BMW 1 M Coupe od H&R: na podvozku záleží

Americká divize německé firmy H&R specializující se na podvozky postavila demonstrační auto na základech BMW 1 M Coupe.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW 1 M Coupe od H&R: na podvozku záleží

8.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW 1 M Coupe od H&R: na podvozku záleží

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Americká divize německé firmy H&R specializující se na podvozky postavila demonstrační auto na základech BMW 1 M Coupe.

Radost z něj ale bude mít americká klientela jen částečně. Objednávky na nejvýkonnější jedničku byly ve Spojených státech uzavřeny, a pokud někdo touží po identicky upraveném voze, měl by 1 M Coupe buď mít, anebo se poohlédnout po nějakém z druhé ruky. Není jiné cesty. Druhou věcí samozřejmě je, jestli se do přestavby sériového vozu vůbec pouštět, každopádně kdo se k tomu odhodlá, tady je seznam komponentů od H&R.

Podle očekávání firma nechala motor motorem a pustila se hlavně do šasi. Původní odpružení a tlumiče byly nahrazeny novým stavitelným podvozkem, doplněným o tlustší stabilizátory o průměru 27 mm vpředu a 23 mm vzadu. Došlo také na snížení světlé výšky - vpředu 1 M spadlo o třicet milimetrů, vzadu o patnáct. Cílem má být pochopitelně hlavně zlepšení jízdních vlastností, jestli vše ale opravdu funguje tak, jak má, si zatím můžete leda vsadit.

Nejmenší ostré BMW bylo společností H&R postaveno na kované hliníkové devatenáctky Forgeline Concave RB3C s centrální maticí a doplněné pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 ZR19 vpředu a 295/30 ZR19 vzadu. Nezaostávají ani brzdy. Na obě nápravy se dostaly odvrtávané kotouče značky Brembo o průměru 380 mm, doplněné o modře lakované třmeny.

Pouze jako estetická drobnost se na karoserii vozu objevila tradiční trikolóra M GmbH a poznávacím znamením modelu H&R BMW 1 M Coupe jsou také ledvinky s lemy nastříkanými do odstínu vozu. V Americe si změn všímají více, neboť vůz je postaven na evropské specifikaci 1 M s odlišnými předními světly a pár dalšími detaily, to nás ale příliš nedojímá.

Ptáte se, kolik to všechno stojí? Dobrá otázka, odpověď ale zatím nemáme. Pokud se vám ale v garáži povaluje nějaká 1 M s podle vás nedokonalým podvozkem či nedostatečně odolnými brzdami, můžete se na H&R obrátit, jistě vám i na toto téma řekne více.


BMW 1 M Coupe od H&R: na podvozku záleží - 1 - BMW 1M Coupe HR 01BMW 1 M Coupe od H&R: na podvozku záleží - 2 - BMW 1M Coupe HR 02BMW 1 M Coupe od H&R: na podvozku záleží - 3 - BMW 1M Coupe HR 03BMW 1 M Coupe od H&R: na podvozku záleží - 4 - BMW 1M Coupe HR 04BMW 1 M Coupe od H&R: na podvozku záleží - 5 - BMW 1M Coupe HR 05
BMW 1 M Coupe od H&R bude rychlejší maximálně v zatáčkách, motor zůstal původní

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše