Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD: obývák
9.7.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Chrysler Grand Voyager je na trhu velkých MPV dlouhodobou stálicí, která si umí své uživatele hýčkat. Potvrdil to i náš test špičkové verze Limited s velkým dieselovým čtyřválcem 2,8 CRD pod kapotou.
Velkoprostorový model americké značky Chrysler je na starém kontinentu populární z několika důvodů. Za prvé je Voyager jedním z průkopníků v segmentu MPV (na trhu je již přes třicet let), za druhé stále patří k nejkomfortnějším a nejlépe vybaveným automobilům a za třetí se dodává nejen s poměrně žíznivým šestiválcem 3,8 l, ale také s osvědčeným vznětovým čtyřválcem 2,8 CRD.
My jsme měli tu čest strávit týden za volantem nejlépe vybavené verze Limited s líbivým černým metalickým lakem. A jaké byly naše dojmy? V průběhu testu, který probíhal jak na dlouhých cestách vedoucích převáženě po dálnici, tak na rozbitých komunikacích našeho hlavního města, jsme byli překvapeni zejména celkovým komfortem vozu. I po dlouhé cestě z něj totiž vystoupíte vy i celá posádka bez jediné známky únavy. Ve městě vás potěší komfortně laděný podvozek, který s přehledem absorbuje i větší nerovnosti. Při parkování a otáčení si však musíte zvyknout na více než pětimetrovou délku bezmála dva metry širokého vozu.
Hlavní devízou Grand Voyageru je však velkorysý vnitřní prostor pro sedm dospělých pasažérů a pořádnou porci zavazadel. Navíc se jednalo o nejlépe vybavenou verzi Limited, která hýčká posádku maximálním dostupným komfortem. Seznam výbavy je tak dlouhý, že vůbec nemá smysl ho uvádět. Opravdu nadšeni jsme byli zadní řadou sedadel sklopnou elektromotory do podlahy nebo otočnými sedadly druhé řady, které spolu s konferenčním stolkem vytvoří v zadní části vozu rodinou atmosféru i za jízdy. Počet schránek, držáků a nejrůznějších prohlubní v interiéru je opravdu velký a při konferenčním uspořádání zadní části vozu se budete cítit jako doma v obývacím pokoji. Z příplatkových prvků testovaného vozu jmenujme sdružený navigační modul obsahující i 30 GB pro uložení dat a tzv. „entertaiment paket“ (DVD přehrávač s výklopnými stropními obrazovkami pro druhou a třetí řadu sedadel.
Přední kola našeho vozu poháněl čtyřválcový turbodiesel 2,8 CRD o nejvyšším výkonu 160 koní, který dával zásluhou solidního výkou i v nižších otáčkách přes dvě tuny těžkému vozu relativně dobrou dynamiku, zvláště při rozvážné jízdě po dálnici. S turbodieselovým agregátem si rozuměla i šestistupňová samočinná převodovka, jejíž volič je umístěn netradičně vedle volantu. A spotřeba? Díky objemné palivové nádrži (77 litrů) jsme ujeli osm stovek kilometrů. To znamená nějakých 9,5 l/100 km, což je vzhledem k velikosti automobilu příznivá hodnota.
I když vzhledově se vám toto sedmimístné MPV sice zamlouvat nemusí, praktický interiér vás přesvědčí, že na dlouhé cesty už nic jiného nepotřebujete. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD Limited nabídne svým pasažérům nadprůměrný komfort ve všech směrech, velice bohatou vnitřní výbavu a zároveň dokáže být úsporným běžcem na dlouhé tratě.
Pohled do ceníku vás přitom nijak neomráčí. Špičkové provedení lze s podporou místního oficiálního importéra, který nabízí celoevropskou záruku, pořídit už kolem jednoho milionu korun. Pokud vaše rodina potřebuje pro své aktivity dostupný luxusní „autobus“, je v tomto případě na správné stopě.






















Technické údaje
Motor
Vznětový přeplňovaný, řadový čtyřválec 2,8 CRD
Objem: 2 768 ccm
Největší výkon: 120 kW (160 k) při 3800 ot./min
Největší točivý moment: 360 N.m při 1600 - 3000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová samočinná převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 185 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,8 l
Mimo město: 7,1 l
Kombinovaná: 8,8 l
Objem palivové nádrže: 77 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5143 mm
Šířka: 1954 mm
Výška: 1750 mm
Rozvor náprav: 3078 mm
Pohotovostní hmotnost: 2230 kg
Užitečná hmotnost: 545 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 638 + 118 l
Výbava a cena
Cena ve standardní výbavě: 1 174 150 Kč
Cena testovaného modelu: 1 295 100 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva