ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s

Německý tuner si vzal do parády nejnovější eSkové Audi. Pouze novou řídící jednotkou z něj dostal o 70 koní a 80 Nm více, podvozek zůstal beze změn.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s

14.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý tuner si vzal do parády nejnovější eSkové Audi. Pouze novou řídící jednotkou z něj dostal o 70 koní a 80 Nm více, podvozek zůstal beze změn.

Málokdo by prohlásil sériové Audi S3 za pomalý stroj, však také jeho přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec dává tři stovky koní. ABT však našlo prostor pro zlepšení a jeho verze tohoto hot hatche z Ingolstadtu na všechna kola posílá 370 koní - to znamená impozantních 185 koní na litr objemu.

Standardní Audi S3 se svými třemi stovkami koní a 380 newtonmetry se na stovku dostane za 4,9 s a v rozletu jej zastaví omezovač na 250 km/h. Po kúře ABT tedy přibylo 70 koní a 80 Nm na výsledných 460. Čas potřebný ke zrychlení na stovku se o zkrátil o půl vteřiny na 4,6 s a maximálka vzrostla na 265 km/h, i tam ji ale drží omezovač.

Tuning motoru většinou znamená nové sání, nový výfuk, často i upravené vačky, ventily, písty či rovnou hlavy motoru, avšak nikoliv v tomto případě. Jediné, čím ABT dosáhlo třiadvacetiprocentního nárůstu hodnoty maximálního výkonu, byla instalace vlastní řídící jednotky.

Podobně jako zůstala beze změn střeva motoru, nesáhlo ABT ani na vnější design karoserie. Zbytek úprav tedy činí aerodynamicky upravené vnitřky podběhů a kola, která pochází z dílny ABT a můžete si vybrat mezi několika různými designy a velikostmi od 18 do 20 palců. Čtyři koncovky výfuku i imitaci difuzoru na S3 montují už v Ingolstadtu. ABT však pro většinu svých výtvorů nabízí drobnosti jako karbonové kryty zrcátek nebo třeba koberečky s logem této tuningové firmy.

Hans-Jürgen Abt označil „své” Audi S3 jako „použitelnou zábavu”, čímž chtěl patrně vyjádřit kombinaci vysokého výkonu a praktičnosti hatchbacku. Nezpravil však svět o sumě, kterou si jeho společnost za úpravu nejmenšího eSkového Audi účtuje. Včetně kol ji odhadujeme někam k jednotkám tisíc Eur.


ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s - 1 - abt audi s3 01ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s - 2 - abt audi s3 02ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s - 3 - abt audi s3 03ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s - 4 - abt audi s3 04ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s - 5 - abt audi s3 05ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s - 6 - abt audi s3 06ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s - 7 - abt audi s3 07ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s - 8 - abt audi s3 08ABT Audi S3: 370 koní z dvoulitrového čtyřválce znamená stovku za 4,6 s - 9 - abt audi s3 09
Až na kola to na první pohled vidět příliš není, ale toto Audi S3 má pod kapotou o 70 koní a 80 Nm více, než sériová verze

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše