Systém start stop: nikdo ho nechce, všichni ho mají

 | 142 příspěvků | 15.4.2011 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený ManU

Hlavička hřebíčku přesně z.. | 15.4.2011 08:26reagovat
avatar

Hlavička hřebíčku přesně zasažena. Neplnění norem nebo nařízení se bohužel stalo tak drahým, že netrefení se do vkusu zákazníků je druhotné.

To srovnaní s US je velmi výmluvné. Za normálních okolností by to bylo pro automobilku drahé vývojově, konstrukčně i z hlediska problémového uplatnění na trhu, protože poptávka je mizivá. Takto se dražším stala penalizace za vyšší než maximální možné emise CO2 než investice do start stopu a konkurence bez něj brzy žádná nebude.

Vivat EU.

Nepřihlášený xpert

naprosty souhlas, skvele n.. | 15.4.2011 08:37reagovat
avatar

naprosty souhlas, skvele napsane. mne na tom vadi hlavne to pokrytectvi automobilek. tvarit se, jakoze to delaji pro nas, pritom to vubec neni pravda. delaji to mnohdy dokonce proti zajmu zakaznika!

je to uplne zbytecna urednicka snaha. copak lidi nechteji sami maximalne usporna auta?? chteji a tenhle tlak vede ke skutecne efektivnim usporam, ne start-stopu, ktery ma celkovou efektivitu prachbidnou.

goes

pavle s tou nemoznosti vol.. | 15.4.2011 08:48reagovat
avatar

pavle s tou nemoznosti volby takto fňukáš u kazde komodity, nebo je to poza jen u aut? To, ze si nemuzes objednat auto bez stahovani oken ti nevadi? Proc ti vadi, ze nejde objednat bez nejake jine veci?

Tim nerikam, ze smer narizovani je dobry, to urcite ne, jen poukazuji na to, jak si ucelove nekdo vypichne par veci, resi nemoznost vyberu, ale jinde mu to ocividne nevadi. Tak bud mi to vadi plosne, nebo je to jenom poza, pro to stadecko ovecek, ktere pak zatleska, a ktere si pekne budujes.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Šídlo

Chci k tomu říct jedno - j.. | 15.4.2011 08:54reagovat
avatar

Chci k tomu říct jedno - já pro vstup do EU nehlasoval. Článek skutečně popisuje relativně nevýznamnou věc, ale stejný princip dnes funguje prakticky ve všem na co EU sáhne. Pak už se řeší jen to jak se vejít do norem Co opravdu funguje a co ne už pak nikoho nezajímá. Lidi si přesto dál a dál nechají srát na hlavu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: pavle s tou nemoznosti vol.. | 15.4.2011 08:58reagovat
avatar

tak tady nekdo vubec nepochopil, o co tu bezi. pokud si myslis, ze ma neco spolecneho pritomnost elektrickeho ovladani oken a startstopu v nabidce, tuplem pak charakter takove nabidky, tak si to znova precti. opravdu nema.

Nepřihlášený Northloop

Reakce na: pavle s tou nemoznosti vol.. | 15.4.2011 09:03reagovat
avatar

A co takhle se zamyslet nad tim, jestli to neni jine uz tim, ze elektricka okna vetsina lidi chce a rada si za ne priplati zato start/stop ne a platit za ne nechce? Presne tohle je v clanku vytecne vyargumentovano a tleskam mu, i kdyz nejsem zadna ovce.

Zobrazit reakce..

marci

Opravdu trefny clanek, dik.. | 15.4.2011 09:11reagovat
avatar

Opravdu trefny clanek, diky za nej, snad to lidem dojde. Zrovna ted nekdy jsem na Svobodnych cetl pruzkum podle kteryho je uz mirna vetsina lidi proti EU, Euru a dalsim podobnym vecem, tak snad jim to pomalu dochazi a dozijeme se dne, kdy bude tomuhle konec. Evropa je vazne nemocna a potrebuje zase napravit...

marci

A goes je jen vecne provok.. | 15.4.2011 09:13reagovat
avatar

A goes je jen vecne provokujici polointeligent, ktereho je mozne bez ujmy ignorovat. Podle me to ani necetl...

Nepřihlášený Moik

Celej článek je jedna velk.. | 15.4.2011 09:15reagovat
avatar

Celej článek je jedna velká hovadina-vlastně krom postojů k EU, tam souhlas. ALE

Kolik lidí chce pracovat? A kolik lidí skutečně pracuje? Jsou tu prostě věci, který lidi nechtěj, ale naštěstí je k nim někdo donutí. Já už jsem pokročil, mám malé dítě a skoro každé odpoledne u školky stojí starý Sharan TDI se zapnutým motorem vedle něj se kloužou děti. Proč to tam 10min stojí, to jsem se nedozvěděl, to samé platí opravdu kdekoli v extrému i na křižovatce. Vypnout motor a zase ho nastartovat není vůbec žádný problém, nikoho to nebolí a my to nemusíme čuchat.

Za mě START+STOP je dobrá volba. Zakázat auta je blbost, ale omezovat jejich doopady jsem ZA.

Zobrazit reakce..

goes

northoloop: pises to sam ".. | 15.4.2011 09:20reagovat
avatar

northoloop: pises to sam "vetsina lidi chce" ale neni volba. proste stahovatelna okna dostanes, at chces nebo ne. maximalne si vyberes manualni a nebo elektricka, ale nemas sanci si koupit auto bez nich. Je tisice veci, kde volba neni a ktera nevyhovuje vsem. Naopak se zeptam, mas nejakou statistiku toho, kolik lidi chce a nechce start and stop? nejakou vetsi, nez jsi ty a par tvych znamych? Nemas, ale vis presne, ze to lidi nechteji.

marci: na ignroovani nemas, coz tu sam ukazujes.

Zobrazit reakce..

marci

Reakce na: Celej článek je jedna velk.. | 15.4.2011 09:22reagovat
avatar

Chces rict, ze lidi nechteji jezdit s nizkou spotrebou? K tomuhle je opravdu neni treba nutit, chteji to sami. Rozdil je v tom, ze lidi si prirozene vybiraj cesty efektivni, zatimco tyhle regulace jsou neefektivni.

Jde proste o to, ze nejake opatreni pro nekoho smysl ma a pro nekoho ne. Pro koho jo, ten si ho vybere, pro koho ne, ten ne. Kdyz ho ale nakazu vsem, efektivita jde kam? No do riti.

Pochop, ze pokud si musis priplatit 500 dolaru za start stop a jezdis jen dalnicni streky, nikdy se ti ta investice nevrati, proto ji neudelas. Pokud jezdis po meste, tak se ti vrati velmi rychle, proto si to koupis.

A presne o tomhle je cely ten clanek. Dobrovolne prosim, ale povinne? Nesmysl. Nelze odsuzovat EU a souhlasit s povinnym start-stopem, presne na tomhle je EU zalozena. Na neefektivnim pausalnim zavadenim neceho, co se vyplati jen nekde, nekomu, nekdy.

Nepřihlášený Klobrch

Reakce na: Celej článek je jedna velk.. | 15.4.2011 09:22reagovat
avatar

Souhlasím s Moikem. Každé zařízení, které nějakým způsobem omezí exhalaci výfukových plynů do veřejného ovzduší má svůj smysl. A že si musím připlatit? No a co, když si chci vozit líný zadek v autě, tak holt musím platit. Jinak nevím co máte proti EU. Pokud vím, tak se většina národa do EU hrnula z důvodu vidiny snadného nabytí peněz.. Tak přestaňte brblat a plaťte.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Northloop

Reakce na: northoloop: pises to sam ".. | 15.4.2011 09:24reagovat
avatar

Cetl jsi ten clanek? Zjevne ne. Presne o tomhle svedci srovnani EU a US. To je dokonala statistika.

marci

Reakce na: Souhlasím s Moikem. Každé.. | 15.4.2011 09:26reagovat
avatar

To si prave jeste spocitej, co to vlastne omezi, viz moje reakce vys. Pokud je to pulce lidi k nicemu, tak vyroba a prevazneni vseho co je v aute navic muze prinest mnohem vic emisi nez uspora z nizsi spotreby paliva u toho zbytku.

Efektivita, a o nic jinyho pri spotrebovavani zdroju nejde, vznika prirozene, ne z vule urednika.

Nepřihlášený ManU

Reakce na: northoloop: pises to sam ".. | 15.4.2011 09:29reagovat
avatar

Marci to říká přesně. Do nejlepšího možného řešení není třeba lidi nutit, řešení vedoucí k nízké spotřebě si vyberou sami. A bude to takové řešení, které má nejméně druhotných nákladů. Jakékoli obecné řešení pro všechny to nikdy není.

Klobrch: Přesně takhle smýšlejí environmentalisté, ekologie za jakoukoli cenu. Myslím, že už z dnešního vývoje je vidět, kam to vede...

Nepřihlášený Exxon

Výborně napsáno a stejně d.. | 15.4.2011 09:38reagovat
avatar

Výborně napsáno a stejně dobře doplněno v diskuzi, hlavně marcim. Lepší svět se opravdu naplánovat nedá.

reese

Mluví mi to z duše. Jsem s.. | 15.4.2011 10:17reagovat
avatar

Mluví mi to z duše. Jsem strašně rád, že jsem si stihnul koupit 1er ještě před tím, než se z toho stala eurokára. Dneska už jen se start/stop, jen s elektrickým řízení atd., i kdybych se rozkrájel.

Přesně jak psal xpert - cpou to tam bez ohledu na přání zákazníka a tváří se strašně ekologicky. Přitom já už bych si takový auto nekoupil, to už není BMW a navíc mi to není k ničemu, akorát bych to vypnul. Nikdy by mě nenapadlo, že vstup do EU bude mít za následek třeba tohle :(

Nepřihlášený pepavasa

Reakce na: A co takhle se zamyslet na.. | 15.4.2011 10:23reagovat
avatar

A katalyzátor chcete, nebo nechcete? Auto by bylo o dost levnější !!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený hubelot

Reakce na: A katalyzátor chcete, nebo.. | 15.4.2011 11:03reagovat
avatar

jestli sem chceš tahat katalyzátor, tak jsi nepochopil, že nejsou emise jako emise :) katalyzátor je proti těm co opravdu škodí, s co2 nemá nic společnýho. co2 škodí jen podle tapet ve vile ala gora :)

Nepřihlášený hubelot

Reakce na: A katalyzátor chcete, nebo.. | 15.4.2011 11:10reagovat
avatar

když vidim těch pár zoufalců co se objevili v diskuzi, tak si říkám, že evropský očkování je fakt účinný. jeden si myslí že co2 škodí na úrovni co nebo nox, druhý že plošný zavádění nákladných opatření vede k celkově pozitivnímu efektu, třetí že omezení spotřeby je třeba lidem nutit, protože jinak by jezdili jak to jen jde a zdroje by nám za chvilku vyschly. dokonce srovnává nechuť k úsporám k nechuti pracovat!

ani jedno není pravda, je to jen demagogie.

takže modrá vymývačka mozků skutečně funguje. a nebo se podobných diskuzí účastní placená parta z nějakýho euroinstitutu :)

Nepřihlášený Snowman000

Je to cca rok co je mozne.. | 15.4.2011 11:15reagovat
avatar

Je to cca rok co je mozne do vacsiny modelov jednej automobilky z podmnoze VW dokupit "chcípání" a za tu dobu sa predalo cca 2000 vozidiel na slovenskom trhu. Kolko z nich myslite ze malo tuto vec dokupenu? Chvilka napetia...2 vozidla! Takto to vyzera ked si zakaznik priplaca cca 600euro (ma k tomu aj ESP a dalsie prkotiny) za to aby to tam mal...

Ked to raz bude povinne, rad by som sa opytal kazdeho jedneho zakaznika, ci nechce radsej zlavu 600 euro ak by to tam nemal...jedno promile z nich by ju teda odmietlo!!! Tolko k tomu co zakaznici chcu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený hubelot

a ještě jsem zapomněl a to.. | 15.4.2011 11:17reagovat
avatar

a ještě jsem zapomněl a toho arciblba, co si myslí, že start stop se do aut dostal stejně jako elektricky ovládaný okna, to mě posilá ze židle :)))

marci

Reakce na: Je to cca rok co je mozne.. | 15.4.2011 11:26reagovat
avatar

Velky potlesk za tahle cisla, je to nejlepsi doklad toho, ze i v Evrope o to stoji malokdo. Vetsina zakazniku proste dobre vi, ze jim to investici 600 euro nikdy nevrati a to se bavime jen v rovine naklad na porizeni-spotreba. A to k tomu pritom i to co zaznelo v clanku. Jak dlouho asi vydrzi takovy starter co startuje 100x denne, jak dlouhou zivotnost bude mit baterka co se porad vybiji a nabiji a kolik stoji nova (!), co to asi udela s motorem... Je to totalne kratkozraky reseni. Lidi to vi, presto maji smulu.

Nepřihlášený Snowman000

A ako bonus...eko verzie j.. | 15.4.2011 11:36reagovat
avatar

A ako bonus...eko verzie jednotlivych modelov ktore funguju uz tiez cca 3 roky a mali tento vymyslel uz skor, spolu s dalsimi ktore nikdy nepochopim(nebrzdiace eko gumy, prevodovku poskladanu 1,2,7,8,9) tak sa ich predalo 10 kusov...percentualny podiel zaujmu zakaznikov nech si kazdy sam spocita...

Nepřihlášený kutil

Start/stop je další krok v.. | 15.4.2011 13:11reagovat
avatar

Start/stop je další krok vývoje. Jako je katalyzátor, ABS, posilovač řízení, atd. Je to prvek snižující spotřebu. A zažil jsme tento systém jak v manuálu, tak automatu a úplně bez problémů. Další krok bude hybrid.

Nepřihlášený Bismarck

Reakce na: Chci k tomu říct jedno - j.. | 15.4.2011 13:27reagovat
avatar

Pre Šídlo: Uplne s tebou suhlasim. Od sameho zaciatku EU som bol proti vstupu Sko do tohto zverokruhu :-) Banda deboliv a uradnikov budu urcovat ludom, cim si maju utierat zadky :-((( Zial, mali sme tu cervenu dobu, ktora vsak s porovnanim s tymito modrymi diletantmi, boli len obycajni amateri... System start-stop nie je pre ludi, ti to cele "len" zaplatia, na co dohliada banda uradnikov z EU!

Nepřihlášený Bismarck

Reakce na: Celej článek je jedna velk.. | 15.4.2011 13:36reagovat
avatar

to Moik. Ten sharan staci len vypnut a nepotrebujem na to system start-stop. Ak mam tento system fungovat, musi byt dostatocne dimenzovany-bateria, starter a pod. Co predpokladam, ze bude aj vazit viac. A to vsetko budem stale vozit so sebou. Takze na krizovatkach mozno co-to usetrim, ale pri jazde asi skor naopak. Keby aspon dali moznost volby, ci to chcem alebo nie.

Nepřihlášený Petr Laierman

Zamyšlení nad zavedením ko.. | 15.4.2011 13:52reagovat
avatar

Zamyšlení nad zavedením kontraproduktivního systému start - stop do nově vyráběných vozidel by bylo zapotřebí zveřejnit v mnohem osvětovější formě již dříve, neboť jeho přínos je v konfrontaci s praktickým používáním, velice mírně řečeno, méně než tristní.

Pokud bychom navíc rozebrali jeho vliv na samotné srdce pohonného ústrojí v rovině opotřebení a tím související životnosti, tak jeho negativním výsledkům prostě nezábrání ani ten nejsofistikovanější motorový olej.

Osobně pak vyslovuji autorovi článku svou velkou gratulaci ke zvolenému tématu se správně a výstižně pojatým textem.

Nepřihlášený Dobrota

Důvod, proč systém stop st.. | 15.4.2011 14:00reagovat
avatar

Důvod, proč systém stop start je v každém autě i tehdy, když to majitel nechce je v tom, že zásoby paliv ubývají a tak se musí šetřit. Ale protože je známo, že mezi námi je asi polovina lidí, kteří neradi šetří a mají rádi svobodu, tak se ten systém montuje povinně. Jinak by totiž systém vyráběný v meších objemech byl dražší a nechtěli by jej ani šetrní řidiči. Však vy si zvyknete. Druzí se kvůli vám nechcou dostat do palivové krize.

Nepřihlášený Dobrota

Proč myslíte, že se všude.. | 15.4.2011 14:10reagovat
avatar

Proč myslíte, že se všude tlačí na snižování spotřeby proudu, zateplují se domy? Protože bude čím dál větší nedostatek energií, ale jakmile by se energie zdražila, tak se nám všem sníží platy. Aby se ten okamžik oddálil, tak jsou prostě lidi nuceni šetřit nedobrovolně, i když zatím je energie levná.

Nepřihlášený 123

je zajímavý, že autorovi n.. | 15.4.2011 15:10reagovat
avatar

je zajímavý, že autorovi nevadí celodenní svícení...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ct

Dobrý den. Děkuji za článe.. | 15.4.2011 16:01reagovat
avatar

Dobrý den. Děkuji za článek. Také netuším reálný smysl tohoto systému. A do svého vozu jej ODMÍTÁM. "Těším" resp. nefunkčnost tohoto systému na ojetých vozech, naštěstí pro správnou funkci. této "eko" udělávky potřeba splnit "moře" parametrů (teplota chladící kapaliny, oleje, stav aku atp.). Takže bude stačit opět "poupravit" viz. filtry pevných částic atp.

Nepřihlášený Medcedik

EU propaganda o tom ako ur.. | 15.4.2011 16:12reagovat
avatar

EU propaganda o tom ako uradnici vedia co je pre ludi najlepsie. Ked si odmyslime kolko zbytocnej hmotnosti dnesne auta tahaju, tak pri sucasnej efektivite motorov by bola pocas celho zivotneho cyklu automobilu celkova ekologicka zataz nizsia ( zbytocne systemy, pouzitie drahych kovo ako napr. v katalyzatore). Samozrejme taky vypocet skutocnej ekologickej zataze prostredia vam ziadny Al Gore nepovie, pretoze velkej vacsine eko politikov nejde o nic ine len profitovanie z ekologickych legislativ. ( specialne co2 je absolutny podfuk)

Nepřihlášený Honza42

Vzhledem k tomu, že do měs.. | 15.4.2011 16:28reagovat
avatar

Vzhledem k tomu, že do města kde jsou semafory prakticky nejezdím, tak je mně to nanic. Ovšem velmi často hrozí v mém případě střet se zvěří. Když já musím mít Star Stop, ať ve městě povinně vozí rám proti klokanům, má to úplně stejnou logiku =)

Start stop je 30 let starý systém (kdysi VW Passat)

Vládnou nám Eurohovada fašistická.

Nepřihlášený duch

welcome.. to the real worl.. | 15.4.2011 17:28reagovat
avatar

welcome.. to the real world (of freedom)

Nepřihlášený Richard

Systém start-and-stop nevi.. | 15.4.2011 18:00reagovat
avatar

Systém start-and-stop nevidím jako problém. Problém vidím jen v nemožnosti jej trvale uživatelsky vypnout tlačítkem. To že EU nařídí ABS, ESP, BAS a další mi přijde dobré jak pro dopravu obecně, tak pro zákazníka, dnes si za to připlácíte, od vyhlášení EU směrnic to bude v základní ceně. Stejně jako se dnes dává běžně 2-4 airbagů do auta za 220tis, tak za 5 let bude mít i tyto další systémy za stejnou cenu. Provoz se tak stane bezpečnějším a to je jen dobře. I tak se najdou hudrovači kterým strašně vadí každé nové nařízení, které přece v "jejich" svobodné demokracii nemá co dělat ...

Nepřihlášený Moik

- kdysi bývala Škoda Favor.. | 15.4.2011 18:43reagovat
avatar

- kdysi bývala Škoda Favorit 135L a 135Le - víte to vůbec? A když jo, kolik jste jich viděli? 135Le měl příplatkový katalizátor. Potom ho někdo (EU nebyla) zavedl povinně.

- vypínání motoru je perfektní věc, právě pro takový, co u škokly nechaj nastartovaný auto. Ten, kdo jezdí jen po dálnici to holt zaplatí s ostatníma

- že katalyzátor přinesl omezení jedů z výfuku kdežto start.stop jen CO2 je dobrej hlod... to se při stání nespaluje benzína v případě nafty ještě všechny ty parafíny atd

- DPF = Start and Stop. Já jsem si zvyknul rychle, že za kařdým TDI nemusím zapínat vnitřní cirkulaci.

Nepřihlášený Moik

doplnění: jsem zastánce US.. | 15.4.2011 18:44reagovat
avatar

doplnění: jsem zastánce USA před Obamou a katalyzátor se píše s trvdým :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený smrťák

Mít auto s touto hloupostí,.. | 15.4.2011 21:33reagovat
avatar

Mít auto s touto hloupostí,tak to nechám úplně vypnout a jako benefit mi zůstane lepší alternátor a větší aku .:-)))))

Nepřihlášený smrťák

Pro Moik: 135Le měla napro.. | 15.4.2011 21:36reagovat
avatar

Pro Moik: 135Le měla naprosto dokurvený elektronicky řízený karburátor,postrach servisů.A řízený kat.Jinak víme to :-)))

Nepřihlášený smrťák

Reakce na: doplnění: jsem zastánce US.. | 15.4.2011 21:46reagovat
avatar

s trvdým ne :-))))))

diamant

Reakce na: Chci k tomu říct jedno - j.. | 16.4.2011 10:00reagovat
avatar

Napr. u Škody má Start Stop zatiaľ len Greenline a to obnáša nie len väčšiu, ale aj podstatne kvalitnejšiu batériu s dlhšou životnosťou. Elektronika si sleduje jeho nabitie, takže ak by bolo málo energie, motor sa na križovatke nevypne. Alternátor už nemá klasickú reguláciu, ale má vlastnú riadiacu jednotku a pri brzdení motorom dobíja viac, než pri akcelerácii. A z toho sa dá profitovať nie len v meste.

Taktiež nie som priaznivcom nariadení EÚ, ale zase kto by si dobrovolne priplatil za katalyzátor, bezpečnostné pásy, airbagy, niektorí by ani smerovky nechceli.

diamant

Reakce na: Chci k tomu říct jedno - j.. | 16.4.2011 10:24reagovat
avatar

Ja teda neviem, ale pred 15 rokmi som mal karburátorového Favorita s výkonom 43 kW a spotreba bola okolo 8 litrov. Pritom bol ľahký a mal uzunké gumy. Potom som mal Feliciu s 50 kW, katalyzátorom a viacbodovým vstrekovaním a tá už spotrebovala len 7 litrov. Teraz mám Fabiu so 132 kW, ktorá je omnoho ťažšia, má široké pneumatiky, automat, kopec elektrinu spotrebujúcej výbavy, veľký a ťažký akumulátor, ťažký alternátor, je vysoká a má všetko to podľa vás nepotrebné a ťažké (dokonca aj ESP a závažia v zadnom nárazníku) a čuduj sa svete, spotreba je zase nižšia, reálne 6,6. Takže tie opatrenia, ktoré za tie roky znížili spotrebu na papieri fungujú aj v praxi.

Ak by mali všetky autá v mestách štart stop systém, koľko paliva by sa ušetrilo? A spálené palivo, to nie je iba CO2, hoci sa to dnes môže tak javiť.

Okrem toho mám možnosť jazdiť aj s hybridným Lexusom 600hL. Je to 5,15 m dlhá a 2,3t ťažká limuzína s 5-litrovým benzínovým motorom, napriek tomu viem v čisto mestskej premávke dosiahnuť spotrebu okolo 10 litrov. Takže ten systém pohonu funguje. S omnoho ľahším Audi A8 podobnej veľkosti a motorom 4,2 sa v rovnakej čisto mestskej premávke dostanem pri snahe o úspornú jazdu najnižšie k 15 litrom. To je úspora 50% u hybridu. Mimo mesta je spotreba Lexus 9 a A8 10 litrov, takže tam je to úspora cca 10%.

Habrid je samozrejme významne odlišnejší a drahší než samotná štart stop systém. Ale štart stop je len evolučný krok. Časom sa uršite vylepší.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený smrťák

Já jezdil s BMM Favoritem.. | 16.4.2011 20:08reagovat
avatar

Já jezdil s BMM Favoritem pod 6. Bez nějaké eko snahy. 6,6 jsi béčko s Fabií.

Nepřihlášený smrťák

Fabie 132kw? Co to máš za.. | 16.4.2011 20:10reagovat
avatar

Fabie 132kw? Co to máš za model?

Nepřihlášený joe

Schvalujem, určité veci sa.. | 17.4.2011 04:38reagovat
avatar

Schvalujem, určité veci sa proste musia zavádzať povinne - Spoliehať sa na ohľaduplnosť a uvedomelosť ľudí je bohužiaľ nereálne. Vždy sa nájde dosť egoistických tupcov, ktorí sa nepoučia, pokiaľ sa sami nestanú svedkami glob. katastrofy.

Nepřihlášený smrťák

Běž se globálně oteplit :-.. | 17.4.2011 08:37reagovat
avatar

Běž se globálně oteplit :-) EU nás od globální katastrofy určitě zachrání,ti jo . :-))))

diamant

Reakce na: Chci k tomu říct jedno - j.. | 19.4.2011 19:46reagovat
avatar

smrťák: Za celých 73.500 km som mal priemernú spotrebu podľa tankovania 6.94 L, jednalo sa o Feliciu Combi 1,3 MPI a bývam v meste, takže priemerná rýchlosť bola počas tých 73.500 km len 44,6 km/h.

Mám Fabiu II RS s motorom 1,4 TSI / 132 kW a neviem, či som také béčko, nateraz nemá nikto nižšiu spotrebu:

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Sko da/398-Fabia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2008& constyear_e=2012&power_s=127&power_e=137&gearing=4

Nepřihlášený joe

ty by si sa mal schladiť ... | 20.4.2011 15:29reagovat
avatar

ty by si sa mal schladiť ...

Asi musíš čitať medzi riadkami, a ešte aj to na ho..., pretože nič o tom že nás EU zachráni , som nepovedal. Hovorím len, že niektoré veci, ktoré sa týkajú všetkých (a zdravé živ. prostredie tam patrí), sa musia zavádzať povinne, pretože krátkozrakí šetrílkovia by do toho z vlastnej vôle nikdy nešli.

Zobrazit reakce..

tomig

Reakce na: ty by si sa mal schladiť ... | 20.4.2011 22:59reagovat
avatar

Mě je vždycky smutno co se najde v národě idiotů co budou neustále omílat dokola že "v zájmu šetření se to musí povinně nakázat", byť dostanou na zlatým podnose fakt, že se tím nic neušetří, naopak se příroda více ničí.

Alias palivo z řepky, elektromobily a hybridy s nutností ekologické likvidace baterií, což jsou sračky, oproti kterému je co2 rajský plyn, chrlení nových a nových aut s euro 5,6,9,15... s o 0,3% nižšími emisemi než minulá norma (co na tom že se zbytečnou výrobou a šrotováním aut o to víc plundruje planeta těžbou nerostných surovin).

Současní "ochránci přírody" jsou naopak největší nepřátelé přírody. Jde jen o prachy. Prachy v dotacích a úlevách...

Zobrazit reakce..

tomig

Reakce na: ty by si sa mal schladiť ... | 20.4.2011 23:00reagovat
avatar

Jinak opět parádní článek, obávám se ale že k ničemu, evropa nevyhnutelně míří k degeneraci...

Nepřihlášený x

Vo väčšine s tebou súhlasím.. | 22.4.2011 17:58reagovat
avatar

Vo väčšine s tebou súhlasím, stal sa z toho veľký biznis, na ktorom sa priživuje spústu ľudí a firiem, no občas sa podarí prísť aj s niečím dobrým, aj keď je jasné že skutočnou motiváciou sú prachy a nie ochrana prírody (aspoň väčšinou).

Pokiaľ ide konkrét. o hybridy, nejak to začať musí - snáď to aspoň popoženie vývoj a konečne prídu na nejaký účinnejší spôsob uchovávania en. Ak by sa tak stalo a spaľov. motory by boli vytlačené inou alternatívou pohonu, ktorá by bola schop. konkurovať súčasným mot., rozhodne by to malo na ekológiu pozitívny dopad (nehovoriac o tom, že fosílne palivá tu naveky nebudú).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Vo väčšine s tebou súhlasím.. | 22.4.2011 19:25reagovat
avatar

Ačkoliv mám rád auta na benzín, mě nevadí že někdo zkouší vyvíjet hybridy nebo elektromobily, resp. snaží se najít něco nového a ekologického/nezávislého na ropě. Ale za podmínky, že to bude opravdu přínos, resp. viditelně ekologičtější, aniž by to mělo drastický dopad na funkčnost - například katalyzátor byl dobrý vynález. Elektromobil ale v současnosti ne, jelikož není vyřešeno x věcí. Potom ale není možné vydávat zákony že do r. 2050 bude muset být x% elektromobilů.

Ale nejvíc mě štve ta demagogie a hloupost která je v současnosti "s ekology" spojená, kdy se tlačí něco co je objektivně hloupost, dokáže se že je to hloupost, a stejně to někdo bude papouškovat jako pomoc přírodě, přitom realita je často opačná...

Zobrazit reakce..

tomig

Reakce na: Ačkoliv mám rád auta na be.. | 22.4.2011 19:26reagovat
avatar

reakce výše je samozřejmě ode mne, nějak mne to odhlásilo v průběhu psaní...

Nepřihlášený honza

Reakce na: Mě je vždycky smutno co se.. | 23.4.2011 09:39reagovat
avatar

Ak sme mi idioti, pretože súhlasíme s povinným zavedením určitých vychytávok, ktoré jednoznačne majú pozitívny dopad na život. prostredie, tak ty si kamoš obyčajné retardované vemeno, a práve kvôli takým sa isté veci musia zaviesť povinne. Tým že sa snažia o posunúť vývoj hybridov, podľa teba prírodu ničia ? Tak na to fakt nemá cenú vôbec reagovať. BTW - baterie sa z takmer komplet recyklujú, tak tu nepleť o ekologickej likvidaci (aspoň by sa mali, a ak by došlo k rozšíreniu hybridov, určite by sa na to kládol veľký dôraz)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený TrSek

Autor zdvihol pochoden pro.. | 24.4.2011 10:05reagovat
avatar

Autor zdvihol pochoden proti EU a pritom parkrat zakopol. Celkom by ma zaujimalo odkial dostal sumu 9000 Kc. Zeby vycucane z prstu? Ked porovnava EU & USA tak uplne. Pretoze americky trh ma tolko omedzeni co sa tyka aut ze nasi mily euroskeptici by sa asi obesili keby len polovica platila u nas.

diamant

Reakce na: Chci k tomu říct jedno - j.. | 27.4.2011 11:13reagovat
avatar

A prečo sa EÚ nezaujíma aj o kravy? Tie vyprodukujú (vyprdia) veľmi slušný objem CO2.

Nepřihlášený TomTAS

Autor článku by si měl nej.. | 9.9.2011 19:51reagovat
avatar

Autor článku by si měl nejdřív opravit překlepy, chyby a potom trochu zapřemýšlet nad stylistikou článku a celé to přepsat. Větší blud obkecávaček jsem dlouho nečetl. Je pravda, že automobilky často přehánějí, jak na technologii dlouho a usilovně pracovali, ale to neznamená, že pracovali zbytečně. SnS systém tu je aby ušetřil. Ropa je vzácná komodita, která jednou dojde, přitom tu stojí na jedné straně lobby ropných společností, výrobci aut a také regulační úřady, které zavádějí různé limity.

Nepřihlášený ZJ

Se systémem Start-stop jse.. | 21.11.2011 18:01reagovat
avatar

Se systémem Start-stop jsem spokojený. Máme jej v malém Audi a jezdíme většinou po městě ale i na

delší cesty. V našem autě funguje bezproblémově. Šetří palivo a životní prostředí. Dá se vypnout i v průběhu jízdy, když jej nepotřebuji. Zdá se mi, že pisatel článku z dubna t.r. neměl mnoho zkušeností

s praktickým využíváním, nebo používal start-stop systém , který dobře nefungoval. Doporučuji všem.

Nepřihlášený Kloster

Excelentně napsané, do pun.. | 25.2.2012 14:39reagovat
avatar

Excelentně napsané, do puntíku souhlasím.

Nepřihlášený Bennie

Reakce na: Ja teda neviem, ale pred 1.. | 19.4.2012 17:04reagovat
avatar

Fabia 132kW? 6,6l na 100km? To snad leda tekutého plutonia ne? :)))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bennie

Reakce na: Fabia 132kW? 6,6l na 100km.. | 19.4.2012 17:08reagovat
avatar

mně to nedá, který normální člověk si pořídí 132kW auto, aby se snažil o co nejmenší spotřebu? :)))

Nestačilo by na to normální auto s 50kW motorem a obyčejná jízda, místo 3x dražšího auta s 3x výkonnějším motorem, který nemůžete normálně používat :)))))

132kW turbo benzín :) typické auto ekofandy :))))))))))))))))))

Nepřihlášený DD

Souhlasím. Systém start st.. | 3.6.2012 18:51reagovat
avatar

Souhlasím. Systém start stop nic neušetří, naopak opotřebobává a zatěžuje další části motoru. Baterii, startér atd. Do města je ideální hybrid. Popojíždím na elektřinu (do cca. 50 km/h) a neprodukuji splodiny ani hluk. Ať žije Lexus. Nechť ho máme všichni.

Nepřihlášený Jerremy

máme novú A3, je k nej pri.. | 30.8.2012 20:24reagovat
avatar

máme novú A3, je k nej pribalený aj stop-start systém (ten názov mi príde ako najvýstižnejší, pretože motor najprv zastane a potom sa pri pohnutí znova naštartuje)... Nemôžem povedať, že by mi ten systém nejako veľmi prekážal. Niekedy, keď leziem do garáže alebo púšťam na prechode alebo idem do podzemného parkoviska mi nerobí problém ho jednudouchým stlačením tlačidla kúsok od radiacej páky (ad audi - dobré umiestnenie) vypnúť... a som rád, že mi pri čakaní na križovatke ušetrí zopár deci (nie je to tak často, ak beží klíma on nezvykne vypínať), a že hlavne niekto nemusí dýchať zbytočne CO2, ktoré môj motor zohrievaním "okolitého vzduchu" vyprodukoval. čo sa týka kolón, ak ľudia v kolóne jazdia rozumne, a nie štýlom "jedna, plyn, brzda, vyradiť, jedna...". tak sa to dá aj normálne používať. a opať, v daný moment nie je problém to proste vypnúť a keď z kolóny vyjdem, znova ho zapnúť. a to v kolóne trávim takmer každú cestu do mesta/domov, takže viem o čom hovorím. to by však (aspoň naši) nesmeli jazdiť tak, že keď niekto urobí dieru v kolóne na jedno auto, ďalší traja pretekári sa mu tam pichnú... čo sa týka tých opotrebení súčiastok a podobných vecí, automobilky určite tomu motory prispôsobili, inak by museli riešiť nespokojných zákazníkov s polorozpadnutými motormi každý deň, a ako vidíme, zatiaľ sa nič horibilné nedeje. že tomu je prispôsobený štartér, alternátor a betéria je jasné. to je to isté ako s hybridmi. niekto hovorí, aké sú úsporné, ale oni sú úsporné napriek tomu, že vláčia so sebou desiatky až stovky kíl ťažké batérie, alternátory, elektroagregáty a elektroniku čo to obsluhuje. to sa tiež nevyčarovalo zo vzduchu, a zistilo sa, že bežný diesel používaný s rozumom je ekologickejší ako prius, pretože vyťažiť suroviny a zmontovať také auto, a na konci životnosti ho ešte recyklovať (čo sa v našich krajoch stále až tak často nedeje) stojí tiež nemalú "energiu", ktorá je tiež často z neobnoviteľných a znečisťujúcich zdrojov. čo sa týka znižovania spotreby, tam..

Nepřihlášený Petr

Reakce na: pavle s tou nemoznosti vol.. | 13.11.2012 12:23reagovat
avatar

Tak to je jeden z nejdemagogičtějších příspěvků, který jsem za poslední roky četl. Co mají s tímto nesmyslem společná okna. Kdo nechce, tak je prostě nemusí stahovat. Ale tento system se nikoho neptá, zda si přeješ zhasnout motor, či nikoli. Navíc je to kravina na entou. Loni jsem se v takovém udělátoru svezl začátkem února, když bylo těch -30°C. Fantastický zážitek. Chvíli vedro, chvíli kosa - fakt super.

Nepřihlášený Mr. Cimbu

Reakce na: Souhlasím s Moikem. Každé.. | 9.1.2013 10:43reagovat
avatar

Včera jsem s takovým autem jezdil, mělo navíc automatickou převodovku. Takže třeba při parkování motor spolehlivě zhášel, protože aby šlo přeřadit z D na R a naopak, musíte stát na brzdě. Protože to bylo velké SUV a místo na parkovišti malé, zhaslo to snad 5x. Samozřejmě, pro tento manévr lze systém vypnout, ale musíte na to myslet a během hledání vypínače můžete ztratit přehled o dění kolem vozu. Pokud jde o vlastní emise : musí se vyrobit silnější akumulátor a startér, které se následně v budoucnu budou muset zlikvidovat. Otázkou je, zda vyšší emise při výrobě a likvidaci překonají ty ušetřené. Málo je zde zdůrazněn negativní vliv na motor - při doběhu a startu dochází k polosuchému až suchému tření exponovaných součástí motoru, čili většímu opotřebení, silnější alternátor potřebuje silnější klínový řemen s větším tahem, takže je daleko více namáhané první ložisko klikového hřídele. Celé to bude mít za následek podstatně nižší životnost motoru na jehož opravu či případně nový motor ba celé auto se zas uvolní mega tepelné energie a škodlivých emisí. Je to jen další ideální kazítko moderních automobilů, které jen ovlivňuje již tak pochybný EU emisní test, v praxi je však přínos nulový v celém komplexu je to pak vyloženě emisní průšvih o bezpečnosti a plynulosti provozu nemluvě.

Nepřihlášený Krysa

Goes je Bůh | 9.1.2013 12:21reagovat
avatar

Goes je Bůh

:-))

Jezdil jsem s VW Caddy, kt.. | 21.3.2014 14:05reagovat
avatar

Jezdil jsem s VW Caddy, který to měl a na funkci si nemůžu stěžovat. V ničem mě to neomezovalo. Pokud vím, tak se motor neuvádí do chodu startérem, ale speciálně uzpůsobeným alternátorem, takže nějaké vybíjení akumulátoru nebude nijak drastické. Nevím proč bych v kolonách a na semaforech měl smrdět na volnoběh. No a turba mají dnes dochlazování i bez nutnosti chodu motoru.

Nepřihlášený Andy

Reakce na: Souhlasím s Moikem. Každé.. | 21.3.2014 20:33reagovat
avatar

jak plaťte? já si kupuji auto, ne soubor zbytečných a drahých kurvítek. Pán je asi solidní anti-technik, když tvrdí, že zhasnout a nastartovat motor není žádný problém - ano, to není, pro trotla za volantem co si není schopen vyměnit ani žárovku nebo kolo. Ale minimálně technický zdatný jedinec ví, že každý start namáhá spoustu komponentů, baterii a startérem počínaje. Osobně jsem pro auto bez start-stopu a pokud tam bude, tak ho vykuchám ven, stejně jako jsem to udělal s DPF - zbytečnost za 40k? děkuji - nechci.

Nepřihlášený tsu

Není nad to jet si pár des.. | 21.3.2014 23:25reagovat
avatar

Není nad to jet si pár desítek minut po autobahnu ve 200kmh ve služebním TDI, zajet na benzinku a nechat to automaticky zdechnout :D

Nepřihlášený matt

Reakce na: Ak sme mi idioti, pretože.. | 23.3.2014 16:09reagovat
avatar

Naco je to povinne, ked to po kazdom nastartovani vypnem, aby mi to nekur.ilo motor, alternator, baterku, starter...?

Nepřihlášený FR

A v zimě kolona na dálnici.. | 7.4.2014 15:24reagovat
avatar

A v zimě kolona na dálnici či silnici -20,motor studenej a zmrznu ne?Opravdu to chce zamyslet se nadevšemi okolnostmi.Dát to jen jako doplněk výbavy a do městských vozítek,jinak fakt debilita vládne.Ať to fakt shoří,tenhle systém Eu.

Nepřihlášený Libor

Pokud někdo chce snížit sp.. | 17.5.2014 15:38reagovat
avatar

Pokud někdo chce snížit spotřebu paliva, tak ať nejdřív zruší nařízení svítit ve dne. To pak budou statistiky...

Nepřihlášený Mates

Ja to vyresil takto - efek.. | 15.8.2015 12:44reagovat
avatar

Ja to vyresil takto - efektivni a plne funkcni za par korun a nemusim na to myslet. :

https://youtu.be/jwbyY5BTIno

Nepřihlášený Robin

Pro Pavel Janda U mého.. | 4.3.2016 20:53reagovat
avatar

Pro Pavel Janda

U mého SMART FOR TWO mohu KDYKOLIV v průběhu jízdy funkci start/stop vypnout a zase zapnout.

Nepřihlášený niio

ja len dodam, ze start sto.. | 8.3.2016 11:32reagovat
avatar

ja len dodam, ze start stop funguje este trochu inac, ako bezne vypnutie motora. pri vypnuti start stop ostanu valce v presne definovanej uvrati, aby potom motor naskocil hned na "prvu dobru"

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan Rozum

Trvalé vypnutí tlačítkem b.. | 8.3.2016 12:45reagovat
avatar

Trvalé vypnutí tlačítkem bez resetu po nastartování má Jeep Renegade.

Nepřihlášený Petr

Tak budu mít mírně sešlápl.. | 8.3.2016 19:45reagovat
avatar

Tak budu mít mírně sešláplou spojku nebo brzdu , toto stejně drtivá větčina řidičů na křižovatkách dělá, pokud nestojí v koloně které se dlouho nehýbe drtivá větčina řidičů má železný a špatný zvik stát na spojce takže systém fungovat moc nebude :-)

Nepřihlášený AL

Reakce na: Mě je vždycky smutno co se.. | 9.3.2016 02:25reagovat
avatar

tOMIG

Mě je vždycky smutno co se najde v národě idiotů co budou neustále omílat dokola že "v zájmu šetření se to musí povinně nakázat", byť dostanou na zlatým podnose fakt, že se tím nic neušetří, naopak se příroda více ničí.

Alias palivo z řepky, elektromobily a hybridy s nutností ekologické likvidace baterií, což jsou sračky, oproti kterému je co2 rajský plyn, chrlení nových a nových aut s euro 5,6,9,15... s o 0,3% nižšími emisemi než minulá norma (co na tom že se zbytečnou výrobou a šrotováním aut o to víc plundruje planeta těžbou nerostných surovin).

Současní "ochránci přírody" jsou naopak největší nepřátelé přírody. Jde jen o prachy. Prachy v dotacích a úlevách..

Naprosto přesně řečeno,hlavně že jezdíme ve starých autech,tak nám zavedou poplatky na starý auta aby nám omládl voz. park. Ale že se chrlí dokola miliony aut a těží se kvůli tomu megatuny surovin,při kterých se projede miliony litrů nafty,zakáží nám žárovky,ale před barákem nám svítí v noci 30 lamp že je to vidět z vesmíru,všechno žrádlo se balí do jednorázových plastových obalů atd atd atd. K zblití.... Máme ve firmě nový Dafy. Při rozjezdu jede na čtvrt plynu,když se chci rozjet do kopce,tak nejede,až ucítí kopec,teprve přidá-touž je samozřejmě pozdě a projedu tak mnohem víc paliva. Euro 5 má s přemýšlejícím a předvídavým řidičem mnohem lepší spotřebu paliva než dojebaná Euro6...nééé auto mi bude diktovat jak mám jezdit.............

Nepřihlášený ot

Daleko efektivnejsi by byl.. | 10.3.2016 16:13reagovat
avatar

Daleko efektivnejsi by bylo, kdyby vsechny svetelne krizovatky, prejezdy a semafory na dopravnich omezenich byly vybaveny nekolika displeji, informujicimi ridice ve frontach pred nimi, kolik casu jim zbyva do zelene. Kdo chce usetrit, motor vypne, kdyz to bude mit smysl a kdo nechce, ten si stejne vypina i start-stop. Bohuzel takovych semaforu je zatim malo a navic maji displej viditelny jen pro prvni jedno nebo dve auta.

Nepřihlášený ntpt

proč auto v tomto režimu m.. | 13.3.2016 12:57reagovat
avatar

proč auto v tomto režimu místo úplného "stop" třeba na střídačku nevypíná vstřiky na jednotlivých válcích ?

Nepřihlášený Marekk

preco riesite iba start st.. | 13.3.2016 18:26reagovat
avatar

preco riesite iba start stop ? Ved vsetko okolo spalovacich motorou je o tom aby auto muselo co najcastejsie chodit do servisu. Esteze uz existuje Tesla

Nepřihlášený Miiro

Polozme si otazku, su elek.. | 14.3.2016 14:32reagovat
avatar

Polozme si otazku, su elektromobily cistou alternativou? Jedine ze by elektrina na ich nabitie bola vyrobena ekologicky, ak ak nie, tak sa len presunie "spina" z auta do elektrarne. Tak isto vnimam v mojom aute start/stop. Jednoducho ho pouzivate v zapchach a kolonach a tie su vacsinou v meste, resp. je vtedy okolo vela ludi, ktori musia dychat tieto exhalaty. Nevypustim ich, ked sa nachadza v okoli vela ludi, ktorym moze vyfukovy dym poskodit zdravie, ale vypustim ich, ked su rozptylove moznosti ovela lepsie. Takto to vnimam ja.

Nepřihlášený Antonín Tietz

Při nákupu mazdy 3 jsme na.. | 15.3.2016 18:39reagovat
avatar

Při nákupu mazdy 3 jsme na to zavedli řeč,ale nebylo lze jinak.Startér po x letech provozu asi vypadá nevlídně.A další zkušenost.I při vypnutí se po několika hodinách jízdy zase sám přepne do polohy zapnuto.Už několikrát mne tenhle dárek nechal stát uprostřed křižovatky, když jsem někoho nechal projet.Je to divná věc.Přivítal bych možnost trvalého vypnutí,ale to je problém.

Nepřihlášený Robert Stach

Je to absolutní nesmysl -.. | 16.3.2016 10:18reagovat
avatar

Je to absolutní nesmysl - tem kdo to vymyslel , nemá všech pět pohromadě ... Při představě , že jdu koupit dejme tomu 5 - 6 let starou ojetinu, která má místo ( a teď strílím od boku ) 50 000 startů 500 000 startů mě docela děsí. Podle mě jsou tato auta na odpis je to jen s přihlédnutím na ceny náhradních dílů a servisních prací v servisech finanční past na nešťastníky, kteří si ( jako já ) nemohou dovolit nové auto .... Navíc to opravdu nic nešetří , stačí si číst recenzí na testy aut a je jasně vidět , jakou spotřebu nám udává výrobce a jaká je doopravdy... Chtěl bych touto cestou poděkovat autorovi článku za pravdivé informace o nesmyslném systému, který jenom škodí a normálně myslící člověk s alespoň trochou znalostí o motorech ho odmítá, přesto je mu vnucován !

Nepřihlášený Jarry

Ahoj, myslím že povinnost.. | 18.3.2016 08:24reagovat
avatar

Ahoj, myslím že povinnost systému start-stop si prosadily evropské automobilky. Například u nákladních aut platí, že čím vyšší je splněná podmínka EURO, tím nižší je silniční daň. U motoru EURO 6 už se jim to nepovedlo. Je to takový skrytý evropský marketing: Co je ekologické, musí být ekonomické. Takže jestli americká auta tento systém nemají (nebo něco jiného ekonomického), tak je asi v Evropě časem nepůjde prodávat ... Tam někde si myslím, že je smysl toho všeho. Na naší nové Hyundai I20 s dieslovým motorem mě ale tahle funkce baví.

Nepřihlášený Jarda

Reakce na: ja len dodam, ze start sto.. | 18.3.2016 10:53reagovat
avatar

Chlape, jak si představuješ že toho dosáhnou?

citace:ja len dodam, ze start stop funguje este trochu inac, ako bezne vypnutie motora. pri vypnuti start stop ostanu valce v presne definovanej uvrati, aby potom motor naskocil hned na "prvu dobru"

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený niio

Reakce na: Chlape, jak si představuje.. | 18.3.2016 10:58reagovat
avatar

to neviem, ako to dosiahnu, mozno este naslednym dotocenim starterom...kedysi davno som ti cital niekde, spominal to sef vyvoja skodoviek.

Nepřihlášený Mat

Reakce na: Chlape, jak si představuje.. | 21.3.2016 00:23reagovat
avatar

Koukám že vidím jen jeden jediný (!!!!) příspěvek který hovoří o tom že to není jen tak nějaké startování ale že je to mnohem složitejší a systém zastavuje motor na přesně definovaných podmínkách ..... mimo jiné tento systém byl v učebnicích automechaniků a autoelektrikářů už před rokem 2000 tak nevím co děláte .... kecy o nemoznosti deaktivace "natrvalo" jsou blitky neodborníka a asi netřeba vůbec komentovat ..... čemu se divit JSEM NA AUTOFORUM.CZ :D

Nepřihlášený Andy

Reakce na: Ja teda neviem, ale pred 1.. | 21.3.2016 11:29reagovat
avatar

ak máš 132kW Fabiu so spotrebou len 6,6 to si "iný" šofér....ja som to dal za 7,0 po dialnici 105km tam a 105 späť v priemere pod 100km/h.... ale nekúpil som si RS-u aby som bol prekážkou provozu......

proste štart/stop je blbosť... z EU.... a nie z dopytu

Nepřihlášený Adam

Popravdě, nečetl jsem celo.. | 22.3.2016 07:42reagovat
avatar

Popravdě, nečetl jsem celou diskuzi, takže se omlouvám pokud se budu opakovat, ale mám jednu připomínku k poslední větě článku:

a není to náhodou už tak, že mi je přímo či nepřímo (stejně, jako u toho nařízení/nenařízení používat start/stop) čím mám do centra města jet?

Já mám felicii 1,6 MPi.... budu moct příští rok vjet do centra Prahy??!! A na nový auto prostě nemám.... (abych na něj měl, když tam musím platit za pípoviny...)

Ale bohužel - nejen my češi, ale my evropané jsme takoví, že si halt necháme kálet na hlavu od byrokratů a budem vše řešit jen v diskuzích a u piva (teda, popravdě, ne že by to nějak moc řešit šlo, pokud by jsme nechtěli vyvolat válku).... a do té doby bude vládnout modrá vlajka s hvězdým kruhem nad našimi hlavami....

Nepřihlášený SseNno

Vsetci vieme ze automobilo.. | 24.3.2016 10:34reagovat
avatar

Vsetci vieme ze automobilova doprava produkciu svetovych emisii nevytrhne z biedy. Takze toto je dalsia hlupost, ktora vznikla len koli stupidnym emisnym normam. Moze sa tak pridat do zoznamu DPF, EGR a dalsim blbostiam, ktore akurat tak zvysuju cenu aut a podstatne zvysuju servisne naklady. Podla mna je system START STOP nicitel turba, kedze bez vahania motor vypne aj po jazde po dialnici kedy je turbo nazhavene do cervena. >:(

Nepřihlášený tibor

Reakce na: pavle s tou nemoznosti vol.. | 24.3.2016 13:23reagovat
avatar

co to je za dementní srovnání ? jak můžete srovnávat stahování okna s automatickým vypnutím motoru ?

Nepřihlášený MT

Toho debila co srovnava st.. | 25.3.2016 07:10reagovat
avatar

Toho debila co srovnava start stop se stahovanim oken bych nechal sedet v lete dve hodiny s vypnutou klimou a vypnutym ovladanim okynek.

Start stop je totalni picovina ktera objektivne zatezuje zakazniky nejen drasimi naklady na porizeni ale i provoz - to neni jen spotreba.

Smysl ma az hybrid kdy priparkovani, v kolone se motor vypne, poskakuju na baterku a teprve az baterka dojde zapne se motor ale ne proto aby se furt jako debil vypinal pri kazdem zastaveni ale aby mohl v nejefektivnejsich otackach baterii zase dobit pripadne pomohl pri poskakovani... ano tohle smysl ma.

Pokud navic bude spojeny s navigaci, bude vedet i kolik energie bude potrebovat na dojeti do cile... a jestli ma smysl dobijet baterii doplna nebo ma sanci v cilovem miste se dobit......

Nepřihlášený petr

Zdravim... Ja teda nevim d.. | 25.3.2016 17:02reagovat
avatar

Zdravim... Ja teda nevim dnes sem si prevzal auto a prave mi byla nabizena funkce start a stop nechtel sem to tak mi to tam nedali a dostal sem namisto toho jinou nabidku ziju sice v anglii ale tady to takovy problem neni takze nechces nedostanes staci se s nima domluvit pro ne to je biznis a udelaj temer vse..... Moje zkusenost

Nepřihlášený Viktor EX

vyprdnete se na evropska a.. | 25.3.2016 21:23reagovat
avatar

vyprdnete se na evropska auta. kupujte ameriky. ja to udelal a start stop nemam

Nepřihlášený Pepiko

Nechápu ten šílený rozruch.. | 26.3.2016 20:04reagovat
avatar

Nechápu ten šílený rozruch kolem systemu "start/stop. Já jsem si to namontoval na ŠKODU 100, před 40 lety, nebylo to elektronické ale pomocí dvou relátek. Vypínání motoru pomocí tlačítka pod volantem, a start pomocí mikrospínače na plynovém pedálu. Nyní mám fabii a naprostá spokojenost se start-stopem.

Nepřihlášený dusko

alfa romeo umoznuje start.. | 26.3.2016 21:49reagovat
avatar

alfa romeo umoznuje start stop vypinat a zapinat uplne lubovolne aj za jazdy hore dole, jak je libo...

Nepřihlášený STANO

kupil som pred rokom novy.. | 28.3.2016 09:30reagovat
avatar

kupil som pred rokom novy model suzuky s cross,keby malo start stop,tak ho nekupim.

Nepřihlášený Martin

K tomu "nepoznam vozidlo k.. | 30.3.2016 12:25reagovat
avatar

K tomu "nepoznam vozidlo kde sa to da vypnut pocas jazdy..". Mitshubishi ASX to vie vypnut kedykolvek jednym tlacidlom bez nutnosti ist do menu settings.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Midnight

"Přestože je tento systém.. | 30.3.2016 18:11reagovat
avatar

"Přestože je tento systém (...) založen na jednoduchém principu, potřeboval tým složený přibližně ze 100 inženýrů na jeho vývoj několik let.”"

priam "několik let" neviem či by som im uveril, ale rok-dva kľudne. Programovanie v korporátnom prostredí je skrátka také. A bonusovo ešte interfacovanie s rôznymi kusmi hardvéru vie byť dosť sranda. Som si dosť istý že 70% času šlo presne do tohto, vývoja kódu ktorý zbiera a zaznamenáva všetky dáta na základe ktorých sa rozhoduje (celý proces, od definície ktoré všetky dáta to budú, cez definície s ktorými hardvérom treba interagovať, cez dohodnutie sa na základe akých interfacov sa to bude diať, po vývoj a testovanie samotných tých interfacov...).

následne asi 10% času zabral vývoj samotného toho rozhodovacieho kódu, a 20% času testovanie celku, nielen že či sa zmysluplne rozhoduje, ale aj či náhodou občas nezadrhne spojku alebo neodpáli celý motor, a podobné srandy.

plus takéto systémy sa zvyknú zapracovávať do väčších systémov pri ich kompletnej prerábke, čiže marketingové oddelenie možno zdeformovalo informáciu že "nový operačný systém pre naše palubné počítače, vrámci ktorého sme vyvinuli aj start-stop trvalo vytvoriť niekoľko rokov".

Nepřihlášený Michele

Fiat Punto 1,4 r.v. 2014 s.. | 1.4.2016 18:44reagovat
avatar

Fiat Punto 1,4 r.v. 2014 system Start&stop lze trvale vypnout (od prvniho KM deaktivovany). Novy Fiat Tipo 1,4 Opening Edition system Start &Stop vybec neni instalvan. Zrejme to Unie striktne nenarizuje kdyz plni jina kriteria.

Nepřihlášený Liska Jiri

Start-Stop pokud nezapomen.. | 2.4.2016 19:44reagovat
avatar

Start-Stop pokud nezapomenu vzdy vypinam, protoze to funguje i kdyz nechci, napr. vyjezdy z parkoviste a pod. Dalsi prodrazena vec je snimac tlaku v pneumatice , pri jeho otazne zivotnosti. Cena snimace na Vitaru v SR je cca90 eur za kus. Tak radim zajistit si kola bezpecnostnim sroubem. Protoze cena 1 kompletniho kola je cca 240eur a to bude pro zlodeje lakave. Pekny den.

Nepřihlášený dodge

Naštěstí lze SS u většiny.. | 3.4.2016 16:07reagovat
avatar

Naštěstí lze SS u většiny aut trvale odkódovat.

Nepřihlášený eL

Chvíľu som jazdil na Ford.. | 5.4.2016 12:49reagovat
avatar

Chvíľu som jazdil na Ford Focus Mk.3 a mám pocit, že tam to stačilo len raz vypnúť. Ale nie som si tým istý, možno by to mohol niekto potrvrdiť alebo vyvrátiť. V každom prípade je táto funkcia výsledok byrokracie zo strany europskej únie a tlak EURO noriem na výrobcov automobilov

Nepřihlášený :-)

Pravda. Zajímalo by mě v k.. | 5.4.2016 22:46reagovat
avatar

Pravda. Zajímalo by mě v kolika limuzínach těch evropskejch byrokratů start -stop funguje. V těch vládních ani v jedný :.-)

Nepřihlášený Rudolf Palaticky

mam fiat 500x cross a na t.. | 11.4.2016 15:11reagovat
avatar

mam fiat 500x cross a na tomto vozidle sa da vypnut start / stop natrvalo vypinacom a netreba ho denne deaktivovat .na moju radost :-)

Nepřihlášený overdrive

je smutné, že výrobci ješt.. | 19.4.2016 20:07reagovat
avatar

je smutné, že výrobci ještě v dnešní době vyrábějí auta, která neudrží volnoběh a na křižovatce chcípnou

Nepřihlášený Škoro

vozidla Fiat maju tento sy.. | 26.4.2016 13:37reagovat
avatar

vozidla Fiat maju tento system a da vypnut tlacitkom nieje ho potrbne znova a znova vypínať.

Nepřihlášený Tomáš Z.

Tohle je praxe te idiotske.. | 7.5.2016 18:35reagovat
avatar

Tohle je praxe te idiotske EU, kterou vedou ruzni posahani zeleni, levicaci a podobna svoloc. Pryc z toho bizarniho spolku.

Nepřihlášený Frank

Ne není to normální ani sp.. | 11.5.2016 08:33reagovat
avatar

Ne není to normální ani spotřebu to takřka nesníží akorát budou odcházet mnohem víc součástí motoru takže je to vlastně skrytý tak k tomu jak zvýšit poruchovost

Nepřihlášený Vladimír

Skončila doba keď sa doma.. | 12.5.2016 10:33reagovat
avatar

Skončila doba keď sa doma vyrábali rôzne prístroje alebo upravovali veci tak aby fungovali lepšie ako originál . A doma vyrábali a do áut montovali napr. cyklovače otáčkomery sťahovania okien centrálne zamykania a pod.

A zas asi postupne nastáva doba keď sa budú vyrábať rôzne udělátka a upravovať autá z dôvodu toho že tam človek skrátka nejakú funkciu nechce a nepožaduje a vyslovene mu prekáža. Takže ja osobne začnem tým štart-stop systémom. Pretože je totálna chujovina aby mi auto vypínalo motor ak zastavím napríklad na križovatke na stopke alebo na svetlách a v tom momente skočí zelená alebo skrátka vôbec . a nieje to o ekologii. Pretože väčšia baterka a silenjší štartér a opotrebovanie celkovo motora pri tomto systéme isto stojí v konečnom sumáre viac energie a surovín ako to čo sa imaginárne ušetrí.

Nepřihlášený Karlos

Je zvláštní jak se nikde v.. | 18.5.2016 10:06reagovat
avatar

Je zvláštní jak se nikde v tomto článku ani jiném z spousty podobných, člověk nedočte o reálném dopadu 150startů denně na motor a spolehlivosti takového vozu, třeba po pěti ( a alespoň odhadem 10) letech.. Což by mě z celé diskuze zajímalo úplně nejvíc.

Jednoznačně si myslím že pravým důvodem hromadného zavádění napříč všemi automobilkami je omezení jejich reálného provozu. Žádná přece nestojí o to aby jejich auta jezdila ještě po dvaceti letech jak je tomu dnes :) tak proč to neschovat pod emise..

Nepřihlášený Mates

Reakce na: Souhlasím s Moikem. Každé.. | 24.5.2016 15:19reagovat
avatar

Klobrch:

typická reakce pro přísloví "pro stromy nevidět les"..

Jak autor píše v článku.. 150 (dobře, tak 70) nahození motoru denně při jízdě v kolonách, tomu motoru nedělá dobře.. Když to tomu motoru nedělá dobře, tak je jasné, že bude mít řádově nižší životnost.. Ať už jako celek, tak jeho jednotlivé součásti.

Sice se vypustí z daného motoru do ovzduší méně CO2, ale zato se musí zvýšit výroba náhradních dílů, nemluvě o dřívější likvidaci takového motoru.

Tedy, ekologický dopad je mnohem větší, než o deci nižší spotřeba.

Start Stop je stejná kok*tina, jako 1,2 motor s vypínatelnými dvěma válci v novém Superbu. Ten motor se zrasuje o několik desítek tisíc km dřív, než dvoulitr nebo jinej agregát, kterej nemá tuhle zhovadilost namontovanou.

To, co občas vypadne z byrokratů v EU, bývá takové to hnědé a plovoucí (a Milky Way to není).

Nepřihlášený mokus

No, u manualu/benzin jsem.. | 22.6.2016 21:58reagovat
avatar

No, u manualu/benzin jsem to tak nejak prezil a nevadi mi to, ale u dsg/diesel jsem to vydrzel ani ne tyden a jel do humpolce to nechat odpojit..

Nepřihlášený

Reakce na: je zajímavý, že autorovi n.. | 25.6.2016 10:12reagovat
avatar

Celodenní svícení má alespoň nějaký význam, dnes již denní svícení představuje takřka nulové náklady. Tak nevím co vidíte na svícení ve dne tak špatného... Oproti tomu Start Stop nemá význam.

Nepřihlášený PE3K

vítejte v EU, novém a po O.. | 29.6.2016 10:31reagovat
avatar

vítejte v EU, novém a po Orwellovsku dokonalém SSSR

Nepřihlášený yari

Reakce na: Celej článek je jedna velk.. | 10.7.2016 11:28reagovat
avatar

Start stop je už z principu nesmysl. Auto na volnoběh má spotřebu cca 2 litry za hodinu chodu. Na světlech se motor vypne na minutu nebo dvě, ale při startování je vstřikováno do válců více směsi, tedy hodně podobné množství paliva, co se "ušetřilo". A pokud auto minutu nebo dvě neprodukuje spaliny, pak při startování jich vyprodukuje několikrát tolik, než za provozu na volnoběh.

Nepřihlášený Robin

Smart Fortwo má možnost vy.. | 25.7.2016 09:38reagovat
avatar

Smart Fortwo má možnost vypínání a zapínání systému START/STOP kdykoliv.

Stejně tak Mercedes A45 AMG :-)

Nepřihlášený Ivan

Před pár měsíci jsem si ko.. | 25.5.2017 18:24reagovat
avatar

Před pár měsíci jsem si koupil nový Nissan Note a skoro ihned mi začal Start Stop blbnout a nyní mi už vůbec nefunguje, takže jezdím bez něj :)

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Chci k tomu říct jedno - j.. | 18.7.2017 18:32reagovat
avatar

No, to je pěkná blbost. Kdybychom v EU nebyli, tak Škoda jako součást VW by to tam nemontovala? Nebo by neměla být součástí VW ani žádného jiného koncernu a vyrábět ty šunky jako za komoušů? Tyhle bolševické argumenty mě vždy dokáží nadzvednout.

Nepřihlášený Vlado

V manuále nissan note som.. | 11.10.2017 16:56reagovat
avatar

V manuále nissan note som našiel, že start stop je neaktívny pri otvorenej kapote. Tak som ju otvoril, našiel som nejaký káblik k zámku kapoty. Odpojil som to a start stop ma už neotravuje. Kolegovi som to isté urobil na suzuki vitara a tiež s úspechom. Nemu ale bliká kontrolka start stop systému.

Nepřihlášený Richard

Já jsem v říjnu 2017 koupi.. | 26.12.2017 21:20reagovat
avatar

Já jsem v říjnu 2017 koupil novou kiu a start stop tam nemám :D Prý už není povinný

Nepřihlášený Jan

Chlapi a chlapci, jak vám.. | 12.4.2018 23:21reagovat
avatar

Chlapi a chlapci, jak vám rozumím.

Bruselským vymaštěncům bych to vše dal zaplatit.

"Long live Europe"!

Nepřihlášený Ingrid

Jednu výhodu to má. Pro au.. | 6.9.2018 16:03reagovat
avatar

Jednu výhodu to má. Pro autoškoly. Při rozjezdech. Než žák najde klíček a nastartuje, je pouhé zmáčknutí spojky rychlejší a tolik nezdržujeme v křižovatkách. A to naštěstí funguje i přes ručně vypnutý systém na začátku každé jízdy.

Nepřihlášený lošmi

mám Vitaru 1,6 , 4x4, benz.. | 19.2.2019 11:47reagovat
avatar

mám Vitaru 1,6 , 4x4, benzín, a problém robí ten nešťastný štart/stop systém. Pri zastavení síce vypne motor, ale nie vždy ho aj zapne. Potom musím rýchlo nanovo štartovať, resp. viackrát stláčať spojku / všetko to trvá o pár sekúnd dlhšie ako by malo, čo pri chcenom rozbehu ne križovatke robí problém/. Dá sa síce po naštartovaní vypnúť, no nie vždy si na to spomeniem a otravuje to. Ak niekto má tiež tento problém, dajte znať,/ záručný servis to nevie odhaliť/

Nepřihlášený lošmi

mám Vitaru 1,6 , 4x4, benz.. | 19.2.2019 11:54reagovat
avatar

mám Vitaru 1,6 , 4x4, benzín, a problém robí ten nešťastný štart/stop systém. Pri zastavení síce vypne motor, ale nie vždy ho aj zapne. Potom musím rýchlo nanovo štartovať, resp. viackrát stláčať spojku / všetko to trvá o pár sekúnd dlhšie ako by malo, čo pri chcenom rozbehu na križovatke robí problém/. Dá sa síce po naštartovaní vypnúť, no nie vždy si na to spomeniem a otravuje to. Ak niekto má tiež tento problém, dajte znať,/ záručný servis to nevie odhaliť/

Nepřihlášený jakub

Reakce na: K tomu "nepoznam vozidlo k.. | 20.2.2019 08:16reagovat
avatar

boze miljuem ludi co komentuju 7-8 rokov stary koment a rozhorcuju sa ze to tak nie je a na ich auto (vyrobene niekolko rokov po napisani clanku) nevstahuje...retardi...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše