Home > Rubriky a sekce > Tiskové zprávy > Článek
Honda Ecological Drive Assist System: úsporně bez námahy
25.11.2008 | tisková zpráva | Přidat příspěvek
Honda uvádí na trh systém Ecological Drive Assist System (systém podpory ekologické jízdy) na zvýšení úspory paliva v reálných provozních podmínkách. Nová technologie se objeví na hybridním modelu Insight na přelomu jara a léta 2009.
Honda oznámila, že uvede na trh nový systém EDAS, který umožní řidičům dosahovat vyšší úsporu paliva v reálných provozních podmínkách. Tato technologie se objeví na novém hybridním vozidle Insight, které se začne prodávat cca v červnu roku 2009.
Bude to první systém na světě kombinující tři různé funkce na zvýšení úspory paliva: režim ECON, který podporuje úspornější jízdu řízením motoru, převodovky a dalších komponentů hnacího systému, instruktážní funkci, která prostřednictvím barvy displeje tachometru pomáhá řidičům dosahovat za volantem vyšší úsporu paliva a hodnotící funkci, která po každé cestě poskytuje řidiči okamžitou a dlouhodobou zpětnou vazbu ve vztahu k technikám jízdy.
Systém EDAS byl vyvíjen s cílem pomoci zákazníkům při zvyšovaní úspory paliva v reálných provozních podmínkách. Hodnotící funkce poskytuje kumulativní, dlouhodobou zpětnou vazbu prostřednictvím zobrazení listů, které časem rostou tak, jak se řidiči učí a pak uplatňují plynulý styl jízdy, který zvyšuje úsporu paliva. Vizuální zobrazení hodnotící funkce řidičům zábavnou formou ulehčuje průběžně zlepšovat jízdní zručnost.
Nejdůležitější prvky systému EDAS
1. Režim ECON
Režim ECON podporuje úspornější jízdu harmonizací řízení převodovky s plynule měnitelným převodem (CVT) a motoru.
Systém se uvede do činnosti hned potom, co řidič stlačí tlačítko ECON. Souladem řízení převodovky, s plynule měnitelným převodem (CVT) a motoru bude podporovat úspornější jízdu.
Režim ECON kromě toho automaticky zabezpečuje energeticky úsporné řízení klimatizační jednotky a úspornější jízdu prodloužením času vypnutí motoru při krátkodobém zastavení a zvýšením regenerativního nabíjení během zpomalování.
2. Instruktážní funkce
Instruktážní funkce poskytuje řidiči v reálném čase informace podporující úspornou jízdu.
Řidič je informován o aktuálních jízdných podmínkách prostřednictvím indikátoru jízdních podmínek představovaného barevným pozadím tachometru, což mu umožňuje více si uvědomovat úspornější jízdu. Při úsporné jízdě má indikátor jízdních podmínek zelenou barvu: při relativně úsporné jízdě s plynulým zrychlováním a zpomalováním má modrozelenou barvu a při zvýšené spotřebě paliva při jízdě s náhlými zrychleními a zpomaleními má modrou barvu. Indikátor jízdních podmínek umožňuje řidiči uvědomovat si průběh spotřeby paliva v reálném čase a pomáhá řidiči úsporně jezdit, když se snaží udržovat zelenou barvu displeje. Kromě toho je indikátor jízdních podmínek první takovouto funkcí na světě, která podporuje úspornou jízdu nejen reagováním na zažité postupy při zrychlování, ale i na zažité postupy při brzdění.
3. Indikátor jízdních podmínek
Zelený: úsporná jízda Modrozelený: relativně úsporná jízda Modrý: jízda s nadměrnou spotřebou paliva


4. Hodnotící funkce
Účelem hodnotící funkce je zapojit řidiče do úspornější jízdy a pomoci jim při osvojovaní si ekologicky zodpovědnějšího stylu jízdy.
Hodnotící funkce se nachází na informačním displeji ve středu přístrojové desky. Tato část systému EDAS používá na hodnocení úspornosti jízdy grafické zobrazení ve formě tří listů.
Při zapnutém spínači zapalování se na displeji zobrazuje hodnocení, které odrazuje jízdné vlastnosti v reálném čase.
Když je spínač zapalování vypnutý, listy v horním řádku zobrazují hodnocení právě ukončené jízdy, zatímco vodorovný pruh v dolním řádku displeje udává celkové hodnocení, které představuje kumulativní provozní vlastnosti. Informační displej též umožňuje řidičům podívat se na údaje o spotřebě paliva za poslední tři jízdy, stejně tak jako statistiky o okamžité a průměrné spotřebě paliva.
Při prvním veřejném předvedení této technologie v modelu Insight na jaře to bude první funkce tohoto druhu na světě, která bude poskytovat hodnocení vlivu jízdních návyků na spotřebu paliva v reálném čase i po jízdě.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 4 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva