Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 206+: starý známý s novou tváří
2.10.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Některá auta se prostě povedou, a pak se dlouhá léta těší přízni zákazníků. Některá se dokonce povedou natolik, že je jim na konci jejich života dopřána plastická operace, která je zachrání před odchodem na odpočinek. A některým se dokonce podaří vstát jako bájné Fénix z popela. Právě takovým znovuzrozením prošel i Peugeot 206, který tu s námi bude i nadále ve své omlazené verzi, nazvané 206+.
Přehled kapitol
Když přišla 206 v roce 1998 na trh, nastoupila na místo také velmi úspěšného Peugeotu 205. Už ten nastavil laťku vysoko a 206 ji překvapivě dokázala posunout ještě výše. Jednou z jejích hlavních deviz, ne-li tou úplně nejdůležitější, byl design, který si oblíbily hlavně řidičky. Zřejmě právě jeho zásluhou byla 206 dlouhá léta prodávána prakticky beze změn. Na její místo pak v roce 2006 přišel větší, sofistikovanější a samozřejmě modernější Peugeot 207. To ale neznamenalo konec 206-ky, která i nadále zůstala ve výrobě, i když její prodeje postupně klesaly. Proto Peugeot na jaře letošního roku podrobil 206 jistému omlazení a pod názvem 206+ ji zařadil zpět do nabídky. Staronová verze se vklínila mezi malou 106 a větší 207 a dál bojuje o přízeň zákazníků.
Byl jsem na modernizovanou 206 docela zvědav, protože sám poměrně často používám její původní verzi shodou okolností poháněnou stejným motorem jako u testované 206+. Proto v testu najdete srovnání staré a nové varianty, které ne vždy vyznívá ve prospěch mladšího bráchy.

206 plus příď 207 rovná se 206+
Modernizace vzhledu 206 lze popsat velmi jednoduše, neboť změnou prošla pouze karoserie a původní verze dostala vzhledové prvky novější 207. Příď 206+ je vyvedena zcela v designu současných Peugeotů. Dlouhé světlomety, mezi kterými je zvýrazněný „nos” s velkým firemním logem, doplňují velká peugeotovská „ústa”. Mírně odlišná je i záď vozu. Zde prošel hlavní změnou nárazník, jež dostal nový tvar v souladu s aktuálními verzemi, a moderněji řešené sdružené světlomety. Zbytek je stejný jako u staré 206, a proto se jím více nemá cenu zaobírat; zajisté už jste měli možnost si 206 důkladně prohlédnout na živo.
Závěrem této kapitoly dodám, že nejsem příliš velkým fandou současného designu značky se lvem ve znaku, a tak při přímém srovnání dávám přednost původní verzi, která jak zepředu, tak zezadu, působí harmoničtějším dojmem. Toto hodnocení je ovšem čistě subjektivní a je na každém, aby se rozhodl dle své chuti.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejnovější články
Ceny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
před 3 hodinamiŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
před 4 hodinamiRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
před 6 hodinamiLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
před 7 hodinamiDalší den, další zdevastovaný zákazník Ferrari. Tento koupí italského hřebce prodělal 2,8 milionu Kč za ujetých 507 km
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.14. 13:45 - pavproch
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.13. 12:52 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.13. 12:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.13. 12:02 - řidičBOB
- BMW Divize 06.12. 09:57 - Vrooom