobil je stejně složité, spíše jednodušší, než vyrobit olověnou baterii, která má ekologickou stopu větší, než 2 metráky liFePO. Už nemám čas, musím dělat také něco pro sebe.

Nepřihlášený Jiricek

Reakce na: A doporučil byste pane Veg.. | 23.9.2014 15:31reagovat
avatar

Přece si hodíme prodlužku z okna. :-)

Nepřihlášený Roman1

Systém START / STOP může b.. | 23.9.2014 16:34reagovat
avatar

Systém START / STOP může být i nebezpečný. Mluvím z vlastní zkušenosti. Mám auto vybavené touto kravinou a stalo se mě následující - zastavil jsem u supermarketu na parkovišti, motor sám zhasnul, manželka šla nakoupit. Já čekal v autě. Jsem zvyklý parkovat se zařazeným kvaltem, nikoli se zataženou ručkou. Zmáčkl jsem tedy spojku, zařadil rychlost, motor naskočil (čehož jsem si vůbec nevšiml, auto je tiché), pustil spojku. Následoval půlmetrový skok vpřed a já byl skoro v šoku. Naštěstí bylo přede mnou volné místo, takže se nic. nestalo. Dnes mám již systém zásahem do software trvale deaktivovaný a jsem naprosto spokojen.

vana

Pane Vegr, když chcete sro.. | 23.9.2014 19:42reagovat
avatar

Pane Vegr, když chcete srovnávat účinnost, určitě víte že elektřina není primární zdroj energie ale slouží v podstatě k jejímu přenosu. Takže s jakou účinností se tato elektřina vyrábí ?, Klidně srovnejte tepelné elektrárny, jaderné (které jsou v podstatě taky tepelné), fotopanely i hydro.a to včetně přenosu od výroby k zásuvce. Zjistíte že spalovací motor na tom vůbec není špatně.

Samozřejmě co se týká složitosti tak souhlas, elektromotory v autech jsou fajn a to zejména tam kde není problém s napájením - tj. např. pohon stěračů, ventilátory, spouštění oken, seřizování sedadel apod.

Pro samotný pohon auta ale bohužel vyhovující napájení elektromotoru ještě zdaleka není k dispozici

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Ještě jsem zapoměl, že dne.. | 23.9.2014 20:59reagovat
avatar

Ano teď jste nakousl ten pravý problém. Pistolí s benzínem kolem sebe vidím všude plno ale zásuvku nikde žádnou. Ano v celém městě skutečně existují celé 2 nabíjecí stanice disponující 4 nabíjecími místy dohromady. Nezdá se vám to ale málo ve srovnání s počtem klasických benzínek, které jsou na každém rohu? Zkuste se oprostit od faktu, že vy konkrétně můžete nabíjet na vlastním dvorku. naprostá většina lidí ve městech doma nabíjet nemůže. Pak je ale i ta půlhodina na jedno nabití moc. Klasické tankování nezabere víc než 2 minuty. Když přijedete k nabíjecí stanici jako třetí, musíte si počkat nejdřív onu půlhodinu než se nabije některé z aut, které přijelo před vámi a pak ještě půlhodinu na nabití svého auta.

Nepřihlášený lojz

Kecy Fido, u paneláku je s.. | 23.9.2014 22:05reagovat
avatar

Kecy Fido, u paneláku je stejně jednoduché vyvézt zásuvku jako u rodinného domku. Vše je jen o domluvě v baráku a samozřejmě nějaké peníze a vyřizování to stojí.

Problém je ale nedostatek parkovacích míst, neboť lidé potřebují parkovat a už teď jsou nasraní, když se jedno místo vyčlení pro invalidy. Takže problém hledat v tom, proč se peníze valí do cyklostezek a placení profihokejek, místo do dopravní infrastruktury, podzemních stání atd.

Nepřihlášený Bismarck

Reakce na: Takhle to dopadá, kd.. | 24.9.2014 11:55reagovat
avatar

Podla mna idealnym riesenim su prave hybridy. A prave kvôli prestojom na krizovatkach. Hybrid, ktory zvladne cca 10-20km jazdy po meste, by bol ideal, aby sa mohlo elektro casti vyuzit prave pri rozbiehani a nasledne uz prevezme stafetu spalovaci motor. Ale samotny S+S system je podla mna hlupost. Ked zvazim cely system, jeho vahu a cenu a ake su jeho "vyhody", je to hlupost roka! Tak ako maju byt po novom vsetky auta povinne vybavene snimacmi tlaku v pneu... To ktore h.o.v.a.d.o vymyslelo???

Nepřihlášený Driver

Bohužel není vše tak prost.. | 24.9.2014 12:40reagovat
avatar

Bohužel není vše tak prosté, jak to uvádí článek. Ten je koncipován tak,že motory startováním a zhasínáním motoru zničíte. Není to tak striktní pravdou. Tady někdo lže nebo neví o čem píše. 1) olejový film po zastavení motoru na místě zůstává a nenastává automaticky vyšší tření. 2) některé motory mají elektrické čerpadlo oleje a mažou dříve než startují 3) Start+Stop existuje v více generacích a v mnoha provedeních a dnešní provedení je v podstatě v takovém stádiu, že nelze hovořit o nějaké vyšší amortizaci v důsledku samotného start+stopu. Ten totiž má tolik pravidel, že pokud není ideální situace, tak nezasahuje a motor běží i když vozidlo stojí. 4) Mnohem více amortizují motory řidiči v důsledku režimu vysoké zátěže chladného motoru. 5) Shrnutí: Ano, ideální to není ale je to nařízeno a musí se touto cestou postupovat. deaktivace je také možná v autorizovaném servisu a jestli chcete diskutovat, tak o kvalitě paliva nebo olejů, start+stop je na tom podobně jako turbo nebo katalyzátor, nenávidí ho jen Ti,co o tom houby ví a nebuďme najivní, motor dnes nelze stavět jako před 50ti lety, doba je jinde, a jediné řešení je zrušení limitů CO2, jinak je diskuse bezpředmětná.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Driver

Ještě jeden pohled. Odpůrc.. | 24.9.2014 12:54reagovat
avatar

Ještě jeden pohled. Odpůrci start stopu argumentují tím,že provedou testy a ukazují amortizaci na vybraných motorech. Lze však nabídnout jiné reálné testy z skutečného provozu a amortizace na motorech s najetými 200.000km je neměřitelná, protože součástky stále splňují výrobní tolerance, jaké je třeba dodržet při výrobě nových motorů. Je neuvěřitelné, jak kvalitní jsou dnešní kliky, vačky atd. Takže kde je pravda, ano je to tak, že viníkem není samotný start stop, ale další faktory,které v kombinaci se start stop umocní ale nezapřičiňují poruchy! Olej je alfou omegou a vzhledem k tomu, že například jeden z nejvýznamnějších koncernů v EU přešel zpět z Shell na Castrol, a Castrol je v CZ prodáván i pančovaný, tedy falešný tak je logické, že kdo si to neohlídá a nemá kvalitní oleje, ten motor ničí. Více najdete když do vyhledávače napíšete třeba "padělaný Castrol"

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bismarck

Reakce na: Ještě jeden pohled. Odpůrc.. | 24.9.2014 13:55reagovat
avatar

Trosku si dovolim nesuhlasit. Problémom je cely system od baterie az po samotny starter. Dimenzovane to musi byt tak, aby to zvladlo niekolkonasobne startovanie za relativne kratku dobu (jazda mestom, v kolone, ...). Ja ked cakam napr. pri zeleznicnom prejazde a vidim, ze budem chvilu stat, vypnem motor a nepotrebujem na to S+S system. Otocit klucikom este zvladnem :-) Dalsia vec je, ked ma niekto turbo, ide mu po krku a na najblizsej krizovatke mu nedochladi turbo lebo S+S... a moze menit turbo... Myslim si, ze niektore systemy by sa nemali direktivne prikazovat. Kto chce, nech si ho da, kto ho nechce, dostane auto bez. A tak by to malo byt.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Dochlazování turba ve měst.. | 24.9.2014 15:15reagovat
avatar

Dochlazování turba ve městě je blbost, ledaže by řidič byl totální magor. Pak je ovšem zničení motoru žádoucí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bob

Reakce na: Nejsem na tom stejně, je t.. | 25.9.2014 11:29reagovat
avatar

Hele, Jaromíre,

tu elektřinu z panelů ve střeše rovnou spotřebováváš nebo jí nejdříve prodáš ČEZu za 11,- a hned jí zase koupíš zpět za 2,- Kč???

Nepřihlášený Marty

Bob na to káp :D | 25.9.2014 13:05reagovat
avatar

Bob na to káp :D

Nepřihlášený Ten z paneláku

Reakce na: A doporučil byste pane Veg.. | 25.9.2014 19:19reagovat
avatar

Pokud už nebude místo v kočárkárně , tak si fikneš prodlužku z okna a doma si ji strčíš v umakartovým jádře do zásuvky PRAČKA, ta jediná má jistič 15A. :)

Nepřihlášený bohužel ne příbuzný někoho z ČEZu

Reakce na: A doporučil byste pane Veg.. | 25.9.2014 19:30reagovat
avatar

Tak pokud Vám dá někdo elektromobil jako sponzorský dar a Vy s ním jen jezdíte + máte doma sazbu pro přímotop, nebo tepelné čerpadlo, tak prosím.

Pokud platíte za elektřinu v garáži 7Kč/1kW, máte 6A jistič dle EON předpisů a za každou 1A si doplatíte tisícovku, máte koupit např. Peiugeot iOn za 592 800 Kč bez DPH ( a to je auto menší jak rakvička Peu 106 ), vyjde Vás na kilometr levněji kterýkoliv v bazaru zítra koupený DIESEL 1,9 TDi s STK na 2 roky.. Omlouvám se všem elektromobilistům, ale v této společnosti jste nepodpoření a zůstáváte snílci. Auta na elektrinu a vodík zde už byly, bohužel z nich netečou prachy do státní kasy , takže NIC....

Nepřihlášený Jipocar

Zmiňované motorové oleje s.. | 26.9.2014 00:58reagovat
avatar

Zmiňované motorové oleje s nanočásticemi od britských Millers Oils jsou již pro civilní použití běžně dostupné (říkají tomu Nanodrive Energy Efficient) a zdá se, že to vážně funguje, celou řadu stále rozvíjejí a přidávají další motorové a převodové oleje s nanočásticemi.

Zobrazit reakce..

vana

Reakce na: Zmiňované motorové oleje s.. | 26.9.2014 07:14reagovat
avatar

Jipocar: ty jsi dovozce ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ondra S.

Z podstaty článku tomu roz.. | 26.9.2014 17:57reagovat
avatar

Z podstaty článku tomu rozumím tak, že systém start-stop je vhodný pouze pro motory na valivých ložiskách, což jsou zpravidla motocykly, nebo motory, které mají navíc olejové čerpadlo, každopádně to ale neřeší vyšší zátěž pro startér a baterii, které tak dříve odejdou a snižují výslednou úsporu. Každopádně nechápu, proč je tento systém tak obtížně deaktivovatelný a musíte do servisu.

Co se týče elektromobilů, tak z mého pohledu to není tak úplně špatný nápad, pokud se bude produkovat elektřina z jádra, vody, větru, slunce.

Jednoduchost elektroauta a nižšší potřeba servisu je evidentní, ale zatím je to ještě nedotažené. Jediné použitelné auto je zatím tesla S a ta je pekelně drahá. Pro přestavby běžných vozidel na uhlovodíková paliva je problém, že baterie jsou děsně předražené (stojí víc, jak 2000kč/kWh kapacity). Když si tak chcete poskládat baterii, která vám zajistí dojezd podle vašich přestav tak je dražšší, než nové auto na fosilní palivo. K tomu všemu je pěkně těžká, takže musíte dělat úpravy podvozku pro zvýšení nosnosti a máte problém s homologací, takže pak musíte byrokraty nějak ošidit. Netvrdím, že bych to nechtěl, ale problém jsou ceny elektromobilů i přestaveb. Nábíjel bych si ho v garáži ze zásuvky 230V, ale ideální by bylo, kdybych do střechy vestavěl cívku a mohl indukčně nabíjet i třeba i pod dráty vysokého napětí, nebo u rozvaděčů.

Přestavba i malého klasického auta je zatím pro normálního uživatele strašně drahá! Já bych si třeba přál elektrický citroen XM s hydraulickým podvozkem, elektromotorem přes 120kW a baterkou více jak 60kWh a to mi nikdo neudělá a když, chtěl by zato více, jak za novou C5 v nejvyšší výbavě a to se fakt nedá zaplatit bez vysoce nadstandardních příjmů. Ten kdo ty příjmy má, tak si ze snobsko-reprezentativních důvodů raději koupí nový vůz na fosilní paliva, než by dělal takovouto drahou přestavbu s nezaručeným výsledkem a bez záruky i když by to potom byl unikát a naprostý originál, jediný na světě. Po tomhle ale asi lidi už netouží?..

Nepřihlášený majk

Reakce na: Technika jde dopředu, ale.. | 26.9.2014 21:53reagovat
avatar

a těžké kovy do baterií bereš kde? v přírodě! díky těžbě jsou znvčené tvsíce hektarů lesů a řek podívej se jak se těžba kovů do baterií dělá stoupo, navíc...za kolik bys jel s autem kdyby bylo o cca 240 kg lehčí? jo a tu elektřinu do tvé elektropopelnice není třeba vyrábět v tepelné elektrárně ? omezenče

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MB

Reakce na: Bohužel není vše tak prost.. | 28.9.2014 13:39reagovat
avatar

Nemám přehled, jaká ložiska se přesně u aut používají. Každopádně pokud tam ten olej není pod tlakem od čerpadla, jak jste zmínil v bodě 2, tedy když se jedná o dynamicky mazané ložisko, tak tam ten film nezůstane. Prostě si ta hřídel vlastní možností na tu objímku sedne a film se obnoví až po dosažení nějakých otáček hřídele.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bismarck

Reakce na: Dochlazování turba ve měst.. | 29.9.2014 10:58reagovat
avatar

Nuz vacsinou tych magorov najdes medzi mladymi, co poznaju jediny pedal a to plynovy... tym budes zbytocne vysvetlovat o dochladeni turba... :-D

Nepřihlášený kondor

Reakce na: Jipocar: ty jsi dovozce ? | 18.10.2014 19:05reagovat
avatar

Prečo by mal byť hneď dovozcom zmienených olejov??? Paranoja?

Nepřihlášený pepa

Reakce na: a těžké kovy do baterií be.. | 20.10.2014 14:36reagovat
avatar

a kolik energie a přírodních zdrojů spotřebuješ na toto (nic z toho vetsina elektroaut nepotřebuje)

- výroba případně výměna převodovky, diferenciálu, turba, katalyzátoru, filtru pevných částic, olověného akumulátoru a dalších dílů spalovacího motoru

- pravidelná výměna provozních kapalin jako jsou olej do motoru/převodovky

takže si to všechno spočti a pak mudruj

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pepa

Reakce na: a kolik energie a přírodníc.. | 20.10.2014 14:38reagovat
avatar

Taky jsem zapomněl na filtry paliva, vzduchu apod...

Nepřihlášený Posraldescu

Passat B7 TDI r.v. 2011, p.. | 10.10.2015 22:22reagovat
avatar

Passat B7 TDI r.v. 2011, první majitel se stále zapnutým SaS, najeto 230000 km a motor přede jako kotě. Vše původní vč. baterie a turba.

vana

Passat B5 TDI r.v. 2002, p.. | 11.10.2015 07:23reagovat
avatar

Passat B5 TDI r.v. 2002, první majitel, bez SaS, najeto 190000 km a motor přede jako kotě. Vše původní vč. baterie a turba.

Nepřihlášený Diamant

Reakce na: Nemám přehled, jaká ložisk.. | 7.1.2016 14:09reagovat
avatar

Tak s tým nesúhlasím. Renovujem autá a robím si aj motory. Napriek tomu, že motor sa nehýbal už ROKY, olejový film v starých ojničných alebo hlavných ložiskách stále zostáva! Takže nejakých 20-30 sekúnd nie je nič. Okrem toho mám aj vozidlá s klasickým ručičkovým tlakomerom oleja a verte, že po vypnutí motora tlak oleja postupne klesá nejakých 10 s. Takže to nie je tak, že v momente vypnutia motora olej odvšadiaľ ako mávnutím čarovného prútika zmizne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Diamant

Reakce na: Trosku si dovolim nesuhlas.. | 7.1.2016 14:15reagovat
avatar

"Dalsia vec je, ked ma niekto turbo, ide mu po krku a na najblizsej krizovatke mu nedochladi turbo lebo S+S... a moze menit turbo..."

Ja mám v obyčajnej Fabii RS od výroby elektrické čerpadlo na dochladenie turba. A Start/Stop systém nemám. Tak nevidím problém, aby také čerpadlo mali aj vozidlá so S/S. Okrem toho nevidím problém ani v softwarovom ošetrení. Proste ak je prehriate turbo, tak sa motor nevypne. Aké jednoduché.

Nepřihlášený Diamant

Výmena oleja v prevodovke.. | 7.1.2016 14:44reagovat
avatar

Výmena oleja v prevodovke prebieha zvyčajne každých 120.000 km. Po prepočte na 1 km je to zanedbateľná položka. Motor sa za normálnej prevádzky nezvykne vymieňať, vydrží toľko, čo auto samotné. Pri nešetrnom zachádzaní je to samozrejme inak.

Ale akumulátory elektromobilu starnú a strácajú kapacitu. Neodvratne. A ich výmena môže stáť až do 50% z ceny auta.

Preto si myslím, že jediným rozumným riešením je nateraz rozširovanie plug-in hybridov. Tie dokážu rýchlo natankovať klasické palivo (to sa dá dnes už produkovať aj synteticky, teda nie z ropy). Problém obmedzeného dojazdu a dlhého dobíjania tu odpadá. Ale plug-in hybrid zároveň dáva možnosť majiteľovi auto nabíjať z elektrickej siete, ak na to má možnosti. Týmto sa môže pozvoľna rozširovať sieť dobíjacích staníc. Takéto auto sa dá elegantne používať ako v meste na dochádzanie za nákupmi či do práce čisto na elektrinu, ale nevylučuje sa ani jazda na dovolenku či na služobnú cestu. Zároveň takýto hybrid umožňuje energiu pri brzdení hoci so stratami, ale premieňať na využiteľnú formu energie. A práve v tej rekuperácii pri brzdení vidím veľký prínos.

V prípade, že sa časom objaví nejaký nový spôsob ukladania energie, prípadne sa dorieši systém palivových článkov, nebude problém ich nasadiť do praxe a postupne znižovať spotrebu fosílnych palív.

Ideálne by bolo niečo postupné, žiadny skok. Napríklad v štýle začať spaľovať vodík v konvenčných motoroch. Postupne by sa rozširovala infraštruktúra čerpacích staníc a s tým by sa postupne mohlo rozširovať aj percento vozidiel čisto na vodík (spaľovanie, palivový článok).

Nepřihlášený MB

Reakce na: Tak s tým nesúhlasím. Reno.. | 7.1.2016 14:45reagovat
avatar

Samozřejmě, že součást zůstane mastná. Ale to samozřejmě nestačí. Dynamicky mazané kluzné ložiska zkrátka ze začátku trochu drhne, než se roztočí, protože čep vlastní hmotností spočívá na objímce.

Nepřihlášený Patrik Říha

Reakce na: Ještě jsem zapoměl, že dne.. | 7.1.2016 20:03reagovat
avatar

Kolik stojí taková baterie na kterou mé auto ujede oněch 500km? Jakou má životnost? Pokud ji budu nehorázným proudem nabíjet za tu půlhodinku, kolikrát to vydrží? Topí to auto v zimě? Netuším kolik přesně, možná kecám, ale troufám si tvrdit že více než 1/3 populace v republice bydlí v paneláku. Zásuvky jsou skutešně všude, ale pouze tam, kde se pohybují lidé, nikoli auta. Na sídlíštích , u cest, parkovištích, nadzemních a podzemních garážích teda zásuvky na každém rohu opravdu nejsou.

Nepřihlášený

Reakce na: Technika jde dopředu, ale.. | 8.1.2016 08:20reagovat
avatar

Automobily s "normálními" motory mají bohužel proti automobilům se spalovacími motory dvě vážné neodstranitelné vady - krátký dojezd a dlouhou dobu nabíjení. O desítkách dalších je možno vést dlouhé diskuse, ty jsou částečně odstranitelné, ovšem za cenu vysokých nákladů.

Nepřihlášený Villi Polačik

Ja sa len divím kto takú d.. | 19.1.2016 11:29reagovat
avatar

Ja sa len divím kto takú debilitu navrhol, škoda rečí!!!

Nepřihlášený jeremiah

olej neni voda, pokud se n.. | 19.1.2016 11:55reagovat
avatar

olej neni voda, pokud se na krizovatce zastavi na minutu, tak olej se v mezere mezi hrideli a salkem kapilarnima silama udrzi... takze bych z toho az tak velkej strach nemel

Nepřihlášený Martin

Systém Start stop je podle.. | 20.1.2016 22:15reagovat
avatar

Systém Start stop je podle článku nesmysl pro pohyblivé části motoru. To chápu, že to určitě bude problém. Co by mě , ale zajímalo jak se k tomuto systému tváří autobaterie. Když nastartuji tak v ní ubude tolik "šťávy", že musím ujet 50 km aby se dobila na původní hodnotu. Ve městě to asi možné nebude. Z toho mi vyplývá, že baterie z častého statování bude velice smutná a nejpozději po roku se odporoučí do křemíkového nebe.

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Nejsem na tom stejně, je t.. | 22.1.2016 10:29reagovat
avatar

A co ekologická stopa při výrobě těch panelů? :D

Nepřihlášený JiriBBB

Reakce na: Technika jde dopředu, ale.. | 23.1.2016 15:33reagovat
avatar

Pokud se podaří vyrobit baterie, o kterých se v současnosti mluví, tj. s několikanásobnou kapacitou, při několikanásobně nižší ceně, myslím, že spalovacím motorům odzvoní. Kdyby touto technologií, která ještě není k dostání, vybavili současnou Teslu S, měla by při srovnatelné ceně a velikosti baterií asi 10x větší dojezd. Tj. cca 4-5 tisíc km. Kdo by pak chtěl jezdit k benzince? Já bych si třeba hned koupil nějakou levnější alternativu s dojezdem třeba 1000 km :). Bohužel Tesla S je pro mne příliš drahá. Snad to změní nová Tesla 3 a konečně tu bude nové auto, které bych byl ochoten si koupit :).

Myslím, že když budou elektromobily, budou i nabíjecí stanice.

Nepřihlášený Karel

Málokdo ví, že existuje te.. | 24.1.2016 09:37reagovat
avatar

Málokdo ví, že existuje technologie již několik desítek let, která dokáže vyřešit nejen takovýto problém opětovných startů a dlouhodobou ochranu třecích částí kov-kov. Jde o netradiční doplněk do oleje - Metal Conditioner - AEROTEC - 100% syntetická tekutina, která neobsahuje žádná pevná tělesa, jako např. přísady na bázi teflonu, čili PTFE, kuličky mědi nebo molekuly olova, keramiky apod. Tento Metal Conditioner se molekulárně váže s chráněnou třecí plochou kde vytváří na všech rotačních a třecích stěnách mikromolekulární ochrannou vrstvu. Promíchaný s olejem vytváří trvalou a odolnou mikromolekulární mazací vrstvu s vysokou pevností a kluzností odolávající vysoké teplotě a značnému mechanickému zatížení, zabraňuje suchému tření (studenému startu). Motory a další mechanismy ošetřené tímto produktem mají dokonalou ochranu proti jakémukoliv zadření a neúměrnému opotřebení. Pro zájemce: www.petrolecology.cz kde v kategorii video lze shlédnout účinky.

Přinášíme mnoho úspor pro koncové spotřebitele.

Nepřihlášený Milan

Moje osobné dvojročné skús.. | 25.1.2016 10:50reagovat
avatar

Moje osobné dvojročné skúsenosti so systémom štart - stop z hľadiska používania (nie životnosti, to nechávam pre tých, ktorí napríklad najazdia veľmi veľa km). Leto - zapnutá automatická klíma dáva len málo priestoru vypnúť po zastavení motor, podobne kúrenie v zime. Obdobia jar - jeseň je vypnutie motora po zastavení auta takmer vždy. Má to opodstatnenie na veľkej križovatke, kde auto stojí dlhšie a viem to odhadnúť, že to státie bude dlhšie. Samozrejme jazda v kolóne - vypnúť systém. A to je všetko. Neverím ale v žiadnom prípade tým počtom štartov. Geniálne oproti dajme tomu našej služobnej oktávke je, že po zhasnutí motora stačí stlačiť spojku a hotovka - naštartované v zlomku sekundy, to v oktávke treba kľúčik vyvrátiť dvakrát.

Nepřihlášený Boris

Mám Suzuki Vitaru,ako našt.. | 28.1.2016 07:27reagovat
avatar

Mám Suzuki Vitaru,ako naštartujem motor hneď vypínam štart-stop.A ešte jedna blbosť merače tlaku v pneumatikách.

Nepřihlášený Maros

Reakce na: Technika jde dopředu, ale.. | 28.1.2016 14:02reagovat
avatar

Carnotov cyklus pojednava o termodynamickej premene, nie o spalovani fosilnych paliv. Okrem toho jadrove elektrarne vyuzivaju carnotov cyklus a ich ucinnost je na urovni cca 40%. Miesate hrusky s jablkami :)

Nepřihlášený pablo

Nechápem čo tu riešite. Je.. | 28.1.2016 14:22reagovat
avatar

Nechápem čo tu riešite. Jestli ten systém vydrží 5 rokov, tak je všetko OK. Alebo poznáte automobily so zárukou 10-20 rokov? Takisto kedysi boli na klboch aut maznice. Ked si tam raz za rok natlačil trochu vazeliny, tak klby vydržali desaťročia a obyčajne prežili celé auto. Dnes klby maznice nemajú. Ked sa roztrhne prachovka, tak vazelina vyschne a dostane sa tam prach a voda, klb zhrdzavie a za chvilu ide do prdele. Dnešné klby vydržia tak maximálne 5-10 rokov. A tiež to nikoho nesere. Ked sa ti rozsypu, musiš ich dať vymeniť. Zaplatiť za klby, za prácu a plus aj nová geometria. Radšej sa ľudia pýtajte, prečo sú záručné doby na autá len 5 rokov. Potom to samozrejme výrobcvia všetko dimenzujú tak, aby to len tých 5 rokov vydržalo. Keby auta vydržali 20 rokov, tak by skrachoval priemysel. Volá sa to plánované zastarávanie a západné korporácie na tom docela intenzívne pracujú a venujú nemalé prostriedky na vývoj tohto odvetvia. Prečo? Lebo sú v zväzoch a spolkoch, kde sa tak majitelia výrobných značiek dohodli. Predsa im nejaký aktivista, ktorý by chcel robiť kvalitné doživotné auta nebude kaziť kšeft.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rudolf

Reakce na: Nechápem čo tu riešite. Je.. | 29.1.2016 12:25reagovat
avatar

Konecne ten najspravnejsi postreh.Gratulujem a uplne sa s tym stotoznujem a to nie len v automobilovom priemysle.

Nepřihlášený Sani

Priznám sa že nečítal som.. | 30.1.2016 09:11reagovat
avatar

Priznám sa že nečítal som všetky príspevky, ale ako automechanik by som ešte upozornil na opotrebovanie batérie, štartra a venca zotrvačníka. Konkrétne pri výmene venca (nedá sa opraviť) je potrebné demontovať celý agregát von a tieto a to všetko do kopy (veniec,štartér a batéria) stoji tiež nemalé peniaze. Niekoľko príspevkoch je o elektromobiloch. Noo ... pokiaľ neprejde auto na jedno nabitie tisíc kilometrov niet o čom debatovať ... proste v dojazde sa nevyrovná bežným autám. Čas a komfort je dnes ,ako nikdy do teraz, na prvom mieste a stát pri nabíjačke dva, tri či viac hodín je v dnešnej dobe nemysliteľné. Áno súhlasim aby sa prevádzkovali tieto auta v meste na krátke trate, ale na druhej strane kúpiť si za tie isté peniaze ako luxusnú limuzínu "tintítko" s kufrom na jednu taštičku je proste neekonomické.

Nepřihlášený Sani

Reakce na: Nechápem čo tu riešite. Je.. | 30.1.2016 17:38reagovat
avatar

No ... aj pri starých guľových čapoch praskali gumičky a premazanie potom nestačilo. Bolo potrebné gumičku vymeniť. Ak toto urobíme na dnešných a ešte tam dáme trocha vazeliny tiež vydržia desať aj viac rokov. Nehovoriac o tom že niekedy auto urobilo za rok v priemere 10000 kilometrov, dnes je to tri krát viac. Potom je tu tá záruka ktorá vôbec nehovorí o životnosti auta. Na mojej prvej Škode 105 začali prahy hrdzavieť už za 5 rokov a o dva roky som ich musel meniť. Motor vydržal 200000 kilometrov a bolo po ňom. Na dnešných autách sa začne korózia prejavovať tak po 10 rokoch a motor vydrží pol miliona kilometrov. Vtedy mali auta záruku rok a dnes je to 5 rokov a niektoré aj viacej ako napríklad KIA ktorá dáva 7 rokov. Samozrejme priznávam že aj to sa deje čo si písal ohľadom umelého skracovania životnosti, ale to skôr v domácich spotrebičoch, elektronike, počítačoch a podobne. Montujú sa dokonca do nich takzvané "kazitka". Na záver už iba dodám dôkaz o stúpajúcej kvalite automobilov. Stačí zájsť do autobazáru. Bežne sa tam predávajú desaťročné auta v perfektnom stave s 200000 tisíc kilometrami ... a to sú už vo väčšine prípadoch stočené... všakže. Živo si viem predstaviť Š105 s takými údajmi. Po kope by ju už držala iba sila vôle majiteľa.

Nepřihlášený mumo

Ja by som povedal, ze ten.. | 2.2.2016 13:35reagovat
avatar

Ja by som povedal, ze ten clanok neni uplne, ze oka.

START-STOP:

1. motor sa vypina cca maximalne na 1 minutu.. film zostava zachovany, pretoze, je to cerstve a teple

2. emisie sa deklaruju ak je auto v prevadzke, nie ak je vypnute, to nema vplyv na vyhody automobiliek :) cize emisia sa meria pri motore v behu, nie ked odpociva v garazi :) lebo STOP je vlastne vypnute auto...

3. moje auto ma zaruku 5 rokov :) myslite si ze sa mam trapit s tym, ze sa ma poskodit? ved preco by tu zaruku davali 5 rokov ak by vedeli, ze to neni dobre?

Nepřihlášený Ladislav

Nění to START-STOP, ale ST.. | 10.10.2017 21:50reagovat
avatar

Nění to START-STOP, ale STOP-START !!!

Nepřihlášený xxx

No prvního majitele (cca 3.. | 12.10.2017 17:25reagovat
avatar

No prvního majitele (cca 3-4 roky) přežije každé auto, druhý majitel už jen kouká aby ho auto nenechalo někde daleko od domova a drobné nefunkčnosti neřeší, no a ten třetí co kupuje to 8-10 leté už jen opravuje a doufá že dojede někam na nákup a zpátky :) a na delší cesty si netroufne. Vyjímku tvoří majitel co se snaží udržet auto po prvním majiteli 10 a více let a opravy dělá pro sebe a ne stylem nějak to oprav a ven z domu.

Nepřihlášený Aleš

Reakce na: Takhle to dopadá, kd.. | 13.10.2017 18:52reagovat
avatar

Abychom si poté čistší prostředí zasvinili otěrem z poslanci direktivně nařízených zimních gum.

Nepřihlášený david

jak jsem si všimnul, nikdo.. | 18.11.2017 14:39reagovat
avatar

jak jsem si všimnul, nikdo tu nezmínil další nevýhodu SS , podle nějakého průzkumu je zdržení díky SS 0,1-2 s takže v městské provozu to může znamenat cca 10% snížení kapacity světelných křižovatek, takže při cestě přes celé město vás může tahle úspora klidně stát i 10 minut, těch 10 minut vám nepoběží motor a to vás může těšit :-)

Nepřihlášený Hynek

Reakce na: Bohužel není vše tak prost.. | 20.11.2017 20:47reagovat
avatar

Napiš tady teď tři auta, která mají elektrické čepradlo oleje to sem fááákt zvědavej...a běžná auta jasný?

Nepřihlášený Pohotovost

Reakce na: Bravo, tleskám autorovi čl.. | 20.11.2017 22:08reagovat
avatar

Za války když letadlu prostřelili motor či nějakou vanu s olejem, nebo co já vím jak to v letadle je a vytekl olej prý cpali (nevím přesně jak) namísto oleje moliku a prý letadlo většinou doletělo.

Otázka dající vám možnost spekulovat. Auto musí být připraveno k pohotovosti, moc toho jinak nenajezdí (někdy jeden výjezd týdně, někdy ani to ne), zbytečné neopotřebení motoru je vyžadováno protože bude časem využíváno jinak.

Je vhodnější motor, při používání oleje se zimní specifikací 5W, každý den natočit aby se alespoň na stěnách obnovil olejový film, nebo prostě nechat motor stát a až člověk vyjede tak vyjede.

Baterku řešit netřeba.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše