VW 1,5 TSI Evo naživo a detailně, bude to i kat 1,2 TSI

 | 25 příspěvků | 29.4.2016 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený JaRy

Tak jsem si myslel, že nic.. | 29.4.2016 14:05reagovat
avatar

Tak jsem si myslel, že nic řidšího na mazání než 0W-30 nikdo nepoužije a hleďme tady je 0W-20...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ReJaRy

Reakce na: Tak jsem si myslel, že nic.. | 29.4.2016 14:36reagovat
avatar

0W-20 se pouziva uz davno, u Priusu 3gen (rok 2011+) naprosto bezne.

Nepřihlášený Frantisek

Tak kdo to riskne a stane.. | 29.4.2016 14:43reagovat
avatar

Tak kdo to riskne a stane se testerem? VW vzdy po vychytani chyb v danem motoru konci s jeho produkci a nahrazuje ho necim jinym.

Nepřihlášený _sulcik_

Při kterém je sací ventil.. | 29.4.2016 14:55reagovat
avatar

Při kterém je sací ventil uzavřen s větším zpožděním až během expanze. :D Jo jasně :D Takovej motor bych chtěl vidět :D Ať si autor skusí nadrápnout Tatru opačně, aby viděl co znamená otevřený sací ventil při expanzi :D

Nepřihlášený _sulcik_

Když se může 5W-30 používa.. | 29.4.2016 15:22reagovat
avatar

Když se může 5W-30 používat už 10 let u motorů s běžným olejovým čerpadlem, proč by se nemohlo 0W-20 používat u motoru, kterej má čerpadlo regulovatelný. Hold M6AD už se používat nebude :D

Nepřihlášený stejskal jarda

a co se stane, kdyz tam na.. | 29.4.2016 16:23reagovat
avatar

a co se stane, kdyz tam naleju 10w50?

Nepřihlášený AudiRS6

Vsetci odpisuju tu istu bl.. | 29.4.2016 16:42reagovat
avatar

Vsetci odpisuju tu istu blbost !

Tie sacie ventily sa uzatvaraju predcasne a nie opozdene !

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Ve škole nám tenkrát už řík.. | 30.4.2016 13:13reagovat
avatar

Ve škole nám tenkrát už říkali, že 4 dobý motor pracuje: sání - stlačování(komprese) - expanze - výfuk. A že ten sací ventil se uzavírá až v době stlačování (komprese), protože využívá energii proudícího plynu. Ale, že by to už došlo tak daleko. To by snad turbo (kompresor) musel překonávat kompresní tlaky a expanzní tlaky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tycoon

Plně globální motor to neb.. | 30.4.2016 16:07reagovat
avatar

Plně globální motor to nebude. V mapce chybí Peubla (Mexiko) vyrábějící motory především pro středoamerický a americký trh. Takže například osmiventilový dvoulitr, který se tam stále vyrábí, asi přežije do další koncernové pětiletky ...

Nepřihlášený Ernie

Reakce na: Tak jsem si myslel, že nic.. | 30.4.2016 18:08reagovat
avatar

Jj, nova norma olejov VW508 a VW509 pozna uz len 0W20...

Nepřihlášený _sulcik_

Reakce na: Vsetci odpisuju tu istu bl.. | 30.4.2016 23:12reagovat
avatar

No pokud se jedná opravdu o Mullerův cyklus, tak se sací ventil zavírá opravdu opožděně, samozřejmě né jak je v článku napsáno během expanze, nýbrž kousek za polovinou komprese, vzduchu se tam moc navíc nedostane, ale podstatné je, že ten vzduch který by normálně byl od komprese zahřátý, je hezky vychlazený intercoolerem a díky tomu můžou zvednout kompresi bez detonací. To co je na obrázkách v té prezentaci, ale zase tvrdí opak, takže se buď nejedná o mullerův cyklus, nebo je na tom obrázku blbě zaznačenej úhel zavření sacího ventilu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený _sulcik_

Reakce na: Ve škole nám tenkrát už řík.. | 30.4.2016 23:17reagovat
avatar

Expanzní tlaky překonat nemůže, ale kopresní tlaky na víc jak polovině dráhy pístu ano, a toho právě využívá Mullerův cyklus. Jinak stejný princip, ale u atmosféry (jmenuje se to atkinsonův cyklus, tam turbo netlačí takže část plynů vyletí z5 do sání) využívá Toyota u nějakýho hybridu (Avensis tuším).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ixb1

Jsem zvědav na tu 1.5 MPI.. | 1.5.2016 09:59reagovat
avatar

Jsem zvědav na tu 1.5 MPI jesli se někdy skutečně objeví.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AudiRS6

Reakce na: No pokud se jedná opravdu.. | 1.5.2016 11:16reagovat
avatar

Keny sme mali ist uuuuplne do detailov, tak Atkinson vyuzival tiez specialny klukovy mechaniznmus, ktory sposoboval kratsiu drahu piesta pocas sania a dlhsiu pocas expanzie, a Miller pouzival specialny ventil na prepustanie "prebytocnej" zmesi...

Proste uz v Audi 2.0 TFSI 140 kW / 190 PS je pouzity system Valvelift na riadenie zdvihu a casovania ventilov tak, aby sa v Millerovom rezime ventil zatvaral skor, lebo ako vies, tak pre preplnovany motor specialne nieje dobre, aby vzduch chladeny medzichladicom, nasaty do valca, sa cez nasavaci ventil ZNOVU ZOHRIATY dostaval nazad do sania...vsak... ;-)

Pripada mi to tak, ze bud to nemci nesikovne na tom obrazku oznacili / pomenovali :-) Predsa nepojednavame o 2-taktom motore, vsak...? :-DDD

Ale je to povedzme ze fakt pseudo-Miller, ventil sa zatvara oneskorene, aby sa zohriata zmes nedostavala nazad. bodka.

Zaujimave je, ze ten Audi 2-liter pouziva ten Millerov cyklus len pri nizsej zatazi a vo vyssej funguje ako Ottov - teda aspon tak ho prezentovali.

Tento novy funguje ako "Miller" stale, vo svojich verziach dokaze ponuknut aj vyssi litrovy vykon aj tocivy moment, a len VTG-ckom na turbe to asi nebude. Proste maju moj obdiv ti "babraci" :-)))

Uvidime, ako sa to prejavi v spolahlivosti a zivotnosti.

Kym bude fungovat, bude to dobry motor, tomu verim.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AudiRS6

Reakce na: Keny sme mali ist uuuuplne.. | 1.5.2016 11:20reagovat
avatar

oprava z :

Ale je to povedzme ze fakt pseudo-Miller, ventil sa zatvara oneskorene, aby sa zohriata zmes nedostavala nazad. bodka.

Na:

... zatvara sa predcasne - aby sa zohriata zmes nedostavala nazad.

;-)

Nepřihlášený a

Reakce na: Jsem zvědav na tu 1.5 MPI.. | 2.5.2016 06:39reagovat
avatar

V Rusku, na Ukrajině, v Indii?

Nepřihlášený Rossi

Prosím vás, kdo se v dané.. | 2.5.2016 09:31reagovat
avatar

Prosím vás, kdo se v dané problematice orientujete, můžete říct, v čem spočívají výhody tohoto VW 1.5 TSI oproti např. Ford ecoboost 1.5, který se už nějaký ten pátek prodává např. v Mondeu naladěný na 118kW ? Jako laikovi se mi jeví jediný důvod použití různých vylepšení (VTG apod.) nejspíš kvůli splnění přísnějších emisních norem, které jsou v popisu zmíněny.

Pro doplnění uvádím odkaz na výkonové křivky zmíněného ecoboostu.

http://www.automobile-catalog.com/curve/2015/208 2470/ford_focus_1_5_ecoboost_150.html

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AudiRS6

Reakce na: Prosím vás, kdo se v dané.. | 2.5.2016 10:04reagovat
avatar

Valvelift,Miller, VTG, ACT toto su 4 veci, cdaka ktorym by mal mat, a asi aj bude mat novy 1.5 TSI realny prinos a vyhodu oproti defakto vsetkym ostatnym podobnym motorom. Valvelit - variabilny zdvih ventilov - umoznuje vzdy otvarat ventily len na pozadovanu uroven a supluje tak defakto skrtiacu klapku -> teda mensie cerpacie straty pri nasavani zmesi = nizsia spotreba... Samozrejme, ze je tu aj variabilne casovanie ventilov, ktore tiez pomaha motoru napasovat sa na dany prevadzkovy rezim. Millerov cyklus - vdaka valveliftu cyklus, kedy je mozne aj pri normalnom zatazeni cerpat / nasavat vzduch len v obmedzenom - teda skratenom zdvihu piestu, ale expanzia prebieha pri plnom zdvihu. Teda nasajes menej zmesi, ale s pretlakom, tu komprimujes 12,5:1 a vdaka tomu dosahujes slusny vykon, ucinnost, a lespsiu spotrebu. VTG - variabilna geometria turba - asi najväcsi zlom v ramci beznych seriovych turbomotorov ! Ide tu o 2 velke prinosy: optimalizaciu prudenia vyfukovych plynov cez turbinu a teda sirsi rozsah prace turba ( teda v sirsom spektre umoznuje podavat potrebny preplnovaci vykon ) a aj rychlejsie reakcie na pokyn tvojej nohy na plynovy pedal. VW to vyjadruje o 35% kratsou dobou zaciatku plneho vykonu. Teda ak si napr. mal turbodieru 1,5 sek., tak sa skratila na cca 1 sek. Ano, aj moderne turbomotory turbodieru maju, specialne v najnizsich otackach, kedy je proste vyfukovych plynov malo. ACT - odpojovanie valcov - z tohoto som trochu prekvapeny, nakolko uz samotny Millerov cyklus dokaze usporit ( podla konkretnej aplikacie ) aj 10%. Ako ale vidno, vo VW si myslia, ze aj 2 pracujuce valce, a dokonca v Millerovom cykle ti stacia na to, aby sa auto hybalo :-) OK, je to dalsia uspora, ale ak by malo byt na mne, ja by som tuto funkciu vzdy vypinal, nakolko nielen podla mna bude mat trosku negativny vplyv na "kondiciu" motora - teda hlavne neskor...( tipujem, ze po 200 tkm by som uz hadam aj nameral rozdielne kompresne tlaky) Co sa krivky PS/Nm tyka - nevidel som graf pre silnejsiu verziu, al..

Nepřihlášený Driver

Nemám obavy, že by se to n.. | 2.5.2016 11:31reagovat
avatar

Nemám obavy, že by se to nedalo vyrábět tak, aby to bylo spolehlivé. Dneska se dá vyrobit i sonda, co posílá fotky z Marsu. Ale mám obavy z toho, že to spolehlivé nebude z toho důvodu, že se bude šetřit. Stejně jako řetězy a napínání na některých TSI. Pokud lze tak banální řešení chybně vyrábět, tak je otázka u těchto novinek. Kde jsou časy Peugeotu 309 nebo Golfa3 v naftě. Auta po 25letech popáté vyvařené karosérie, ale motor chytl na drc a jezdil jako nový. Dokonce je otázka, zda je lepší mít (v malém autě) tříválec bez ACT nebo čtyřválec s ACT. To jsou šílené paradoxy a jestli se někdo bált katu, turba, DPF či SCR, tak to byly všechno jen malé věci, příslušenství okolo motoru, vpodstatě prkotiny. Ale tohle už je přímo v motoru integrované, a jestli to nebude pořádně předimenzované, tak to bude průser takový, že nakonec všichni s radostí uvítají elektromobily, kde je "jen" rotor, stator a baterky... :o)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jenyk

VW je poslední dekádu, zvl.. | 2.5.2016 14:01reagovat
avatar

VW je poslední dekádu, zvláště v motorařině, mistr slepých uliček. Škoda pro něj, zákazníky, leasingovky a dobře pro servisy, že se nepoučil. Služebák je v pohodě, ale soukromě mi to nesmí do garáže.

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: Nemám obavy, že by se to n.. | 2.5.2016 21:00reagovat
avatar

Problem s retazami sa tykal jedneho z troch dodavatelov, ktory dodaval nekvalitne retaze. Neviem aky pribeh sa nachadza za vadnymi napinakmi, ale s tymi retazami to verim, pretoze BMW bolo s jeho retazami tiez legendarne a tiez mali pri novsich motoroch(napr. N47) problem s trhajucimi sa alebo roztiahnutymi retazami... zda sa mi, ze obe automobilky brali tie chybne retaze od jedneho dodavatela

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mecanix

Volvo má nějaký tříválec? | 5.5.2016 09:34reagovat
avatar

Volvo má nějaký tříválec?

Nepřihlášený missso

Reakce na: Expanzní tlaky překonat ne.. | 10.5.2016 08:46reagovat
avatar

Atkinsonov cyklus využíva aj honda 1,8 i-vtec už dobrých 10 rokov. Môžem potvrdiť že to zrejme funguje spotreba je super.

Nepřihlášený Arpád

v podstate kopírujú Ford e.. | 15.5.2016 15:46reagovat
avatar

v podstate kopírujú Ford ecoboost...síce sú tam špecifické odlišnosti, ale už samotné objemy motorov 1 liter a 1,5 liter ...a ecoboost v rokoch 2012, 2013, 2014 1,0 litra bol motor roka 3x po sebe...takže predpokladám, že súdruhovia z VW zaspali dobu trošku a Ford príde s niečím čo zase predbehne zbytok sveta! VW autá ( najmä Skoda ) sú hlučné, tak otravne hlučné, musia riešiť triviálne chyby ako búchanie zadnej nápravy na nových Superboch, hlučnosť Octávií, podvod - zbytočný podvod, ktorý vyústil v Dieselgate, katastrofálnu nespoľahlivosť 1,2 i 1,4 TSI s preskakujúcii rozvodovými remeňmi, ....to že idiotsky šetria na zadnej náprave a dávajú okrem najvýkonnejšej verzie iba "kľukovú" a nie viacprvkovú....takže komfort, hlučnosť a správanie sa na ceste je ďaleko horšie ako u ostatných výrobcov....proste súdruhovia si reputáciu ničia typicky zodpovedne ako sa na Nemcov patrí....ak niečo urobia, tak poriadne a ak niečo pokazia, tak dôsledne!

Nepřihlášený JohnST

Reakce na: Problem s retazami sa tyka.. | 13.9.2016 19:45reagovat
avatar

Ano brali to od cinskych dodavatelov.:-)))

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše