Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 206+: starý známý s novou tváří
2.10.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Některá auta se prostě povedou, a pak se dlouhá léta těší přízni zákazníků. Některá se dokonce povedou natolik, že je jim na konci jejich života dopřána plastická operace, která je zachrání před odchodem na odpočinek. A některým se dokonce podaří vstát jako bájné Fénix z popela. Právě takovým znovuzrozením prošel i Peugeot 206, který tu s námi bude i nadále ve své omlazené verzi, nazvané 206+.
Přehled kapitol
Když přišla 206 v roce 1998 na trh, nastoupila na místo také velmi úspěšného Peugeotu 205. Už ten nastavil laťku vysoko a 206 ji překvapivě dokázala posunout ještě výše. Jednou z jejích hlavních deviz, ne-li tou úplně nejdůležitější, byl design, který si oblíbily hlavně řidičky. Zřejmě právě jeho zásluhou byla 206 dlouhá léta prodávána prakticky beze změn. Na její místo pak v roce 2006 přišel větší, sofistikovanější a samozřejmě modernější Peugeot 207. To ale neznamenalo konec 206-ky, která i nadále zůstala ve výrobě, i když její prodeje postupně klesaly. Proto Peugeot na jaře letošního roku podrobil 206 jistému omlazení a pod názvem 206+ ji zařadil zpět do nabídky. Staronová verze se vklínila mezi malou 106 a větší 207 a dál bojuje o přízeň zákazníků.
Byl jsem na modernizovanou 206 docela zvědav, protože sám poměrně často používám její původní verzi shodou okolností poháněnou stejným motorem jako u testované 206+. Proto v testu najdete srovnání staré a nové varianty, které ne vždy vyznívá ve prospěch mladšího bráchy.

206 plus příď 207 rovná se 206+
Modernizace vzhledu 206 lze popsat velmi jednoduše, neboť změnou prošla pouze karoserie a původní verze dostala vzhledové prvky novější 207. Příď 206+ je vyvedena zcela v designu současných Peugeotů. Dlouhé světlomety, mezi kterými je zvýrazněný „nos” s velkým firemním logem, doplňují velká peugeotovská „ústa”. Mírně odlišná je i záď vozu. Zde prošel hlavní změnou nárazník, jež dostal nový tvar v souladu s aktuálními verzemi, a moderněji řešené sdružené světlomety. Zbytek je stejný jako u staré 206, a proto se jím více nemá cenu zaobírat; zajisté už jste měli možnost si 206 důkladně prohlédnout na živo.
Závěrem této kapitoly dodám, že nejsem příliš velkým fandou současného designu značky se lvem ve znaku, a tak při přímém srovnání dávám přednost původní verzi, která jak zepředu, tak zezadu, působí harmoničtějším dojmem. Toto hodnocení je ovšem čistě subjektivní a je na každém, aby se rozhodl dle své chuti.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 10:36 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 10:10 - Zajda
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
