Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s
14.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Německý tuner si vzal do parády nejnovější eSkové Audi. Pouze novou řídící jednotkou z něj dostal o 70 koní a 80 Nm více, podvozek zůstal beze změn.
Málokdo by prohlásil sériové Audi S3 za pomalý stroj, však také jeho přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec dává tři stovky koní. ABT však našlo prostor pro zlepšení a jeho verze tohoto hot hatche z Ingolstadtu na všechna kola posílá 370 koní - to znamená impozantních 185 koní na litr objemu.
Standardní Audi S3 se svými třemi stovkami koní a 380 newtonmetry se na stovku dostane za 4,9 s a v rozletu jej zastaví omezovač na 250 km/h. Po kúře ABT tedy přibylo 70 koní a 80 Nm na výsledných 460. Čas potřebný ke zrychlení na stovku se o zkrátil o půl vteřiny na 4,6 s a maximálka vzrostla na 265 km/h, i tam ji ale drží omezovač.
Tuning motoru většinou znamená nové sání, nový výfuk, často i upravené vačky, ventily, písty či rovnou hlavy motoru, avšak nikoliv v tomto případě. Jediné, čím ABT dosáhlo třiadvacetiprocentního nárůstu hodnoty maximálního výkonu, byla instalace vlastní řídící jednotky.
Podobně jako zůstala beze změn střeva motoru, nesáhlo ABT ani na vnější design karoserie. Zbytek úprav tedy činí aerodynamicky upravené vnitřky podběhů a kola, která pochází z dílny ABT a můžete si vybrat mezi několika různými designy a velikostmi od 18 do 20 palců. Čtyři koncovky výfuku i imitaci difuzoru na S3 montují už v Ingolstadtu. ABT však pro většinu svých výtvorů nabízí drobnosti jako karbonové kryty zrcátek nebo třeba koberečky s logem této tuningové firmy.
Hans-Jürgen Abt označil „své” Audi S3 jako „použitelnou zábavu”, čímž chtěl patrně vyjádřit kombinaci vysokého výkonu a praktičnosti hatchbacku. Nezpravil však svět o sumě, kterou si jeho společnost za úpravu nejmenšího eSkového Audi účtuje. Včetně kol ji odhadujeme někam k jednotkám tisíc Eur.









Až na kola to na první pohled vidět příliš není, ale toto Audi S3 má pod kapotou o 70 koní a 80 Nm více, než sériová verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje ne něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
dnesUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
včeraZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejnovější články
Majitel elektromobilu od nové automobilky pravidelně zažívá noční můry, ze spirály selhání auta i servisu nedokáže uniknout
před 5 hodinamiDalší tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
před 7 hodinamiBMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
před 8 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 10 hodinamiKombíky Volva končí bez nástupce, tento je další v řadě. Z klasických aut značky zbývá jen poslední mohykán
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.03. 14:05 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.03. 12:27 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.03. 12:26 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.03. 10:56 - M.Z.
- Onboard videa 09.02. 20:22 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 09.02. 16:16 - Carrert93