Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Škoda Roomster 1,2 TSI: facelift prospěl
2.2.2011 | David Siegl | Přidat příspěvek
Mladoboleslavské MPV prošlo loni modernizací v rámci faceliftu sesterské Fabie. V redakčním testu jsme vyzkoušeli úspornou variantu Roomsteru s novým motorem 1,2 TSI ve slabším provedení s 63 kW.
Přehled kapitol
Kompaktní MPV Škoda Roomster, která po technické stránce vychází ze současné generace Fabie a předchozí generace Octavie, nepatří zrovna k prodejním hitům, jakkoli za propadák ji též označit nelze. K její větší atraktivitě by měly přispět i nedávné úpravy, které změnily její vzhled a pod kapotu dostaly několik nových motorů. Vyzkoušeli jsme jeden z nich, malé čtyřválcové turbo 1,2 TSI. Jak s ním Roomster funguje?
Svěží vzhled, vylepšený interiér
Omlazená varianta s sebou tradičně přináší osvěžení předních partií a několika dalších detailů. Nejzásadnější změnou jsou pochopitelně nově tvarovaná přední světla. Proporce se však změnily i na mřížce chladiče a také na předním nárazníku, který se po stranách láme ve stylu nových modelů Volkswagenu. V rozích nárazníku se pak usadila mlhová světla, jenž svou velikostí odkazují na minulé generace. Výsledkem omlazovací kůry je poněkud dospělejší vzhled, který byl dosažen optickým rozšířením celého vozu.



Revidovaný interiér se může pochlubit kvalitněji vyhlížejícími a na dotek příjemnějšími materiály. Výrobce slibuje i vyšší úroveň dílenského zpracování, tu je ale těžké jen u pár tisíc kilometrů „jetého” auta posoudit. Ať už je to s tímto aspektem jaké chce, z interiéru vzniklo příjemnější místo k pobytu.
Přední sedadla jsou pohodlná, ale mají krátké sedáky a jen minimální oporu v bocích. Místo řidiče je vybaveno polohovatelnou loketní opěrkou, která navíc ukrývá úložný prostor pro drobné předměty. Šikovným detailem je třeba i gumové lanko umístěné nad úložným prostorem ve dveřích, může pomoci uchytit například důležité papíry.
Volant se velmi příjemně drží, příjemné mi přišly i páčky pod volantem s dobrým tvarem. Jednoduchost, stručnost a celková uživatelská přátelskost ovládání multimediálního sytému a funkcí v něm nepotřebuje dlouhých komentářů, ostatně je známe i z jiných modelů značky.
Variabilní a prostorný, hlavně vzadu
Místa na zadních sedadlech je opravdu hodně. Nejvíce pak vyniká především bohatá nabídka místa před koleny cestujících. Ti si mohou vychutnat vyšší polohu sedáků a více místa v oblasti loktů. Trojce zadních sedadel, z nichž to uprostřed je užší, nabízejí dlouhý seznam možností variability díky systému, kterému škodovka říká Varioflex. Snadná manipulace zajistí nejen tradiční možnosti pohybu, ale díky malé hmotnosti taky kompletní vyjmutí, takže v případě potřeby velkého převozního prostoru, za pouhé dvě minuty lze Roomstera přeměnit na ministěhovák. Po krátkém nácviku by navíc i vyjmutí celého jednoho sedadla měla zvládnout i křehčí žena.
Poněkud nešikovné je ovšem středové sedadlo, které díky malým rozměrům platformy, nedorostlo do dospělého stavu. Nejen že je příliš úzké, ale navíc je oproti ostatním sedákům předsazené o několik centimetrů dopředu. Díky tomu nelze umístit sedáky do roviny a proto je vzniklou mezerou vidět do zavazadlového prostoru.
Velkorysost vnitřního prostoru naopak umocňuje dvoudílná prosklená střecha. Nelze s ní sice manipulovat, ale k jejímu zakrytí slouží dvojice roletek.
Do zavazadelníku o základním objemu 509 litrů je díky jednodílným pátým dveřím snadný přístup. Ale vzhledem k výšce otevření pátých dveří, by měli mít delší madlo. Nižší postavy by mohli mít problém na něj dosáhnout. Vnitřek zavazadlového prostoru nabídne zcela pravidelný tvar, užitečné háčky na tašky, nebo šikovný tvarovatelný rozdělovač. Klasickou plnohodnotnou rezervu pak najdeme pod podlahou.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 3 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejčtenější články
„Normální” Mercedes CLA dnes koupíte už jen v bazarech, levněji dostanete víc než v showroomech automobilky
19.11.2025
Němci vzkřísili myšlenku nejrychlejšího stroje pro přepravu sportovních aut, má úchvatné parametry
19.11.2025
Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje nový rekord
20.11.2025
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
20.11.2025
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.19. 11:40 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 11:02 - GeneHawkins
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
