Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s
14.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Německý tuner si vzal do parády nejnovější eSkové Audi. Pouze novou řídící jednotkou z něj dostal o 70 koní a 80 Nm více, podvozek zůstal beze změn.
Málokdo by prohlásil sériové Audi S3 za pomalý stroj, však také jeho přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec dává tři stovky koní. ABT však našlo prostor pro zlepšení a jeho verze tohoto hot hatche z Ingolstadtu na všechna kola posílá 370 koní - to znamená impozantních 185 koní na litr objemu.
Standardní Audi S3 se svými třemi stovkami koní a 380 newtonmetry se na stovku dostane za 4,9 s a v rozletu jej zastaví omezovač na 250 km/h. Po kúře ABT tedy přibylo 70 koní a 80 Nm na výsledných 460. Čas potřebný ke zrychlení na stovku se o zkrátil o půl vteřiny na 4,6 s a maximálka vzrostla na 265 km/h, i tam ji ale drží omezovač.
Tuning motoru většinou znamená nové sání, nový výfuk, často i upravené vačky, ventily, písty či rovnou hlavy motoru, avšak nikoliv v tomto případě. Jediné, čím ABT dosáhlo třiadvacetiprocentního nárůstu hodnoty maximálního výkonu, byla instalace vlastní řídící jednotky.
Podobně jako zůstala beze změn střeva motoru, nesáhlo ABT ani na vnější design karoserie. Zbytek úprav tedy činí aerodynamicky upravené vnitřky podběhů a kola, která pochází z dílny ABT a můžete si vybrat mezi několika různými designy a velikostmi od 18 do 20 palců. Čtyři koncovky výfuku i imitaci difuzoru na S3 montují už v Ingolstadtu. ABT však pro většinu svých výtvorů nabízí drobnosti jako karbonové kryty zrcátek nebo třeba koberečky s logem této tuningové firmy.
Hans-Jürgen Abt označil „své” Audi S3 jako „použitelnou zábavu”, čímž chtěl patrně vyjádřit kombinaci vysokého výkonu a praktičnosti hatchbacku. Nezpravil však svět o sumě, kterou si jeho společnost za úpravu nejmenšího eSkového Audi účtuje. Včetně kol ji odhadujeme někam k jednotkám tisíc Eur.









Až na kola to na první pohled vidět příliš není, ale toto Audi S3 má pod kapotou o 70 koní a 80 Nm více, než sériová verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před hodinou
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aldeguer potrestán - z P3 na P7! včera 12:30
- Vítězem SprintRace Pecco Bagnaia včera 10:23
- PP pro Holgada, 15. Salač včera 09:50
- David Almansa si vyjel PP v Sepangu včera 09:00
- Třetí PP v řadě získal Bagnaia včera 07:00
Nejnovější články
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před hodinou
Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
včera
Číňané se spalovacími motory nekončí. Vyvinuli nové jednotky s 48procentní termální účinností, mají až 380 koní a 4litrovou spotřebu
včera
K mání je úplně poslední vyrobené Ferrari s manuální převodovkou. Cenu jinak celkem obyčejného modelu posílá do desítek milionů
včera
Lidé prý po prvních testovacích jízdách hromadně ruší objednávky na novou Hondu Prelude. Diví se při její marnosti někdo?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
