Home > Rubriky a sekce > Tiskové zprávy > Článek
Honda Ecological Drive Assist System: úsporně bez námahy
25.11.2008 | tisková zpráva | Přidat příspěvek
Honda uvádí na trh systém Ecological Drive Assist System (systém podpory ekologické jízdy) na zvýšení úspory paliva v reálných provozních podmínkách. Nová technologie se objeví na hybridním modelu Insight na přelomu jara a léta 2009.
Honda oznámila, že uvede na trh nový systém EDAS, který umožní řidičům dosahovat vyšší úsporu paliva v reálných provozních podmínkách. Tato technologie se objeví na novém hybridním vozidle Insight, které se začne prodávat cca v červnu roku 2009.
Bude to první systém na světě kombinující tři různé funkce na zvýšení úspory paliva: režim ECON, který podporuje úspornější jízdu řízením motoru, převodovky a dalších komponentů hnacího systému, instruktážní funkci, která prostřednictvím barvy displeje tachometru pomáhá řidičům dosahovat za volantem vyšší úsporu paliva a hodnotící funkci, která po každé cestě poskytuje řidiči okamžitou a dlouhodobou zpětnou vazbu ve vztahu k technikám jízdy.
Systém EDAS byl vyvíjen s cílem pomoci zákazníkům při zvyšovaní úspory paliva v reálných provozních podmínkách. Hodnotící funkce poskytuje kumulativní, dlouhodobou zpětnou vazbu prostřednictvím zobrazení listů, které časem rostou tak, jak se řidiči učí a pak uplatňují plynulý styl jízdy, který zvyšuje úsporu paliva. Vizuální zobrazení hodnotící funkce řidičům zábavnou formou ulehčuje průběžně zlepšovat jízdní zručnost.
Nejdůležitější prvky systému EDAS
1. Režim ECON
Režim ECON podporuje úspornější jízdu harmonizací řízení převodovky s plynule měnitelným převodem (CVT) a motoru.
Systém se uvede do činnosti hned potom, co řidič stlačí tlačítko ECON. Souladem řízení převodovky, s plynule měnitelným převodem (CVT) a motoru bude podporovat úspornější jízdu.
Režim ECON kromě toho automaticky zabezpečuje energeticky úsporné řízení klimatizační jednotky a úspornější jízdu prodloužením času vypnutí motoru při krátkodobém zastavení a zvýšením regenerativního nabíjení během zpomalování.
2. Instruktážní funkce
Instruktážní funkce poskytuje řidiči v reálném čase informace podporující úspornou jízdu.
Řidič je informován o aktuálních jízdných podmínkách prostřednictvím indikátoru jízdních podmínek představovaného barevným pozadím tachometru, což mu umožňuje více si uvědomovat úspornější jízdu. Při úsporné jízdě má indikátor jízdních podmínek zelenou barvu: při relativně úsporné jízdě s plynulým zrychlováním a zpomalováním má modrozelenou barvu a při zvýšené spotřebě paliva při jízdě s náhlými zrychleními a zpomaleními má modrou barvu. Indikátor jízdních podmínek umožňuje řidiči uvědomovat si průběh spotřeby paliva v reálném čase a pomáhá řidiči úsporně jezdit, když se snaží udržovat zelenou barvu displeje. Kromě toho je indikátor jízdních podmínek první takovouto funkcí na světě, která podporuje úspornou jízdu nejen reagováním na zažité postupy při zrychlování, ale i na zažité postupy při brzdění.
3. Indikátor jízdních podmínek
Zelený: úsporná jízda Modrozelený: relativně úsporná jízda Modrý: jízda s nadměrnou spotřebou paliva


4. Hodnotící funkce
Účelem hodnotící funkce je zapojit řidiče do úspornější jízdy a pomoci jim při osvojovaní si ekologicky zodpovědnějšího stylu jízdy.
Hodnotící funkce se nachází na informačním displeji ve středu přístrojové desky. Tato část systému EDAS používá na hodnocení úspornosti jízdy grafické zobrazení ve formě tří listů.
Při zapnutém spínači zapalování se na displeji zobrazuje hodnocení, které odrazuje jízdné vlastnosti v reálném čase.
Když je spínač zapalování vypnutý, listy v horním řádku zobrazují hodnocení právě ukončené jízdy, zatímco vodorovný pruh v dolním řádku displeje udává celkové hodnocení, které představuje kumulativní provozní vlastnosti. Informační displej též umožňuje řidičům podívat se na údaje o spotřebě paliva za poslední tři jízdy, stejně tak jako statistiky o okamžité a průměrné spotřebě paliva.
Při prvním veřejném předvedení této technologie v modelu Insight na jaře to bude první funkce tohoto druhu na světě, která bude poskytovat hodnocení vlivu jízdních návyků na spotřebu paliva v reálném čase i po jízdě.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
před 11 hodinamiBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový rekord Locatelliho v Suzuce 10:00
- Rozhodnutí IRRC se u mnohých setkává s nepochopením včera 20:00
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho včera 15:03
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením včera 11:00
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko včera 10:25
Nejčtenější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
6.7.2025Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
6.7.2025Nová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
6.7.2025Prodeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
6.7.2025
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 15:32 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Rychlodotazy 08.05. 14:59 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.04. 18:16 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry